Gå til innhold

SE P990i tråden - spørsmål og erfaringer


Ohny

Anbefalte innlegg

-Litt dumt å ikke kunne bruke pennen når lokket er lukket.

-Hvorfor er det slik at Verktøy mappen er mindre når lokket på lukket.

-Går det ikke ann å ha bakgrunnsbilde i lokket tilstand?

-Har problemer med frisøking på kontaktlista

 

*Har oppdatert ny SW*

 

Har forresten fått til bakgrunn bilde for lukket og åpen flipp

Endret av Ohny
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Er ikke helt god å skrive sms med når flippen er lukket, fx skal skrive "komme". går det ikke ann å flytte markøren for å skrive ny m, har merket her hvis man trykker på høyre "pilen", så havnet den helt på starten av setningen. *minus*

6723312[/snapback]

 

Sånn er ikke min. Når jeg skriver "komme" og trykker pil til høyre så havner markøren etter siste bokstav i ordet. Akkurat som jeg forventer...

Lenke til kommentar
-Litt dumt å ikke kunne bruke pennen når lokket er lukket.

-Hvorfor er det slik at Verktøy mappen er mindre når lokket på  lukket.

-Går det ikke ann å ha bakgrunnsbilde i lokket tilstand?

-Har problemer med frisøking på kontaktlista

 

*Har oppdatert ny SW*

 

Har forresten fått til bakgrunn bilde for lukket og åpen flipp

6720789[/snapback]

 

- P-serien har vel aldri vært sånn at du kan bruke pennen med lukket lokk. Hvorfor skal det gå?

- De programmene som ikke vises med lukket lokk kan kun startes med åpent lokk ;-) Er dette problematisk så fjern lokket...

- Jo det går an å ha bakgrunnsbilde med lukket lokk. Du kan velge eget for åpent og lukket.

- har ikke forsøkt frisøk....

Lenke til kommentar

Gratulerer med ny telefon da!

 

Sjønner at du tenker på det me pennen og lokket, men P-serien har alltid hatt sjerm som dekket halve sjermen.

 

Er selv eier av P900, P910i og P990 men velger å bruke P910i.

Jeg er ikke fornøyd med P990 i heletatt, syns den er vrang og bruke og måler seg rett og slett ikke opp mot p900/P910i til tross for de nye fungsjonene som f.eks W-Lan..

 

Blir sikkert mere brukt når det kommer nye nyttige programmer til den men det blir P910i for nå..

Lenke til kommentar
Er ikke helt god å skrive sms med når flippen er lukket, fx skal skrive "komme". går det ikke ann å flytte markøren for å skrive ny m, har merket her hvis man trykker på høyre "pilen", så havnet den helt på starten av setningen. *minus*

6723312[/snapback]

 

Sånn er ikke min. Når jeg skriver "komme" og trykker pil til høyre så havner markøren etter siste bokstav i ordet. Akkurat som jeg forventer...

6724505[/snapback]

 

mener du tastaturet eller "tall-tastaturet" ?

Lenke til kommentar

Jeg har vært bruker av P800, P900 og P910. Glimrende smartphones. På et tidspunkt synes jeg imidlertid at P910 begynte å bli vel treg. Jeg har hele tiden synkronisert disse telefonene mot outlook, og har aldri vært helt fornøyd. Har 1500 kontakter, en del filer, epost etc, som har blitt synkronisert.

Hovedproblemet for meg med P910 var synkroniseringen og treghet. Det var stadig småtteri med synkroniseringen, der sync. programmet la til samme element flere ganger i outlook, eller oppdaterte feil, eller lignende. Det verste var likevel tregheten i USB overføring mellom PC og P910. Symbian OS systemet virker også slik at det blir bare senere og senere jo mer du legger inn på minnekortet.

Nå har jeg prøvd P990i. Telefonendelen er bra, og jeg registrerer at SE har lykkes i stor grad med sin oppgradering. Jeg opplever likevel at USB overføringen mellom PC og P990i går altfor seint :no: . Ville gå fra Qtek S100 til P990i, men opplever at S100 synkroniserer ca. 5-10 ganger raskere enn P990i. Kan selvsagt være at jeg har gjort noe feil i mine P990i innstillinger, men disse problemene er svært identiske med de problemene jeg opplevde tidligere med P serien, så min konklusjon er at SE fortsatt ikke har tatt ordentlig tak i synkroniseringsproblematikk og hastighet både i overføring og i system.

Jeg går for HTC Tytn :).

Lenke til kommentar
Jeg har vært bruker av P800, P900 og P910. Glimrende smartphones. På et tidspunkt synes jeg imidlertid at P910 begynte å bli vel treg. Jeg har hele tiden synkronisert disse telefonene mot outlook, og har aldri vært helt fornøyd. Har 1500 kontakter, en del filer, epost etc, som har blitt synkronisert.

Hovedproblemet for meg med P910 var synkroniseringen og treghet. Det var stadig småtteri med synkroniseringen, der sync. programmet la til samme element flere ganger i outlook, eller oppdaterte feil, eller lignende. Det verste var likevel tregheten i USB overføring mellom PC og P910. Symbian OS systemet virker også slik at det blir bare senere og senere jo mer du legger inn på minnekortet.

