Gå til innhold

Finne msn-passord til brukere av msn på min pc!

Mattlakk

Anbefalte innlegg

Skrevet
Crawford: Hvis det er broren din du skal ha passord til og han har hotmail har han vel et secret question som sikkert ikke er så vanskelig for deg  :innocent:

6725979[/snapback]

secred question blir sent på mail da?:p

6726034[/snapback]

Hm? Hvordan da? Hvis du sier du har mista passordet ditt må du svare på secret question(s) og så kan du bytte passord. Nytter jo ikke sende et secret question til den mailen du ikke har passord til :p

6726051[/snapback]

den blir sent til en sekundær mail, sånn har det vært før hos meg....enten på hotmail, gmail eller 30gigs

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Zethyr, han har ikke lagret passordet på klienten. Isåfall kunne trådstarter bare logget seg på sånn helt uten videre.

6722590[/snapback]

Er forskjell p å"husk passord" og på å lagre en hash av passordet i en .mgr-fil (eolelr whatever)

: sorry fir skrivefeil, er på fuyllla...

Skrevet (endret)
Zethyr, han har ikke lagret passordet på klienten. Isåfall kunne trådstarter bare logget seg på sånn helt uten videre.

6722590[/snapback]

Er forskjell p å"husk passord" og på å lagre en hash av passordet i en .mgr-fil (eolelr whatever)

: sorry fir skrivefeil, er på fuyllla...

6726793[/snapback]

Hvorfor skulle MSN klienten lagre en hash av passordet lokalt? Hvis det skulle huskes måtte det krypteres og den lagrer sannsynligvis ikke passord med mindre "Husk passord" er merket. Kan ikke tenke meg en grunn til det. Blir jo å åpne et potensiellt sikkerhetshull uten å tjene på det. Husk at å cracke et MD5 hasha passord på mer enn 7-8 bokstaver tar TID da. Tror vi snakker måneder med 8 bokstaver... dager med 6 bokstaver. Selvfølgelig hvis passordet ikke inneholder symboler, tall og store/små bokstaver kan det være raskere å cracke da de kan utelates. Finnes en side som har flere hundre Terrabytes med data som er ferdigcracka MD5 passord lagret organisert. Gjør at det tar 1 sekund å finne et passord som passer til en gitt MD5 kode. Nå er det ikke sikkert MSN bruker MD5 da :p.

Men hvorfor gjøre det så vanskelig? Gjør som jeg har skrevet over et par ganger :p.

Endret av chrml
Skrevet
Blir jo å åpne et potensiellt sikkerhetshull uten å tjene på det.

6728124[/snapback]

Noe våre venner i Microsoft over hodet ikke er kjent for fra tidligere i historien?

Menmen, kan godt hende jeg tar feil.. har aldri knekt et msn-passord i praksis, bare synes huske at det var enkelte hashes som fantes (tror ikke det var MD5, trodde det var AES eller noe).

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...