Gå til innhold

GeForce 7950 GT neste måned

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg forstår ikke hvordan dere kan skrive at kortet skal yte i underkant av 4700 poeng i 3DM06 uten å ha øvrige maskinspecs til stede?

Det blir jo som å si at skjermkortet mitt gjør i underkant av 11.000 poeng i 3dm06, men jeg gidder ikke å si hva jeg bruker av hardware ellers.

Skrevet

Å jeg som akkurat har bestillt meg et 7900GT...vel, er det ikke typisk :nei:

Det har heldigvis 512MB med ram,får håpe det holder en stund. Noen som har et 7900gt. og i er cpu begrenset, som kan fortelle meg hvor mange poeng de får?

Skrevet
"Hvis du ikke er begrenset av cpu vil skjermkortet gi ca 4700 poeng i 3DM06"

er det de mener hvis du lurtet på det...

6691453[/snapback]

Hva er ikke CPU-begrenset da? 2GHz? 4GHz? Det kortet + Conroe på 4GHz gir over 4700 poeng...

Skrevet
Hvis du ikke er begrenset av cpu vil skjermkortet gi ca 4700 poeng i 3DM06"

Blir helt feil når det gjelder 06 versjonen da du må ha med cpu test, og den teller på scoren.

Skrevet
Dette er en god ting. 7900gt vil synke bra i pris og som alle vet er 7900gt ett meget bra kort.

6691861[/snapback]

Ja utvikling er bra så prisene faller. Og 7900GT er mer enn tilstrekkelig for de fleste i dag. Selv er jeg ganske fornøyd med et 7800GT.
Skrevet
Å jeg som akkurat har bestillt meg et  7900GT...vel, er det ikke typisk :nei:

Det har heldigvis 512MB med ram,får håpe det holder en stund. Noen som har et 7900gt. og i er cpu begrenset, som kan fortelle meg hvor mange poeng de får?

6691620[/snapback]

med en AMD 64 X2 4200 CPU, en gb ram med et 7900 GT kort får jeg ca 5400 i 06, og ca 9300 i 05..

Men, hvis prisen synker på 7900 GT skal jeg uten tvil ha et til.

Skrevet

Det er jo litt irriterende at relevant informasjon utelates.

Hva er klokkehastighetene på dagens 7900GT/GTX kort sammenliknet med dette? Er det forskjellig antall pipelines osv?

Skrevet (endret)

helt enig med oysfaerg her, idiotisk å oppgi en score i 3dmark uten at resten av systemet er inkludert. jeg scorer 4150 poeng med mitt 7800GT, se profil for info. ergo burde 7950GT score langt bedre hvis det får en relativt sprek dual core cpu, som f.eks E6600

Endret av Spirre
Skrevet
helt enig med oysfaerg her, idiotisk å oppgi en score i 3dmark uten at resten av systemet er inkludert. jeg scorer 4150 poeng med mitt 7800GT, se profil for info. ergo burde 7950GT score langt bedre hvis det får en relativt sprek dual core cpu, som f.eks E6600

6692030[/snapback]

Mulig at det er poengsummen for skjermkortet alene. Men jeg regner med at cpuen uansett har en viss innvirkning på resultatet. Så jeg er ening i at det var upassende å skrive det på den måten i artikkelen.
Skrevet

6692030[/snapback]

Les lenken til VRzone så får dere ihvertfall svar på hvor tallene kommer fra.

Så håper jeg det snart kommer nye serier, med færre kort, for nå er det så mange modeller der ute at man bare får vondt i hode av alt sammen.

Skrevet

Var ikke klar over at det var med en CPU test i 06.. dvs jeg hadde vel kjappt glemt det :p 05, 03, 01 og 00 hadde ikke noe cpu test med i sluttscoren. (00 og 01 er cpu begrenset med dagens skjermkort)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...