Gå til innhold

Oppgraderte HDD, nå får jeg overoppheting. ACER TM


yomann

Anbefalte innlegg

Hei,

 

For noen uker siden oppgraderte jeg harddisken i min Acer Travelmate 8103 fra en 80gb 4200rpm til en 100gb 7200rpm. Jeg trodde dette skulle gå greit, og det har det gjort i noen uker med vanlig bruk. Men i dag skulle jeg spille litt for en gangs skyld, og maskinen slo seg av 3 ganger under bf2 spilling. Jeg regner med det var fordi den ble for varm. Etter hvert prøvde jeg å sette pcen på noen greier og satt en liten bordvifte til å blåse under maskinen for ekstra kjøling. Da så det ut til å fungere greit.

Er det noen her som bruker 7200rpm disker i Acer sin 8100 serie, eller har lignende erfaringer med andre maskiner? Noen som vet om dette kan løses på noen måte?

Jeg oppgraderte fra 1,2 til 2gb ram samtidig også hvis det skulle ha noe å si.

 

Jeg vurderer å kjøpe en dockingstasjon til maskinen, og denne har en egen strømforsyning til usb/firewire osv... Tror dere dette kan hjelpe til å få en litt kjøligere maskin?

 

På forhånd takk!

;)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hei,

 

For noen uker siden oppgraderte jeg harddisken i min Acer Travelmate 8103 fra en 80gb 4200rpm til en 100gb 7200rpm. Jeg trodde dette skulle gå greit, og det har det gjort i noen uker med vanlig bruk. Men i dag skulle jeg spille litt for en gangs skyld, og maskinen slo seg av 3 ganger under bf2 spilling. Jeg regner med det var fordi den ble for varm. Etter hvert prøvde jeg å sette pcen på noen greier og satt en liten bordvifte til å blåse under maskinen for ekstra kjøling. Da så det ut til å fungere greit.

Er det noen her som bruker 7200rpm disker i Acer sin 8100 serie, eller har lignende erfaringer med andre maskiner? Noen som vet om dette kan løses på noen måte?

Jeg oppgraderte fra 1,2 til 2gb ram samtidig også hvis det skulle ha noe å si.

 

Jeg vurderer å kjøpe en dockingstasjon til maskinen, og denne har en egen strømforsyning til usb/firewire osv... Tror dere dette kan hjelpe til å få en litt kjøligere maskin?

 

På forhånd takk!

;)

6725591[/snapback]

 

Vantec Lapcool Har denne under min A6JA senket harddisk temp og maskinen generelt. gjorde også oversiden der håndleddene ligger kjøligere og mindre svette.

 

Andre kjølere:

Akasa 15"

Akasa 17"

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...