Gå til innhold

Folk får ikke ringt meg, opptattsignal.


Anbefalte innlegg

Jeg vet ikke hva som har skjedd med min SE W810i med Tele2 abbonement. Før i dag så funket alt som det skulle og folk kunne ringe til meg som de ville, men nå fungerer det plutselig ikke for folk å ringe til meg (selv om det funker for meg).

 

Det som skjer er at når folk ringer til meg kommer det bare opptattsignal og "mottageren har lagt på". Uten at jeg på min mobil har fått noen som helst beskjed om at moen har ringt.

 

Det hører også med til historien at jeg i kveld også plutselig fikk en oppsamlet dose med sms'er. Da regnet jeg med at de andre problemene også hadde ordnet seg, men den gang ei..

 

Noen som vet hva jeg kan gjøre for å fikse dette eller hva som kan ha skjedd?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det skjedde meg en gang når jeg skiftet abonnement og det ble ført over til den andre operatøren noen dager for tidlig. Portering heter det vel... Jeg kunne fremdeles ringe, men ingen kom frem til meg.

 

Ellers kan det jo hende at det er noen tekniske problemer hos operatøren.

 

Edit: Tele2 har god kundeservice, de bør fikse det rimelig fort. Ring 02000.

Endret av tofagerl
Lenke til kommentar
Det skjedde meg en gang når jeg skiftet abonnement og det ble ført over til den andre operatøren noen dager for tidlig. Portering heter det vel... Jeg kunne fremdeles ringe, men ingen kom frem til meg.

 

Ellers kan det jo hende at det er noen tekniske problemer hos operatøren.

 

Edit: Tele2 har god kundeservice, de bør fikse det rimelig fort. Ring 02000.

6702436[/snapback]

 

Doh, har ikke tenkt på kundeservice. Er så vant til å bruke forumet som det..

 

Har hatt mobilen i mange uker nå så er nok ikke derfor, men takk for svar.

 

EDIT: Fikk vite nå at det er flere meldinger jeg ikke har fått. Er litt frusterende det her.

Endret av HKoN-
Lenke til kommentar

Jeg har hatt et tilsvarende problem med Tele2 de siste dagene. De aller fleste som ringer meg, får beskjed om at telefonen er slått av eller utenfor dekningsområde. Opprinnelig fikk alle telefonsvareren min, men den ba Tele2 meg slå av i forsøk på å ordne problemtet. SMS kommer også bare av og til fram.

 

Lørdag kjøpte jeg ny M600i og inngikk ny binding på Tele2abbonementet (hadde Tele2 fra før). Mandag kom en SMS om at abbonementet var "oppgradert" og så kom problemene.

 

Det aller verste er at Tele2 sier det kan ta inntil 3 dager å finne ut av feilen!

 

EDIT: Så mye for god kunderservice...

 

EDIT2: Etter en del om og men og prat med 4 kundebehandlere som ikke kunne hjelpe meg, har jeg snakket med Sony Ericsson. Det viser seg at det er telefonen som prøver å koble seg opp til 3G-nett, uten at SIM-kortet støtter det. Tele2 mener at dette skal være uavhengig av simkort, men etter at jeg satte telefonen til å bare bruke GSM, så er alt stabilt.

 

Forøvrig: Jeg måtte laste ned ny firmware til telefonen for å få valget for "Bare GSM" fram i menyen.

Endret av Aesop
Lenke til kommentar

 

Dette er ikke ett tele2 problem, men Telenor. Jeg hadde de samme problemene i vinter.. Jeg måtte sette telefonen kun i GSM nett for å motta sms og samtaler. Det viste seg at det var en programfeil i en av basestasjonen i nærheten av der jeg bodde.

 

Det løste seg til slutt og jeg kunne bruke 3G hjemme igjen.. men i sommer kom samme feil igjen, og da telenor ikke hadde klart å fikse problemet i løpet tre uker, tok jeg like godt å skiftet til netcom!

 

Aesop: Ser at ut i fra dine bilder at du er i fra Bergen? Jeg er også fra Bergen og var i Bergen sentrum jeg hadde problemer med Telenor.

Endret av gveiset
Lenke til kommentar

 

Dette er ikke ett tele2 problem, men Telenor. Jeg hadde de samme problemene i vinter.. Jeg måtte sette telefonen kun i GSM nett for å motta sms og samtaler. Det viste seg at det var en programfeil i en av basestasjonen i nærheten av der jeg bodde.

 

Det løste seg til slutt og jeg kunne bruke 3G hjemme igjen.. men i sommer kom samme feil igjen, og da telenor ikke hadde klart å fikse problemet i løpet tre uker, tok jeg like godt å skiftet til netcom!

 

Aesop: Ser at ut i fra dine bilder at du er i fra Bergen? Jeg er også fra Bergen og var i Bergen sentrum jeg hadde problemer med Telenor.

6750394[/snapback]

 

Ah, det var en mulighet jeg ikke hadde tenkt på. Jaja, jeg bruker ikke 3G funksjonaliteten så mye, så det er ingen krise. Vurderte å bytte til Netcom selv, men problemet mitt er at jeg er mye i fjellet og der har Netcom mye dårligere dekning...

 

Får ta en telefon til Tele2 og be dem be Telenor skjerpe seg

 

(Bor i Bergen ja :))

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...