Gå til innhold

Bibelen forbyr bruk av pc


SemikolonP

Anbefalte innlegg

Prøv å ikke dra oss alle over samme kam.

Jeg er kristen, men jeg ser ikke noe galt i å bruke en datamaskin (studerer faktisk informatikk),  og majoriteten deler nok heller ikke det synet.

Synes ikke tittelen er helt rettferdig. Synes heller "Spesiell tolkning av bibelen forbyr bruk av pc"

6691951[/snapback]

Men som alle vet er nok skribentene til Dagbladet veldig lite flinke til å lage nyanserte titler. Hva tror du trekker mest lesere av:

 

"Bibelen forbyr bruk av PC" og

"(Spesiell) Tolkning av bibelen forbyr bruk av PC"

 

Den øverste tittelen vil selvfølgelig selge flest aviser. Og derfor vil de bruke den!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Du skal ikke lage deg noe gudebilde, eller noe slags bilde av det som er oppe i himmelen eller nede på jorden eller i vannet under jorden. Du skal ikke tilbe dem og ikke dyrke dem!

 

Jeg synes dette sier at jeg ikke kan tilbe jesus...står ikke om en annen gud, bare gud.

6690456[/snapback]

 

Du har hørt om Den Hellige Treenighet? Gud, Jesus og Den Hellige Ånd er ett, ifølge Bibelen.. ;)

 

Ellers synes jeg at vi skal være forsiktige med å fordømme noen, uten at vi har fått alle fakta på bordet. Enhver er berettiget til å ha sin egen tro, så vær så snill og slutt med "drittslengingen"...

 

Og AlecTMB: Tenker du på Læstadianerne? De er vel nærmest som Amish å regne, mener jeg å huske...

 

Edit: Leif

Endret av karlpeder
Lenke til kommentar
Jeg er Herren din Gud, som førte deg ut av Egypt, ut av trellehuset.

Du skal ikke ha andre guder enn meg.

Du skal ikke lage deg noe gudebilde, eller noe slags bilde av det som er oppe i himmelen eller nede på jorden eller i vannet under jorden. Du skal ikke tilbe dem og ikke dyrke dem! »

Vi dyrker tydeligvis datamaskiner ;)

Lenke til kommentar
er de som jobber i kirken også så skeptiske på detta?

6693705[/snapback]

I kirka brukest bærbar.

Liker ikke all denne drittslengingen mot alle kristne og bibelen. Ingenting i bibelen tilsier at pcen=666.

De har nok heller skapt sin egen tro. ;)

6694432[/snapback]

 

Mange trur at 666 er djevelens tall.

 

men det er det ikke.

 

Tallet er 07854 :tease:

 

Og i den hebraiske bibelen så betyr djevelen direkte oversatt rådgiver :hmm:

(kilde: http://no.wikipedia.org/wiki/Satan)

 

jaja

nok om lusifer

 

karlpeder:

Stemmer det.

 

Lightningwolf:

De fleste offrer ikke til en datamaskin og man ber heller ikke til en.

Jeg vet ikke hva du gjør, men det kan ikke være bra for saue bestanden :D

 

Fox9:

Like sansynelig som at jesus var gift og hadde barn.

Det kan ikke bevises.

 

Newt32:

Har du vært kristen?

Hva trur du vi gjør?

Sitter på puter og ber hele dagen og synge gamle kjedelige salmer?

Ikke lurt å angripe en hel tro :D

 

Mvh: AlecTBM

Lenke til kommentar
Newt32:

Har du vært kristen?

Hva trur du vi gjør?

Sitter på puter og ber hele dagen og synge gamle kjedelige salmer?

Ikke lurt å angripe en hel tro :D

Jeg angriper hva jeg vil. Om det er lurt eller ikke driter jeg i. Jeg er ikke dum, ikke undervurder meg. At en tror på gud er nok til at jeg kan begynne å spørre; hvorfor tror du på Gud? Hva er poenget? Så på mess-TV her om dagen, han ene fyrn, Johannes tror jeg det va, skulle "reklamere" for kristene ting. Han hadde bilde av noe greier på t-skjorta, om det var Marie eller whatever, uansett, jeg synes det er UTROLIG latterlig.

