luser32 Skrevet 18. august 2006 Skrevet 18. august 2006 Der ser dere. Det går faktisk an å fjerne Linux partisjoner med Windows CD`en hah. Som jeg sa. 6699269[/snapback] Hvis du ved "Linux-partisjoner" mener filsystemene ext2/3, så er det ingen som har motsagt deg her. Derimot har de sagt at det ikke går an med noen windows-cd'er, p.g.a. bugs eller liknende. En gang til for at du (kanskje) skal forstå dette: Det er ikke slik at 80% av Windows-cd'ene har denne bug-en. Derimot er det noen Windows-cd'er som har problemer med ext2/3-partisjoner. At dine virker gjør deg dessverre ikke til noen gud...
BeFs Skrevet 18. august 2006 Skrevet 18. august 2006 BeFs: Men det finnes jo ett utall gratisprogrammer som fjerner Reiser uten problem?? Og de har vært på markedet i _lang_ tid. 6697759[/snapback] Hadde denne bugen for noen år siden jeg også, når jeg i min grønne barndom hadde installert Red hat 7.2, som jeg aldri fikk bort igjen =/ 6697715[/snapback] Mente at jeg ikke fikk det bort da, får det jo bort nå uten problemer RedHat 7.2 kom i 2001. Da var jeg 12 år Hvor mye peiling kan en 12åring har når det gjelder Linux? Fikk jo til å bruke det, men fikk aldri til å kompilere eller installere så mange rpms. Fdisk kunne jeg heller ikke så mye med (hverken microsoft eller unix versionen).
joacimot Skrevet 18. august 2006 Skrevet 18. august 2006 winxp installasjonen henger seg opp på akkurat samme måte hos meg også, er ikke noe galt med selve cd'en (den booter fint i qemu). Tipper det har noe med at winxp-installeren ikke liker partisjonstypene og/eller bootsektoren på harddisken min.
Jarmo Skrevet 18. august 2006 Skrevet 18. august 2006 Der ser dere. Det går faktisk an å fjerne Linux partisjoner med Windows CD`en hah. Som jeg sa. 6699269[/snapback] Hvis du ved "Linux-partisjoner" mener filsystemene ext2/3, så er det ingen som har motsagt deg her. Derimot har de sagt at det ikke går an med noen windows-cd'er, p.g.a. bugs eller liknende. En gang til for at du (kanskje) skal forstå dette: Det er ikke slik at 80% av Windows-cd'ene har denne bug-en. Derimot er det noen Windows-cd'er som har problemer med ext2/3-partisjoner. At dine virker gjør deg dessverre ikke til noen gud... 6699439[/snapback] Kan det være de aller første XP-CDèr ? Uten SP.. ?
ratix Skrevet 18. august 2006 Skrevet 18. august 2006 (endret) Det ser ut som du har klart å fjerne partisjonene (ihvertfall en av de), men oppstartslasteren ligger fortsatt i MBR (Master Boot Record) og den prøver å boote linux fra partisjonen du fjernet. Endret 18. august 2006 av ratix
BeFs Skrevet 18. august 2006 Skrevet 18. august 2006 Men... Altså .. For å spore tilbake til problemet hans, så er det at han ikke får bootet fra cden. Ikke at han ikke får fjernet partisjonene. For han har fått fjernet partisjonene. Men GRUB laster isteden for CDen. Uansett om han fjerner MBR så vil ikke pcen boote fra cden automatisk (hvis ikke BIOS er litt smart da) Så til trådstarter: Hvilket hovedkort har du? Har du sett om cdrom står som "first boot device" inne i BIOS?
pc.expert.....wannabe Skrevet 18. august 2006 Forfatter Skrevet 18. august 2006 First boot er CD og sånn.. får trykk tast for bla bla bla.. Husker ikke hovedkort i farta..
BeFs Skrevet 18. august 2006 Skrevet 18. august 2006 Jeg sa lengre oppe at det blir bare svartskjerm 6699352[/snapback] Men likevel klarte jeg ikke å huske dette Sorry.
agvg Skrevet 19. august 2006 Skrevet 19. august 2006 http://www.ntcompatible.com/How_to_remove_...der_t28242.html Er GRUB Loaderen som ligger igjen.. Men jeg kan ikke få fjerna den på noen måte.. siden jeg har jo formatert disken og jeg kommer ikke inn når jeg skal prøve å boote xp cden. 6699065[/snapback] Finne en DOS-bootdiskett og kjøre fdisk /MBR burde løse dette.
pc.expert.....wannabe Skrevet 20. august 2006 Forfatter Skrevet 20. august 2006 Funka ikke med bootdisk.. Disken funka til kompisen min men til meg fikk jeg bare sånn I/O error replace the disc elns.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå