Gå til innhold

Den store magetråden!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Pilates blir vel å regnes som en typisk jenteøvelse pga den går hovedsaklig på rumpa, ikke magen.. =) skal du ha six-packen så bør du tenke kosthold, løping og sit-ups.

7602935[/snapback]

Er vel kanskje litt dumt å dra fram dette så lenge etter, men jeg søkte på pilates og så denne.

 

Det du sier er faktisk helt feil. Pilates går hovedsaklig på buk og rygg, og er en super måte å trene magemuskler på, hvis man vil gjøre noe litt annerledes enn bare situps. Man trener også rumpe, bein og armer, det er sant, men de fleste øvelsene går på å styrke kjernemuskulaturen. Pilates er vel allikevel ikke det beste for å få en sixpack, ettersom den gir lange muskler. Men at det ikke trener magen er ikke riktig ;)

Lenke til kommentar
Gjest medlem-105476

Dumpa over en profil på fitnessprat.no som tilfeldigvis inneholdt det samme bildet som Grievdus har postet her tidligere ...

 

Link til fitnesspratprofil

 

Link til Grievdus' innlegg

 

 

Merkelig ... :hmm: ... Fyren hadde jo en sinnsyk fremgang i markløft blandt annet, gikk fra 80kg til 130kg på 2 måneder om jeg ikke husker feil.

Endret av medlem-105476
Lenke til kommentar
  • 1 år senere...
  • 4 uker senere...

Hmm. Kan vell poste min mage også da :-) Har trent i ett par måneder før, men har hatt en liten pause nå pga sommerferien. Men skal begynne nå. Har vært ganske usunn i det siste, men det er jo ferie så :p Har litt valpefett på magen, men jobber med saken. På bildet drar jeg det nederste valpefettet ned, slik at dere kan se hvordan 'packen' ser ut. Bildet er nok ikke så bra, men det viser vell sånn cirka. Jeg har brukt dette opplegget her før, og begynner å bruke det igjen nå: http://www.trening.no/mndtips.php

 

Å btw, jeg er 14.

post-130524-1215281793_thumb.jpg

Lenke til kommentar

Min mage per dags dato. Hatt litt fremgang siden sist jeg postet. Først nå jeg har begynt å skjønne hvordan man trener. Var mye isolasjonsøvelser før. Nå går det mer i baseøvelser som knebøy, mark, benk, chins og militærpress. Merker at magen buler litt ut pga. magemuskler. Så har trappet ned sit-ups/crunches.

 

Gammelt bilde på side 14..

post-70325-1215898171_thumb.jpg

Endret av Markaren
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Har et lite problem, er 14 år, mine venstre magemuskler er litt mindre synlige en de høyre, en måte å fikse dette på? Er høyre hendt. Noen som kunne ha satt opp et fin fint trenings program til meg? Er ikke av den kraftige typen (No offence) Er liten å lett, men har lyst på mage muskler. Hadde vært fint om noen kunne ha laget et trenings program for å få fine magemuskler, helst 6-pack ;)

Endret av Nacos
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...