Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

fildeling over trådløst nettverk med passord.


Anbefalte innlegg

hei oh hå..

har prøvd å få noe hjelp fra en annen tråd, men uten noe respons, så prøver igjen her.

 

har nettopp kjøpt meg en laptop, og prøver å få til fildeling mellom laptopen og stasjonæren. Har forøvrig fått det til, men jeg lurer på hvordan jeg får det til slik at andre pcr må bruke passord for å få tilgang til hver av pcene mine. Når jeg går på vis datamskiner i arbeidsgruppen, kommer det opp flere pcr (noen av dem er naboen mine). Men derfra er det fritt frem å komme inn på de mappene jeg har valgt å dele.

 

Så hvordan får jeg gitt disse mappene passord? Og har da "alle" tilgang til disse mappene mine, eller er det bare maskinene jeg har oprettet en nettverksforbindelse med som har tilgang?

 

Har XP pro på stasjonær og home på laptop.

 

Og hvordan sletter jeg en "datamaskin" fra arbeidsgruppen, eller en forbindelse mellom to pcr (en arbeidsgruppe?) ?

 

post-43843-1156081381_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
nei, vi har ikke felles nett. De kommer i nye arbeidsgrupper som MSHOME o.l.

6713626[/snapback]

 

Hmm, hva slags nett er du knyttet opp mot?

Kabel?

Vil på det sterkeste anbefale deg og kjøpe en router og sette mellom dine maskiner og nettet, da vil man ikke komme inn fra utsiden.

Lenke til kommentar

har telenor adsl. Bruker router. tror alt er i orden. Men igår da jeg forigår da jeg drev å oprettet forbindelsene som den ene datamskinen opp inne på "datamaskiner iarbeidsgruppe", i blant annet MSHOME, men jeg hadde aldri oprettet noen forbindelse med det navnet.

 

Pluss at jeg kunne også finne søstra mi sin pc (den er koblet mo routern) men hadde ikke tilgang til enten søstra mi sin pc eller naboen.

Lenke til kommentar
Pluss at jeg kunne også finne søstra mi sin pc (den er koblet mo routern) men hadde ikke tilgang til enten søstra mi sin pc eller naboen.

6713803[/snapback]

 

Denne naboen, skal han være på ditt nett da?

6714219[/snapback]

 

nei.. men det er snakk om at disse maskinene er synlige når jeg går på "vis datamaskiner i arbeidsgruppen" også går jeg "ut" av siden tilbake til Microsoft Windows-nettverk, da vises følgende:

*123 (min test)

*124 (min test)

* MSHOME, (inne her ligger datamaskinen til min nabo(tror jeg )

* WORKGROUP(her ligger datamaskinen til søstra mi

 

Men jeg kommer ikke inn på datamaskinen til naboen min eller søstra mi. Men dette er jo kanskje normalt? At man kan se andre pcr som har en trådløs forbindelse, men man kommer ikke inn på pcene deres, med mindre de har delt den for alle??

 

Også lurer jeg på, siden jeg har prøvd å "binde" stasjonæren min pc min og laptopen min et par ganger, og etter at jeg satte passord på gjestekontoen på stasjonæren min, kommer det ingen vindu opp som spør om passord når jeg prøver å komme inn på stasjonæren via laptopen min. Jeg kommer rett inn i pcn. Med søstra mi sin pc, spør den om passord første gangen, men ikke flere ganger etter det. Hvordan kan jeg da vite at det vil kreves passord når andre prøve å få tilgang??

 

Og nå er det slik at pcn min og laptopen vil ha tilgang til hverandre for evig hvis noen av dem deler noe som helst?? Siden hver gang jeg opretter en ny arbeidsgruppe kun på den ene, kommer det automatisk opp på den andre.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...