Gå til innhold

Lærebøker om digital foto.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har selv "Den komplette guide til digital fotografering" (norsk utgave ved Olav Urdahl, Schibsted)

 

Består av 4 hovedemner:

Uutstyr, det å arbeide digitalt, fototeknikker og veien videre etter at du har lært deg det grunnleggende.

 

Veldig god bok synes jeg, lettleselig og viktigst av alt, den gjør deg meget nysgjerrig så du får lyst til å lære mer.

 

Svakhetene til denne boken er at den ikke graver alt for dypt i detaljene. Det er egentlig en styrke fordi du ikke kjører deg fast, blir lei, ikke forstår osv. Det som skjedde med meg var at jeg etter å ha lest ble i stand til å søke opp dyptgående informasjon om det jeg trengte eller ville lære mer om på internett, og lett kunne gå inn i mer teknisk språk uten å være helt lost.

 

Boken hjelper deg på en måte over den første baugen, får deg til å bli utrolig nysgjerrig og interessert, du får basic innsikt i nesten alle aspekter ved digital fotografering med speilrefleks og gjør deg istand til å ta steget videre. F.eks vet du hva slags bøker og område neste fotobok du kjøper skal være om.

 

Du kjøper med andre ord ikke en bok bare om objektiver, eller "hvordan ta gode bilder", men du får med deg hele fagfeltet DIGITAL fotografering. Og det er vesentlig mer enn bare selve kameraet som mange tror. Kameraet kan du forøvrig lære mye om ved å bla opp i instruksjonsboka, samt litt prøv og feil...

Lenke til kommentar

Du finner andre "fotobok" poster jeg har svart. Står fast på anbefalingen min.

 

Du vil lære masse masse masse med denne boken:

 

Fotografering : slik blir du en kreativ fotograf

 

# Forfatter:

Hedgecoe, John / Løberg, Morten (med) / Gabrielsen, Stein (ove)

# Utgivelsesår:

2004

# Språk:

Bokmål

# Forlag:

Damm

# Innbindingstype:

Innbundet

# Sidetall:

416

# ISBN:

8204092156

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...