Gå til innhold

Kvinne funnet skutt


Anbefalte innlegg

Har akkurat funnet ut at en jeg kjenner har blitt skutt for 1 time siden idag, å dette har skjedd ca 30 min unna der jeg bor. Gjerningsmannen er forsatt i området og bevæpnet. Det er ca 20 politimenn og hunder rundt i området her og det er et helikopter svende rundt også.

 

Det første jeg tenkte var at dette kunne vært moren min fordi hun hadde dratt rundt 30 min før dette skjedde, men det var det heldigvis ikke :)

 

Kilder: Nettavisen

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Sykt! -.- Forstår ikke hva folk tenker med, hva er vitsen med å skyte noen? Det hjelper ingenting, de får bare ett helvete med å angre og fengsel.. Noen har jo sine grunenr som aggresjon,ex-kjæreste, osv.. Men skyting er jo ikke noe som løser "alle probelemer" akkuratt.. blir bare værre for den personen som gjorde d :S

Lenke til kommentar

Det er tragisk når slikt skjer, begge sakene.

 

Spørsmålet mitt er hva får et menneske til å gjøre sånt mot en annen?

 

Litt avsporing, men, er det ingen som løser konflikter som menn lengre? En mot en, bare hender? Det er desverre lite vi kan gjøre mot folk som danner gjenger og driver med kriminalitet (Har ikke noe å gjøre med linkene over). Forebyggende arbeid er mye lettere enn å reparere skader.

 

Du kommer ikke like lett ut av et miljø som du kommer inn, politikerne må reagere, Oslo begynner å ligne på en smørje av kriminalitet og narkotika.

Endret av Daehli
Lenke til kommentar
? Det er desverre lite vi kan gjøre mot folk som danner gjenger og driver med kriminalitet (Har ikke noe å gjøre med linkene over). Forebyggende arbeid er mye lettere enn å reparere skader.

 

Vi kan bure de inne. Jeg vedder en Snickers på at alle som Politiet nå jakter på etter Aker Brygge-saken har vært innelåst før. Hadde vi hatt noe ala "three strikes" som man har i California hadde vi sluppet unna mye krimnalitet.

Lenke til kommentar
eller bare sende de tilbake ;) (dette er vel ikke rasistisk?)

jeg synes at norge ikke sjekker innvandrernes bakrunn nøye nok, og lar asyl søkere gå fritt...

6713873[/snapback]

 

De involverte er neppe asylsøkere:

 

"Det var to medlemmer av A-gjengen på henholdsvis 38 og 27 år som ble skutt i beina på Aker Brygge søndag kveld rundt klokken 19. Ifølge kilder i miljøet skal to personer fra B-gjengen ha vært de som avfyrte flere skudd."

 

http://www.nettavisen.no/innenriks/article715498.ece

Lenke til kommentar
eller bare sende de tilbake ;) (dette er vel ikke rasistisk?)

jeg synes at norge ikke sjekker innvandrernes bakrunn nøye nok, og lar asyl søkere gå fritt...

6713873[/snapback]

 

De involverte er neppe asylsøkere:

 

"Det var to medlemmer av A-gjengen på henholdsvis 38 og 27 år som ble skutt i beina på Aker Brygge søndag kveld rundt klokken 19. Ifølge kilder i miljøet skal to personer fra B-gjengen ha vært de som avfyrte flere skudd."

 

http://www.nettavisen.no/innenriks/article715498.ece

6713883[/snapback]

 

mente ikke at denne hendelsen hadde noe med asylsøkere, men til en komentar...

Lenke til kommentar
Er det flere som ønsker å ytre sine rasistiske meninger? Isåfall - gi meg beskjed, så skal jeg sørge for at dere får "ferie" fra forumet.

6713300[/snapback]

 

Trenger vel ikke å være rasistisk, hvis jeg påpeker at (statistisk sett) så er kriminelle av etnisk opprinnelse i flertall så konstanterer jeg bare fakta. :hmm: ?

Men det er en annen sak.

 

Nei, skyting løser ingenting. :no:

Lenke til kommentar
Er det flere som ønsker å ytre sine rasistiske meninger? Isåfall - gi meg beskjed, så skal jeg sørge for at dere får "ferie" fra forumet.

6713300[/snapback]

 

Trenger vel ikke å være rasistisk, hvis jeg påpeker at (statistisk sett) så er kriminelle av etnisk opprinnelse i flertall så konstanterer jeg bare fakta. :hmm: ?

Men det er en annen sak.

 

Nei, skyting løser ingenting. :no:

6714687[/snapback]

Har du en statistikk for det?

Mener vi fikk vite i samfunnsfag i vk2 at det var navnet "jan" som var det mest belastede så sett

Lenke til kommentar

Jeg var nede i sentrum i går kveld, og kom til rådhusplassen få sekunder etter skuddene gikk av. Vi så menneskemengden og gikk nærmere ned mot bryggen for å se hva som foregikk. Hadde vi visst at det ble avfyrt skudd, så hadde vi nok tenkt oss om en gang til før vi gikk helt inntil. Der gikk det personer med blodige klær rundt og klødde seg i hodet. Etter ett minutts tid kom det to politibiler fulle av tungt bevæpnede politimenn og noen ambulanser.

 

Mens vi gikk ned mot sentrum la vi merke til 2-3 veldig fine veteranbiler som kjørte forbi oss. Alle på rekke. Følte litt frysninger når vi så igjen disse parkert ved siden av hverandre på skuddstedet. De ble sperret inne av politiet, sammen med de blodige joggeskoene, en Range Rover og en Mercedes SLK. Gjengopprør var det første jeg tenkte, og det viste seg å være riktig. Skummelt at sånt skjer rett rundt hushjørnet.

Lenke til kommentar
Og dersom det Chills sier er sant, synes jeg moderator burde ta seg en liten ferie i stedet. Men nå får vi jo aldri vite, fordi det han skrev ble slettet. Og slik jobber sensuren mot seg selv... good job!  ;)

6715443[/snapback]

Den slettede posten sa noe sånt som at "Jeg vedder på at det var en utlending/innvandrer". Det var det slettes ikke noen grunn til å tro. Alt tydet på at dette var et familiedrama, og det viste det seg også å være. Og på beste vestkant (Skøyen og Bestum) attpå til, hvor det antagelig er begrenset med kriminelle innvandrere.

 

Alt posten tjente til var å vri topic til en av forumets mange kjepphester. Dersom Chills eller du eller andre ønsker å diskutere innvandrere og kriminalitet, er det fullt mulig å lage en tråd om det emnet (eller diskutere det i en av de mange tråder som eksisterer om emnet.)

 

Det tjener ikke diskusjonen å rope ulv hver gang man ser noe på fire bein rusle forbi. Uansett om innvandrere er overrepresentert i visse typer kriminalitet betyr det ikke at de er ansvarlig hver gang noe skjer her i landet. Tvert imot, fordi befolkningen fortsatt i overveiende grad består av etniske nordmenn, er sannsynligheten størst for at gjerningsmannen er norsk.

 

Dermed blir det slettede utsagnet bare dumt. Alt det tjener til er å stigmatisere innvandrere, og ditto frikjenne etniske nordmenn som gruppe. Vi er ikke guds beste barn vi heller.

 

Geir :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...