Gå til innhold

Lurer på hva som er best ?


Anbefalte innlegg

Hei

 

Jeg har tenkt å kjøpe meg ny Pc. En P4 pc , som skal brukest til spill. Jeg har et budskjett på ca 6000 kr

De komponetene jeg skal ha er: CPU, DDR minne , Hovedkort, Kabinett og Sjermkort !

 

Det jeg har lurt på er følgende oppsett:

 

 

Chieftec Miditower m/dør, Sølv 650,- (microplex)

 

RAM-DDR 512Mb 333MHz PC2700 Samsung 1170 (PCMAX.no)

 

CPU478 Intel P4-2.26GHz/533. 512k BOXED 1910,-(PCMAX)

 

Abit BG7. i845G-chipsett 890,- (PCMAX)

 

POW Geforce 4 XP 128DDR 1850,- (Datorbutiken)

 

 

Dette er delene jeg lurer på å kjøpe , men jeg vet ikke hva som er best å gir mest for pengene ! SÅ er det noen som har noen tips til hva jeg i så fall skal kjøpe ? noen andre Hovedkort som er betre ? Eller andre komponenter ? Eller skal jeg kjøpe AMD XP ? Eller HVA ?

 

Det er bare å kome med forslag ! Jeg trenger gode råd, fordi jeg vil ha mest for pengene!

 

:smile:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Må nokk si meg enit i det de andre her sier om at du bør kjøpe alt fra et plass.

Jeg tipper at du har hentet prisene fra prisguiden og satt sammen de delene pg prisguiden viste at der var det billigst.

Men du vil faktisk ikke kunne spare på det pga dine fraktutgiufter vil tilsvare om du kjøpte varene fra en dyrer websjappe.

 

Personlig så vil jeg anbefale http://www.databutikken.com/no som ligger jevnt lavt på sammtlige priser og driver yppelig service så vidt jeg har erfart.

Lenke til kommentar

Ja det var det jeg gjorde, jeg brukte prisguiden til Hardware.no , så er vel litt lure å kjøpe alt fra en butikk.

 

Ja, jeg vet at microplex selger uten størmforsyninger, med det gjør ingen ting, fordi jeg har en Enermax 431W fra før!

 

Jeg trur jeg kjøper P4 2.4 Ghz boxed, den er jo like billig!

 

Skjermkortet var : POW Ti 4200 XP 128 DDR , tenkte jeg skulle kjøpe det, fordi jeg har hørt at du får mye for pengene.

 

Takk for tipset med datorbutiken :smile:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...