Gå til innhold

Hvorfor bruker XP så sinnsykt lang tid på å komme igang?


It's me

Anbefalte innlegg

Jeg kjører XPhome på denne maskinen: Asus A7V333raid, XP2000, 512DDR, Asus TI4200

 

Når jeg har tastet inn passord kommer jeg inn i XP, og det ser ut som den er helt inne etter noen få sekunder. Problemet er at hvis jeg skal åpne et program så tar det århundrer(rettere sagt 30sekunder, men det er kjipt nok...) Programmet kommer ikke opp, men jeg kan godt åpne winamp å høre musikk. Åpne internett også, men får ikke koblet opp internetten, og kommer da ikke videre. Det virker som det er det første programmet jeg åpner som sliter.

Det skal vel ikke ta så laaang tid? Jeg har en PC med 266mhz med 32mb ram som kjører Windows95, og den tar kun 5sek før den er inne etter innlogging...

 

Har noen råd?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du kan jo se om dette hjelper:

 

1. Click on start buttom.

2. Select control panel

3. Open “Network Connections”

4. Under “LAN and High-Speed Internet”, right-click on your “Local Area Connection” and select “Properties”

5. Under “General” tab, select “Internet Protocol (TCP/IP)” and select “Properties.

6. Select “Use the following IP address:”

7. Under “IP address” enter following : 192.168.0.1

8. Under “Subnet Mask:” enter following : 255.255.255.0

9. Click “Ok”

Lenke til kommentar

På nettverkstilkoblninger har jeg 3 valg: Telenor (wan miniport), lokal tilkobling eller 1394-tilkobling. Hvilken er det jeg skal gjøre noe med?

 

 

Har ikke veldig mange programmer som starter, men et av de få jeg har som bruker hundre år er MSN messenger. Hvordan kan jeg velg bort programmer jeg ikke vil starte ved oppstart?

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-10-25 07:19, skrev It's me:

På nettverkstilkoblninger har jeg 3 valg: Telenor (wan miniport), lokal tilkobling eller 1394-tilkobling. Hvilken er det jeg skal gjøre noe med?


Lokal tilkobling.

Er ikke helt 100% sikker på at dette er problemet ditt, men jeg hadde et lignende problem en gang og da hjalp dette.Og dersom det ikke skulle hjelpe så er det jo evt. bare å sette instillingene tilbake...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...