Gå til innhold

Står mellom to jobber, sliter med å velge.


Gjest Slettet+9817234daf

Hvilken jobb burde jeg ta?  

46 stemmer

  1. 1. Hvilken jobb burde jeg ta?

    • Befal i Forsvaret
      32
    • Medarbeider i Spaceworld
      14


Anbefalte innlegg

Gjest Slettet+9817234daf

Jeg står for tiden mellom to jobber og det er alt annet enn et luksusproblem. Jeg er snart ferdig med førstegangstjenesten og Den Kongelige Norske Marine har meldt sitt behov for å ha meg 1 år til. På samme tid har jeg søkt og fått en jobb på Spaceworld.

 

Arbeidsoppgaver (Forsvaret):

  • Promotere idrettstjenesten gjennom film
  • Lage diverse filmer
  • Lage plakater
  • Drive med webdesign
  • Skrive artikler
  • Ha timer i fysisk fostring
  • Diverse andre IT-oppgaver

Arbeidstimer i uken: 37,5

 

Positivt: Ledererfaring, lønn, arbeidstid, arbeidsoppgaver, miljø, makten som befal (:devil:), treningsforhold, varierte arbeidsoppgaver

Negativt: Betaler for kost og losji, isolert fra venner og kjente, usentralt plassert, lite variasjon, militær disiplin, ikke så lærerikt (lenger)

 

Arbeidsoppgaver (Spaceworld):

  • Kjøpe inn salgsfilmer
  • Selge datautstyr, film, pc-spill, mobiler, kameraer og spillekonsoller

Arbeidstimer i uken: 48 - 60

 

Positivt: Arbeidserfaring, gratis kost og losji, miljø, nye omgivelser, nye bekjentskaper, bor i samme by som venner og familie, avslag på butikkens varer, kan sove lenge hver morgen, går i mindre grad utover andre interesser, dekker mye av mine interessefelt, lærerikt

Negativt: Arbeidstid, arbeidsmengde, ensformig(?), ser ikke like bra ut på CV, litt lavere lønn

 

 

Forumbrukere, jeg trenger deres hjelp. Si gjerne din mening i tråden.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+9817234daf
Jeg ville gått for jobben på Spaceworld. Det går ikke utover fritiden på samme måte som millitæret. Jeg har selv en lignende jobb og jeg synes ikke den er ensformig. Du treffer mange forskjellige typer personer, får prøve nye mobiler etc. og du lærer en god del.

6719438[/snapback]

 

Den går utover fritiden i mye større grad enn militæret, på mange måter. Arbeidstid fra 12 til 8 kontra 07:40 til 15:30 i militæret.

Lenke til kommentar

Jeg tror jeg hadde valgt forsvarett et år til. Det dreier seg kun om et ekstra år, med godt betalt (regner jeg med). Det vil se bedre ut på cven din om du velger det. Selvfølgelig ville det vært morsomt å få prøvd seg på noe nytt på Spaceworld, men om et par månder blir du nok lei, så hvorfor ikke være lei av noe, men få bedre betalt? Stemte forsvaret jeg :D

Endret av ZlaleX
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf
Nå er det 50 - 50. Jeg kommer garantert til å vise denne tråden til sjefen min i morgen :)

6720296[/snapback]

Spaceworld eller forsvaret?

6720311[/snapback]

 

Forsvaret. Sitter på vakt as we speak.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf

Kengdal oppsummerte mine tanker om saken. Jeg takket ja i dag, dimmer i løpet av uken, begynner neste uke som befal on the payroll. Takker for all hjelp (sjefen min, en veldig høyt rangert offiser, takker også :p)

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Positivt: Ledererfaring, lønn, arbeidstid, arbeidsoppgaver, miljø, makten som befal (:devil:), treningsforhold, varierte arbeidsoppgaver

 

Pass på så du ikke får stripesyken nå. ;) Maktsyke befal er det værste som finnes og bør aldri ikle en befalsuniform. Du har nok valgt riktig og nå vet jeg hvem som skal få ansvaret med å bedre min fysiske form.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf

Jeg får ikke stripesyken. Jeg må faktisk passe meg litt for å ikke bagatellisere rollen som befal. Min rolle er selvsagt ikke så viktig, men jeg mister stadig respekten for høye offiserer.

 

Uansett, jeg er militærmann frem til neste sommer, uansett hvor mye Spaceworld vil ha meg.

 

photo-32991.gif

 

Tråd stenges.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...