Gå til innhold

Kritikk på diverse portretter


simen_k

Anbefalte innlegg

heisann. Jeg har nå nylig kjøpt meg Nikon D70s, og er ny innen fotografi. Jeg ville gjerne hatt tilbakemelding på noen av de første bildene jeg har tatt.

 

lurer også på om jeg skal droppe sepia/B&W, jeg synes egentlig det ble litt fint på de bildene her, men har bare brukt det for å eksperimentere :)

 

takker alle på forhånd. :!:

post-94119-1156004523_thumb.jpg

post-94119-1156004542_thumb.jpg

post-94119-1156004812_thumb.jpg

post-94119-1156111172_thumb.jpg

Endret av Milt
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Veldig bra bilder, alt er som det skal uten noen problemer.

Det er mye diskusjon om kontrast og dramatikk i bilder, da noen liker det høy kontrast og andre liker det naturlig.

 

Selv er jeg for første valg, og kunne dermed ikke stoppe meg selv i å lage en litt mer dramatisk versjon av det ene bildet du har.

 

Det er som sagt en smaksak.

 

BTW, det første sort hvitt bilde er kanskje litt mørkt.

 

Her er ihvertfall min versjon;

 

DSC_0020.jpg

Lenke til kommentar

Bildene var greie de, men savner noe. Jeg er ikke så flink på portrett selv, så vet egentlig ikke hva som er riktig å hva som er feil, men én ting er sikkert.

Å det er at orginalen av det som joltaire fiksa er mye bedre.

 

Du har alt i alt fått en fin dybde i bildene, fin skarphet, men savner litt kontraster og litt mer skygger som skaper mer liv/stemning.

Lenke til kommentar
Det er mye diskusjon om kontrast og dramatikk i bilder, da noen liker det høy kontrast og andre liker det naturlig.

skjønner hva du sier. Likte bildet ditt, ja :)

 

for min del, så er jeg opptatt av at det naturlige skal være kunsten, og ikke redigeringen, men bildet ditt gjorde det litt "friskere".

det synes jeg var bra.

 

her er et annet surrealistisk bilde, som jeg synes var litt kult. Aner ikke hvorfor :dontgetit:

post-94119-1156012701_thumb.jpg

Endret av Milt
Lenke til kommentar

Fett bilde.

 

Men det som jeg syntes er at man må ha et ordentlig bilde rett ut av kameraet, photoshop kan ikke lage bra bilder med litt levels justering.

 

Der hvor kameraet ikke klarer å fange øyeblikket helt som det er, klarer photoshop og enhance bildet slik at det kan bli perfekt.

 

Så jeg syntes ikke redigeringen er der bildet lages, det blir en mix av mannen bak kamera og mannen bak photoshop.

Lenke til kommentar
Der hvor kameraet ikke klarer å fange øyeblikket helt som det er, klarer photoshop og enhance bildet slik at det kan bli perfekt.

 

Så jeg syntes ikke redigeringen er der bildet lages, det blir en mix av mannen bak kamera og mannen bak photoshop.

 

der må jeg si meg enig med deg, joltaire :D

 

takk for komplimenter

Endret av Milt
Lenke til kommentar

for meg er både photoshop og kameraet verktøyer for å få et bilde slik jeg vil ha det. folk jobber jo timesvis med et bilde i mørkerommet, hvorfor skal det ikke være lov digitalt? greit nok på dokumentarbilder, da bør man ikke forandre på ting etterpå, men hvis det ikke er det driter jeg egentlig i hvordan virkeligheten er..

Endret av hardmongo
Lenke til kommentar
for meg er både photoshop og kameraet verktøyer for å få et bilde slik jeg vil ha det. folk jobber jo timesvis med et bilde i mørkerommet, hvorfor skal det ikke være lov digitalt? greit nok på dokumentarbilder, da bør man ikke forandre på ting etterpå, men hvis det ikke er det driter jeg egentlig i hvordan virkeligheten er..

6712585[/snapback]

sant det du sier, og jeg er enig i at f.eks Photoshop kan være et middel for å få frem budskapet i bildet. Men prøve å unngå å BASERE bildet eller budskapet på etterredigeringen.

 

om du forstår hva jeg mener? ;)

Endret av Milt
Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...