Gå til innhold

hvilken konsoll burde jeg kjøpe?


eppis

Anbefalte innlegg

jeg vurderer og kjøpe meg en konsol og ser for meg en av disse 3.

 

1. Playstation 3

2. Xbox 360

3. Nintendo Wii

 

 

enten xbox 360 eller ps3 jeg ser for meg egentlig menne har heller ikke lyst og bruke 5k på det så hvis det blir ps3 så venter jeg til etter launchen. antar at det er disse som kommer til og være fremtidens konsoler menne hva er det som egentlig er den store forskjelen mellom dem? hva er det som er plus og minus sidene med dem. Ønsker ikke og lage en diskusjon om hvem som er best menne tar gjerne i mot erfaringer basert på hvorfor man burde burde kjøpe en spesiel konsol eller ikke. har null peil på konsoler framfor det jeg har lest her og der så all hjelp tas i mot med stor takk.

 

noe mere info som trengs si fra ;)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Dette må berre bli full krig...

 

Jaja, eg prøver meg:

 

PS3:

+ Kraftigst maskinvare

+ Best utstyrsnivå, om eg hugsar riktig (blåtann, kortlesar)

+ Best støtte for HDTV (1080p, HDMI-utgong)

+ Full bakoverkompatibilitet

+ Kan spele Bluray-film

 

- Dyr

- Spesiell arktiektur, vanskeleg å programmere for

 

 

XBox 360:

+ Mykje maskin for pengane

+ Du kan kjøpe ho i dag

+ Ein del spel allereie ute, og vi har vel nådd andre generasjon med spel

 

- Noko svakare enn PS3

- Manglar ein "killer app", i alle fall for min del...

- Ingen aksellerometer eller vinkelsensorar i kontrollarane...dette har både PS3 og Wii

 

 

Wii:

+ Billig

+ Ein del unike spel

+ Nytenking på kontrollerfronten...verkar litt mindre som ein ettertanke enn det gjer på PS3

+ Kan spele NES-spel! :D

 

- Svakast maskinvare...står kanskje litt med ein fot planta i forrige generasjon

- Inga HDTV-støtte! :ohmy:

 

 

Men den viktigaste skilnaden vil sjølvsagt alltid vere spela...

 

Kay

Lenke til kommentar

Hvilke spill er det du liker best? Man kjøper konsoll fordi man liker spillutvalget.

 

Men...

 

Nintendo Wii

 

Beregnet pris= 1500-2500 NOK.

 

+Billigste konsollen.

+Artig kontroll som åpner får nye måter å spille på.

+Mario, Zelda og Metroid Prime.

+Stilren og fin.

+Veldig liten, hvis du har dårlig med plass.

 

-Litt dårligere grafikk enn de to andre.

-Mest spill til den yngre generasjon.

 

Xbox 360

 

Pris = Core 2000,- Premium 3000,- (tror jeg...)

 

+God grafikk.

+Halo, Gears of War, Forza, Saints Row og Just Cause

+Veldig gjennomført onlinespilling.

+Komfortabel kontroller (som jeg synes er perfekt)

+Rimelig billig.

 

-Ganske stor.

-Mye feil med maskinen (kraftig forbedret nå, men i starten var det ganske ille)

 

Playstation 3

 

Beregnet pris= ca. 5500-6500,- Stoler ikke på komplett helt enda.

 

+Best grafikk (bare så vidt bedre enn X360)

+Metal Gear Solid, Final Fantasy, Genji 2... og Heavenly Sword

+Blu-Ray.

+Bevegelsessensor i kontrolleren, dog ikke så bra som Wii'en.

 

-Størst av de tre.

-Ingen rumble i kontrolleren.

-Dyreste konsoll på grunn av neste punkt.

-Blu-Ray.

Lenke til kommentar
Bra oppsumering.

Takk. :)

 

At PS3 er vanskelig å programmere for er vel ikke noe minus for oss sluttbrukere?

Både ja og nei...so lenge utviklarane klarer det, spelar det inga rolle for oss kor vanskeleg det var for dei :). Men der kan vere ein liten risiko for at ein del ikkje klarer å utnytte den kraftige maskinvaren for det han er verdt, i alle fall ikkje i starten.

 

Et annet "lite minus" med PS3 er at en del av "godspillene" som Final fantasy og Gran turismo vil la vente på seg i et år til eller to.

6717460[/snapback]

Oohh, eg trudde Gran Turismo var ein lanseringstittel? Men det vil vere/er eit lite minus, ja.

 

Kay

Lenke til kommentar

jeg kommer nok til og holde meg unna online spillene som for eks halo menne bil spill og mortal comabat eller no hadde kansje vert noe... skal vel ha en konsol til og spille på en gang i blandt så det er ikke så ekstremt mye gaming. hva tror dere PS3 hvil ligge på etter launch? regner med den synker litt da?

Lenke til kommentar
jeg kommer nok til og holde meg unna online spillene som for eks halo menne bil spill og mortal comabat eller no hadde kansje vert noe... skal vel ha en konsol til og spille på en gang i blandt så det er ikke så ekstremt mye gaming. hva tror dere PS3 hvil ligge på etter launch? regner med den synker litt da?

6717569[/snapback]

Eg veit ikkje korleis det er med Wii og 360, men PS3 skulle i alle fall ligge bra an i høve til bilkøyring og slåsting (Tekken, Virtua Fighter, Soul Calibur, truleg Mortal Kombat òg). Når det gjeld prisen, veit eg verkeleg ikkje. Eg trur ikkje det vil ta so lang tid før han hamnar under 5000 kroner. Komplett er i alle fall sikre nok på at lanseringsprisen blir 5500 kroner til at dei garanterar å selge han for den prisen. Det er ikkje utenkeleg at det då kan bli ned mot 5000 kroner allereie ved lansering på Elkjøp eller Lefdahl.

 

Men det blir sjølvsagt berre spekulasjonar.

 

Kay

Lenke til kommentar

Baser for all del kjøpet av konsoll på typen spill du ønsker å spille. Jeg ville inndelt sjangre nogenlunde slik:

 

Xbox 360: Første persons skytespill, bilspill, mange sportsspill, noen vestlige rollespill, noen slossespill

 

Playstation 3: FPS, Japanske rollespill, bilspill, mange slossespill, noen sportsspill, noen partyspill

 

Wii: Første persons skytespill, platform-spill, eventyr-spill (Type Zelda), Japanske rollespill, partyspill, noen bilspill

 

Snorre :)

Lenke til kommentar

Det kommer helt ann på hva du har lyst på. Nå har Nintendo kommet med noe helt nytt og spennende, med en innovativ kontroller og nye unike features, i tillegg til full bakoverkompatibilitet (Jepp. Du kan spille NES spill på den). PS3 vil være proppet av grafiske finesser, og 360 vet jeg ikke så mye om.

 

Om du vil vite mer om de forskjellige konsollene er det bare å ta seg et kjapt google-søk. Du bør også sjekke ut Nintendoen.

 

Jeg foreslår at du venter til alle er kommet ut, og spiller på de forskjellige konsollene hos kompiser/spillforetninger og finner ut hvilken du liker.

Endret av Mr. Crowley
Lenke til kommentar

Her er nå en liste over de største spillene på hver av konsollene, etter mitt syn:

 

PS3

- Metal Gear Solid 4

- Final Fantasy XIII+++

- Tekken 6++

 

WII

- Mario

- Zelda

- Metroid Prime

 

360

- Halo

- Gears of War

 

Viss du ser på konsollkjøpet ditt som noe som skal "holde" i det lange løp så anbefaler jeg Ps3 eller Wii (eller begge deler, det å kjøpe Wii nå til jul er jo ikke dumt uansett).

Lenke til kommentar

Selv liker jeg veldig godt min Xbox 360.

Den har fantastisk grafikk, og bedre blir det. Samtidig klarer den stoooore områder, som spill forhåpentligvis kommer til å utnyttes etterhvert, slik som HALO3.

Samtidig er Live en fantastisk tjeneste, og løfter hele konsollen med 10 hakk etter min mening.

 

Av spillene som kommer har man jo: Lost Planet, Gears of War, GTA4, Just Cause, Forza2, HALO3, Shadowrun, Too Human, Mass Effect, R6: Vegas, Splinter Cell Double Agent og flere. (noen av spillene er cross-platform, noen ikke).

 

Pluss at man får jo konsollen for en god pris nå med en gang :)

 

Men liker du ikke spillutvalget venter du jo selvfølgelig på PS3/Wii og kjøper en av de, dersom de frister mer.

Lenke til kommentar

Sjekk ut spillutvalget og se hva som kommer fremover. Se litt på hvilke spilltitler du liker osv. Selv har jeg Xbox 360, og skal ha meg en Wii ved en senere anledning (forutsatt at den er morsom å spille på).

Skulle jeg anbefalt deg noe sånn helt ut av det blå, ville jeg anbefalt deg å kjøpe en Xbox 360, eller vente til PS3 blir billigere. Vente på at PS3 skal falle i pris krever jo at du har god tålmodighet da.

 

Grunnen til at jeg ikke anbefaler Wii, er fordi når jeg ikke vet hva du er ute etter, er et Nintendo produkt veldig vanskelig å anbefale. DS ville jeg glatt anbefalt, men Nintendo sine håndholdte har som regel dekket en god del mer spillsjangre enn hva de stasjonære Nintendo konsollene har klart etter Snes epoken.

Wii kan nesten garantert anbefales, selv om jeg aldri har spilt på den, hvis du vet du liker typiske Nintendospill som Mario, Zelda, Metroid, Wario osv. Hvis du ikke liker den typen spill, da velger du en av de andre to.

Endret av Eddie81
Lenke til kommentar
jeg takker for alle inspill har nå forhånsbestilt en ps3 ettersom det var den jeg ogrinalt har hatt mest troen på og folk på forumet ga meg den extra infoen jeg trente for og gjøre mitt valg.. takker igjen alle for inspill

6740023[/snapback]

 

husker at jeg forhånds bestilte xbox 360 fem steder... det ene stedet avbestilte jeg den, men fikk den alikevel? har enda ikke fått svar fra di andre.. lå på venteliste nummer 2, 5, 7,10..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...