Gå til innhold

støyskjerme htpc (gir striper på tv)


Anbefalte innlegg

Hei!

 

Har bygd min egen HTPC. Kabinett og heile greia. Problemet er at når den står i tv-benken og er på mens eg ser på tv, så blir det skråstriper på tv-en.

 

Korleis kan eg skjerme slik at ikkje støy frå pc-en påverkar antennesignalet til tv-en?

 

Kabinettet er laga i finer og plexi. Må eg legge inn metallplater eller er det andre effektive metodar?

 

Har bordantenne som står oppå tv-en...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

hmm har ikkje kobla sammen jord nei.. Burde kanskje gjort det ja. Hjelper det?

 

Kan prøve å kle innsida av kabinettet med folie.. men eg veit ikkje om aluminiumsfolie hjelper eller om det må vere ein anna type metall.

 

Plexiglaset er svartlakkert på baksida, så det gjer ikkje noke om eg må lime folie på innsida.

post-18937-1155917434_thumb.jpg

Endret av Fatboy
Lenke til kommentar

har prøvd å flytte antenna til andre sida av tv-en, men det blir det samme resultatet. nrk1 og 2 er ofte uten nevneverdige forstyrringar, men tv2 og tvnorge får alltid irriterande striper.

 

Skal prøve å kle med aluminiumsfolie til helga.

Endret av Fatboy
Lenke til kommentar

Vurder aluminiumstape i stedet for vanlige foile og lim. Teipen er mye enklere å sette opp, og den sitter meget godt fast. Hvis noe folie skulle løsne, så risikerer du kortslutning...

 

Hvis ikke foliekledning skulle hjelpe, så prøv en ferritring på strømkabelen. Løste i allfall mitt problem med forstyrrelser fra en paraboltuner.

Lenke til kommentar
Microbølger kan ikke trenge gjennom netting ...

6726263[/snapback]

Det kommer vel helt an på bølgelengden. Hønsenetting tror jeg er for stort for mikrobølger.

Et eksempel er coax kabel for TV. Før i tiden var det standard at skjermen bare var en netting, men nå er det en heldekkende folie i tillegg. Det var vel fordi høyere frekvenser slapp igjennom den nettingen.

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...