 

Har aldri vært kristen, kommer aldri til å bli det så lenge jeg lever. Men har ingenting i mot folk som er kristen, jeg bare liker å diskutere emne, siden jeg er anti-gud.

Endret av Newt32
Lenke til kommentar

HAHA

Anti-gud.

Det er det jo bare idiotisk.

Men er enig med deg om den reklameringa, det var bare teit.

 

Hvorfor jeg trur på gud er et mer avansert spørsmål.

Men en ting er sikkert, det har noe med at foreldrene mine er offiserer i frelsesarmeen.

En annen ting er jo at jeg ble mobbet noe veldig da jeg var liten, og at gud hjalp meg når jeg ble hengt i en ulykke.

Vaktmesteren kom bare å redda meg min fra døden. Han viste ikke hvorfor han kom, men han følte på seg at det var noe som skjedde.

 

Hvis du vil ha flere svar på hvorfor folk blir kristne så kan du jo lese Jesus Freaks

 

PS.

Jeg sa aldri at du var dum og jeg undervurderer deg ikke.

Lenke til kommentar
Hengte du deg selv?

Helt enig der ass. Du burde lese Jesus Freaks. Bare sanne historier om hva folk har opplevd med Gud.

En annen bok du også burde lese (har ikke fått tid til det selv enda :blush: ) Er "den himmelske mannen".

6701414[/snapback]

Tja ellers kan man lese, (min spanske oversettelse), " Myten om sikker sex, og følgene ved å voldta guds plan"

Lenke til kommentar
Du skal ikke lage deg noe gudebilde, eller noe slags bilde av det som er oppe i himmelen eller nede på jorden eller i vannet under jorden. Du skal ikke tilbe dem og ikke dyrke dem!

 

Jeg synes dette sier at jeg ikke kan tilbe jesus...står ikke om en annen gud, bare gud.

6690456[/snapback]

 

Det som står er jo faktisk at du ikke kan lage et gudebilde og tilbe dette. Klarer du ikke å tilbe gud uten å se et bilde av ham? Burde uansett ikke være noe stort problem da det er "relativt" vanlig med bilder av Jesus i norske kirker.

 

Hvor står dette, lurer jeg på

6690592[/snapback]

 

Det er et av de ti bud ikke kortversjonen vi vanligvis hører, men den klompette versjonen som står i Bibelen.

Endret av ptta
Lenke til kommentar
HAHA

Anti-gud.

Det er det jo bare idiotisk.

Det er idiotisk å tro på Gud...

 

En annen ting er jo at jeg ble mobbet noe veldig da jeg var liten, og at gud hjalp meg når jeg ble hengt i en ulykke.

Vaktmesteren kom bare å redda meg min fra døden. Han viste ikke hvorfor han kom, men han følte på seg at det var noe som skjedde.

Ja ikke sant, Gud hjalp deg/vaktmesteren. Det var ikke Gud, det var ren tilfeldighet. Eller noe annet som jeg ikke vet om (aner ikke hva som skjedde).

 

Hvis du vil ha flere svar på hvorfor folk blir kristne så kan du jo lese Jesus Freaks
Neitakk. Jeg vil ikke høre masse BS om hvorfor folk blir kristen. Gi meg heller noe om folk som slutter å tro på Gud.

 

PS.

Jeg sa aldri at du var dum og jeg undervurderer deg ikke.

Nei du sa det ikke, jeg sa ikke at du sa det, jeg beskyllte ikke deg for å ha sagt det. Jeg understreket det, sånn at du vet hvem du snakker til.
Lenke til kommentar
HAHA

Anti-gud.

Det er det jo bare idiotisk.

Det er idiotisk å tro på Gud...

6707528[/snapback]

Hihi! Hvis du er antigud så må alle jødene være antikrist :!:

Å tro på Gud er da like idiotisk som å ikke tro på Gud. Begge troer baserer seg på usikkert grunnlag.

Men dette beveger seg strengt tatt off-topic.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...