Nå har jeg prøvd P990i. Telefonendelen er bra, og jeg registrerer at SE har lykkes i stor grad med sin oppgradering. Jeg opplever likevel at USB overføringen mellom PC og P990i går altfor seint :no: . Ville gå fra Qtek S100 til P990i, men opplever at S100 synkroniserer ca. 5-10 ganger raskere enn P990i. Kan selvsagt være at jeg har gjort noe feil i mine P990i innstillinger, men disse problemene er svært identiske med de problemene jeg opplevde tidligere med P serien, så min konklusjon er at SE fortsatt ikke har tatt ordentlig tak i synkroniseringsproblematikk og hastighet både i overføring og i system.

Jeg går for HTC Tytn :).

6732865[/snapback]

 

1500 kontakter var mye...

 

Men har du prøvd å synkronisere P990i over 3G eller WLAN? Siden du bruker Outlook så antar jeg du har Exchange server....

Den eneste gangen jeg kobler min P990i til PC'en med sync kabel er for å ta backup eller for å lade den.

 

Jeg gjør det motsatte av deg... jeg går fra Windows Mobile5 til P990i :thumbup:

Lenke til kommentar
Men har du prøvd å synkronisere P990i over 3G eller WLAN? Siden du bruker Outlook så antar jeg du har Exchange server....

Den eneste gangen jeg kobler min P990i til PC'en med sync kabel er for å ta backup eller for å lade den.

 

Jeg gjør det motsatte av deg... jeg går fra Windows Mobile5 til P990i  :thumbup:

6733677[/snapback]

 

Jeg gikk nylig fra Pocket PC 2003 SE til M600... det var........nedtur. Lukter retur. :)

Lenke til kommentar

At du ikke kan bruke pennen med lukket flipp kaller jeg heller en genistrek enn en feil. P-serien er to mobiltelefoner, i likhet med Nokias Comunicator serie. Når den er lukket er det én enkel mobiltelefon med enkle funksjoner og T9 tastatur. Når du åpner den blir den forvandlet til en avansert PDA med støtte for det aller meste og litt til. Tror det er deler av konseptet med P-serien som har gjort dem så bra ;)

 

Når det gjelder synkronisering har det skjedd en revulusjon. Min P900 og P910i synkroniserte i 1 av 10 tilfeller og filbehandlingen var supertreg (USB 0,1 :p ). Men nå har Microsoft overtatt synkroniseringsprogrammeringen og alt har blitt bedre. Min P990i har synkronisert feilfritt hittil og alt går som en drøm.

 

Én ting kan sies enkelt: Quickword suger! Den er supertreg (har nyeste SW) og det er nytteløst å bruke. Jeg kommer garantert til å gå over til Documents to Go eller hva det heter dersom det er raskere. Hvis du skriver mer enn fem tegn etter hverandre rask så hopper telefonen over tegn fordi den ikke får alle med seg. Når jeg skriver for eksempel e-post, SMS o.l. skjer ikke dette. Bare i Quickoffice programmet.

 

Visittkortscanneren er rå! Jeg har overhode ikke bruk for den, men den er kjempegøy å bruke. Tok bilde av en Idun ketchup og det ble scannet inn til "atketchup" (ja, jeg kjedet meg litt da :p ) Den scanner bilder 99 % perfekt og hvis du tar bilde med kamera greier den det veldig bra også. Men den har problemer med å forstå forskjellen på navn, firmanavn, slagord og liknende.

 

Noe som skuffer meg ekstremt er at Sony Ericsson har ligget enorm på latsden når det gjelder programmering av P990i. Selv etter å ha fått 10 måneder etter lansering til å fikse bugs, så er det alikevel en rekke av dem på telefonen. Jeg hadde faktisk forventet meg en nesten feilfri telefon, men den ga ei!

 

Totalt sett er jeg kjempefornøyd med P990i. De som sier at det er sykt å bruke 6.000 kroner på en mobiltelefon har et poeng, men jeg bruker ikke 6.00 kronerpå en mobiltelefon, jeg bruker det på en håndholdt PC! PC-en min er ganske pensjonert nå, ettersom P990i har tatt over det meste utenom nedlasting av sanger o.l. Det er også greit å surfe på nettet med en stor skjerm og da blir PC-en brukt.

 

Test kommer etter hvert! :)

Lenke til kommentar

Du må åpne bilde i bildebehandleren, ikke fra filbehandleren. Programikonet - Multimedia - Bildegalleri - velg bilde - Bildebehandling - Roter.

 

På min P990i var faktisk denne roter funksjonen utilgjenglig. Aner ikke hvorfor. Var i slik grå tekst som betyr at funksjonen ikke er tilgjenglig :)

Lenke til kommentar

Hei - har problmer med å koble til det trådløse nettet hjemme. Telefonen sier at det først må lages en konto, har prøvd diverse alternativer uten å lykkes.

 

Nettet hjemme er sikekrhetsaktivert men kommer ikke så langt at jeg blir bedt om å taste nøkkel til nettverk, uansett kan det være dette som er problemet?

 

Kan ikke P990nkobles til sikkerhetsaktiverte nett selv om man har passordet eller er det annet som gjøres feil?

 

Noen som har erfaring med dette?

 

\Esben

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...