Vorpal Skrevet 20. august 2006 Skrevet 20. august 2006 Å begynne med Metallica eller Malmsteen er som å lære å springe før man kan krype. 6710636[/snapback] Var det jeg gjorde Mer eller mindre. 6710661[/snapback] Det gjorde da jeg å, Metallica sanger er da ikke så vansklige?
Cannabiskopen Skrevet 20. august 2006 Skrevet 20. august 2006 Hvis dere bare referrerer til Introen på "One" eller "Enter Sandman" vers så er det kanskje ikke i det vanskeligste laget akkuratt nei
Gjest Slettet-U4NJ3Omm Skrevet 20. august 2006 Skrevet 20. august 2006 (endret) Metallica er simpel musikk! ferdig med det! folk sier at Lars Ulrich er så fantastisk bak trommesettet ogsånt, men jeg kunne alt han spilte etter tre-fire år. Endret 20. august 2006 av Slettet-U4NJ3Omm
goliatmo Skrevet 20. august 2006 Skrevet 20. august 2006 Bass er kulere, enklere å komme i band da og... Personlig vurderer jeg å droppe bass for å lære meg munnspill og kasse guitar og spille Blind Snooks Eaglin på karljohan^
Cannabiskopen Skrevet 3. september 2006 Skrevet 3. september 2006 Metallica er simpel musikk! ferdig med det! folk sier at Lars Ulrich er så fantastisk bak trommesettet ogsånt, men jeg kunne alt han spilte etter tre-fire år. 6711883[/snapback] Ikke kom her å si du er like god som Lars Ulrich etter 3-4 år med casual tromme spilling a
Sperzel Skrevet 3. september 2006 Skrevet 3. september 2006 Jeg har også lyst til å lære å spille gitar, vet bare ikke hvor man begynner. Kunne den Green Day - Blvrd. of broken dreams på ungdomskolen, og en Lene Marlin-sang, men det er vel glemt nå.
SideburnsKongen Skrevet 3. september 2006 Skrevet 3. september 2006 Sangene på Kill 'em all er gøye å spille. 6711279[/snapback] Seek & Destroy Simpel.. hehe..
darkness| Skrevet 4. september 2006 Skrevet 4. september 2006 * Lær deg å spille med alle fingrene på venstrehånden, ellers blir det vanskelig å spille fort. 6708927[/snapback] Det er jo en selvfølge. Du kan jo ikke akkurat velge hvilke fingre du skal bruke til de ulike grepene.
Gjest Yoshi Skrevet 4. september 2006 Skrevet 4. september 2006 Kommer an på hvor gammel du er også, faktisk. Skal man bli skitgod på et instrument, bør man begynne å lære det før man fyller ti år, eller noe sånt. Ingen store gitarister lærte å spille gitar da de var 16, om du skjønner.
darkness| Skrevet 4. september 2006 Skrevet 4. september 2006 Tror du kan klare det om du øver mange timer hver dag.
Gjest Yoshi Skrevet 4. september 2006 Skrevet 4. september 2006 Tror du kan klare det om du øver mange timer hver dag. 6800165[/snapback] Joda, det er sikkert mulig, men det er en helt enorm fordel å starte ung.
Even. Skrevet 4. september 2006 Skrevet 4. september 2006 * Lær deg å spille med alle fingrene på venstrehånden, ellers blir det vanskelig å spille fort. 6708927[/snapback] Det er jo en selvfølge. Du kan jo ikke akkurat velge hvilke fingre du skal bruke til de ulike grepene. 6799449[/snapback] Tenker mer på at det er mange som ikke bruker lillefingeren. Dette gjør at de må flytte hånden mye mer, f.eks hvis de spiller skalaer. Eksempel: ------------------------------------------5--8 -----------------------------------5--8------- --------------------------5--7--8------------- -------------------5--7----------------------- ---------5--6--7----------------------------- --5--8--------------------------------------- Mange bruker kun peke-, lang- og ringfingeren når de spiller den. Vegard_ : De fleste spiller vel mest for gøy, og ikke for å bli verdens beste
Backspace_89 Skrevet 4. september 2006 Skrevet 4. september 2006 har en kassegitar oppå skapet her, kan spille litt men i det siste lurte jeg på om kanskje jeg skal begynne å spille orntli også til dere som synes metallica er enkelt: spill Hit the lights eller Ride the lightning for meg.
Gjest Yoshi Skrevet 4. september 2006 Skrevet 4. september 2006 Vegard_ : De fleste spiller vel mest for gøy, og ikke for å bli verdens beste 6800457[/snapback] Joda. Sant, det. Noe som er lett å lære seg, lett og spille og høres fett ut, er Rammstein. Bare å stemme den dypeste strengen en tone ned, så kan du spille enkle grep ved å legge én finger over de tre dypeste strengene.
Tuttebobo Skrevet 4. september 2006 Skrevet 4. september 2006 Kommer an på hvor gammel du er også, faktisk. Skal man bli skitgod på et instrument, bør man begynne å lære det før man fyller ti år, eller noe sånt. Ingen store gitarister lærte å spille gitar da de var 16, om du skjønner. 6799790[/snapback] Jimi Hendrix starta da han var 14
TLZ Skrevet 4. september 2006 Skrevet 4. september 2006 (endret) Ingen store gitarister lærte å spille gitar da de var 16, om du skjønner. Tom Morello er stor, han startet som 17-åring. Endret 4. september 2006 av TLZ
Erren Skrevet 4. september 2006 Skrevet 4. september 2006 Ingen store gitarister lærte å spille gitar da de var 16, om du skjønner. Tom Morello er stor, han startet som 17-åring. 6800929[/snapback] Så lenge man er av musikalsk natur kan man lære seg et instrument relativt fort og godt, selv om man er over 16. Har hørt om folk som har blitt "master" på gitar, selv om de aldri hadde spilt annet enn D, G, A og Em før de på musikklinja plutselig fikk lyst. Som sagt tidligere er det en stor fordel å kunne spille andre instrumenter når du lærer deg gitar, men dette gjelder også andre veien. Vet ikke helt hvorfor, men jeg hadde aldri lært meg F-nøkkel om jeg ikke hadde spilt gitar.
Fisker Skrevet 4. september 2006 Skrevet 4. september 2006 Jimi Hendrix starta da han var 14 6800781[/snapback] Jeg så en dokumentar om Hendrix i musikken, da satt han med en liten kassagitar foran familien, lenge før han var 14. Mulig det var da han begynte for fullt, men han startet vel litt tidligere. Jeg skal forresten lære meg å spille gitar, jeg også. Skal få fikset en akustisk gitar jeg har hatt liggende en stund. Gitar er gøy.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå