Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Klarer ikke koble til trådløst nettverk.


Anbefalte innlegg

Jeg har nettopp formatert pappa sin bærbare pc, og skal innstallere trådløst nettverk, men får det ikke helt til.

 

Vi har 3com trådløs router.

 

PC: Windows XP Prof

Nettverkskort: Broadcom 440x 10/100 integrated C.

 

Før jeg formaterte kunne vi bare trykke på en knapp til venstre på tastaturet og da koblet vi oss til internett, den virker heller ikke nå.. og når jeg prøver å "oppdatere nettverkslista" så kommer det bare: "Ingen trådløse nettverk innen rekkevidde ble funnet"

 

men når jeg kobler til med nettverkskabel klarer jeg å koble meg til internett.

 

Jeg tror jeg har innstallert alle driverene også.

 

Men er ikke helt sikker på hva jeg skal gjøre nå :S

 

 

Evig takknemlig om noen kunne hjelpe meg med dette her! :love: :love:

Endret av Bennyy
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

kan kanskje være samme problem jeg var borti.

Jeg kom meg på det tråløse nettet ved å skrive inn ip, gatway og dns serverne automatisk.

 

Siden jeg liker at alt funker 100% gikk jeg til en databutikk og spurte hva det kunne være. Dem sa at jeg måtte installere alt på nytt igjen.

 

Dette var da en laptop, og etter å ha formatert og gjenopprettet xp fra backup disken fungerte alt perfekt.

 

Aner ikke hva som forårska feilen.

 

Edit: Kanskje det å reinstallere alt er standar svar på alle problemer om man tar kontakt med support :)

Endret av aenima
Lenke til kommentar
Sikker på at det ikke er skjult SSID?

Da vil du ikke finne nettverket hvis du ikke har SSID´n.

 

Kent

6705661[/snapback]

 

 

Det vet jeg ikke :S

 

Har ikke så veldig mye peiling på nettverk og sånt..

 

Vet ikke om jeg har installert nettverket engang.. :S

Endret av Bennyy
Lenke til kommentar

Se etter at nettverkskortet er "oppe og går", feks. ved og høgreklikke "min datamaskin" se i egenskaper, maskinvare og enhetsbehandling og se etter gule utropstegn i lista på "nettverkskort" Er det noen utropstegn kan enheten høgreklikkes og en kan slik oppdatere driver.

Har dere flere maskiner som bruker samme trådløse nett kan du se hva SSID er, selv om nettet er kryptert skulle maskina finne det - ber så om "koden". Far min fikk en gammal laptop med P4 prosessor, den kunne ikke kjøre WiFi kryptering kun "vep"? den var ikke lenge på nettet uansett før han datt av, fatteren klagde på ruteren (3com trådløs officeconnect) - snodig at eg kunne sitte ved et annet bord med min NC6120 og surfe alt eg makta.

Fant ingen slike feil som eg beskreiv over på maskina hans...

Om trådløsruteren kun er kobla til vil den sende ukryptert trådløst, SSID vil da være; 3com.

Lenke til kommentar
Se etter at nettverkskortet er "oppe og går", feks. ved og høgreklikke "min datamaskin" se i egenskaper, maskinvare og enhetsbehandling og se etter gule utropstegn i lista på "nettverkskort"  Er det noen utropstegn kan enheten høgreklikkes og en kan slik oppdatere driver.

Har dere flere maskiner som bruker samme trådløse nett kan du se hva SSID er, selv om nettet er kryptert skulle maskina finne det - ber så om "koden".  Far min fikk en gammal laptop med P4 prosessor, den kunne ikke kjøre WiFi kryptering kun "vep"? den var ikke lenge på nettet uansett før han datt av, fatteren klagde på ruteren (3com trådløs officeconnect) - snodig at eg kunne sitte ved et annet bord med min NC6120 og surfe alt eg makta.

Fant ingen slike feil som eg beskreiv over på maskina hans...

Om trådløsruteren kun er kobla til vil den sende ukryptert trådløst, SSID vil da være; 3com.

6705815[/snapback]

 

 

Det hjelper ikke å oppdtarere driveren.. Men det jeg lurer på, når jeg skal opprette et trådløst nettverk, hva skal jeg krysse av osv då? :S

 

Får ikke til noe som helst, og pappa kommer til å drepe meg :S

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...