Gå til innhold

Script for sletting av filer.


Anbefalte innlegg

Har et lite "issue" med Windows akkurart nå.

 

Kjører en terminalserver der profilene opprettes under C:\Documents and Settings\

Problemet er at Temporary Internet Files tar plass, og ønsker derfor å ha et script som sletter disse.

 

Path for sletting:

 

C:\Documents and Settings\%username%\Local Settings\Temporary Internet Files\Content.ie5\*.*

 

I og forseg ikke noe stort problem, derimot ligger problemet i variabelen %username%.

Jeg har 150 mapper under C:\Documents and Settings\, der alle brukere er blitt opprettet, under disse igjen ligger stien korrekt. \Local Settings\T I F\Content.ie5.

 

Er det mulig å lage et script som "ignorerer" den variabelen på noen måte, eller erstatter %username% med de faktiske brukernavnene?

TS'en er naturlignok knyttet mot en Domenekontroller, med AD-base. Kan scriptet hente ut usernames derifra, og benytte dette til å fylle inn %username% selv i sitt eget script, slik at alle content.ie5 mappene blir borte?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
DEL "%userprofile%\Local Settings\Temporary Internet Files\Content.ie5\*.*"

 

Du kan legge det til avsluttningsbatfilen for brukeren?

Lenge siden jeg drev med Windows NT Server nå, så jeg husker ikke lnger hva det het :p

6732062[/snapback]

 

Joda, men et annet issue jeg har møtt ved å gjøre dette er at under \Content.ie5\ så ligger index.dat ei fil som benyttes av prosessen explorer.exe eller winlogon.exe (regner jeg med) som gjør det umulig å slette fila så lenge en bruker er pålogget.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...