Gå til innhold

The Badminton tråden!


Gjest Slettet+132

Anbefalte innlegg

Et annet faktum er at det faktisk er mange flere som spiller badminton en fotball og tennis f.eks. Tenk på alle asiaterne som spiller.

6707270[/snapback]

Stiller sterk tvil til det utsagnet der, tennis og fotball er mye mer utbredt enn badminton i europa/amerika og jeg tviler på at det kan være så ekstremt populært andre steder i verden at det overgår tennis' og fotballs popularitet her.

6707543[/snapback]

 

Og hvor stor del av verden utgjør asiaterne? 2/3?

6709056[/snapback]

Ja, men jeg tviler sterkt på at så mange er interessert i sporten.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ranking? Det er en turnering hvor du kan samle poeng for å komme deg opp på rankinglista her i norge^^

Den rankingturneringa TBK arrangerer, er bare for de som spiller u19.

 

Pentium 4: Ballen kan gå ekstremt fort ja, de har målt utgangshastigheten på ballen når en elite spiller slo en klir. Mener å ha hørt at farta var oppimot 500km/t. Men det er blant elite spillera. (ikke brenn meg hvis jeg tar feil her)

 

Ja, men jeg tviler sterkt på at så mange er interessert i sporten.

 

I Korea er badminton nasjonal sporten. I de andre asiatiske landene. Er det like normalt å bare ta en tur å spille badminton som det er for norske å ta en tur på banen i nabolaget å spille litt fotball.

Endret av Muggern
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-XHLacM
Et annet faktum er at det faktisk er mange flere som spiller badminton en fotball og tennis f.eks. Tenk på alle asiaterne som spiller.

6707270[/snapback]

Stiller sterk tvil til det utsagnet der, tennis og fotball er mye mer utbredt enn badminton i europa/amerika og jeg tviler på at det kan være så ekstremt populært andre steder i verden at det overgår tennis' og fotballs popularitet her.

6707543[/snapback]

 

Og hvor stor del av verden utgjør asiaterne? 2/3?

6709056[/snapback]

Ja, men jeg tviler sterkt på at så mange er interessert i sporten.

6712886[/snapback]

Joda, det er veldig vanlig der nede, som sagt.

 

"ØY...Ming. Du er ikke med ned å spiller badminton, etter vi har spist litt ris", så vanlig omtrent.

Lenke til kommentar
Det er mange som deler din oppfatning av badminton, synd er d. For d kommer ikke i nærheten av hva egentlig badminton er. 

 

Badminton er ikke hva du spilte med kompisen i hagen i sommer.

 

Badminton er et taktisk spill, der tekniken så vel som fysikken er vikting

 

Eksempler på hva badminton er:

 

 

Vid 2

6706714[/snapback]

Jeg vil påstå at de beste i tennis beveger seg mer enn i badminton... det er jo mest en eller to skritt per gang...

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Oppfatningen at badminton er noe man spiller på campingplassen, med utstyr kjøpt på statoil, er veldig vanlig. Og ikke bare i Norge, desverre.

 

Så, eneste måten man kan praktisere badminton på, uten å gå helt fra vettet, er å bare nikke og si "ja, selvsagt" hver gang noen forteller deg akkurat hvor barnslig badminton er.

 

Men siden vi er i det informative hjørnet her, duger jo ikke det. :-)

 

Jeg spiller både tennis og badminton selv, og har gjort det en god stund. Min høyst subjektive mening er vel at en god badminton-kamp krever mye mer av meg i form av både utholdenhet og reaksjon/hurtighet enn tennis. Dette er vel også et syn man finner igjen i bl.a. badminton-artikkelen på wikipedia [1].

 

Jeg bor for tiden i Australia, og det er vel ingen hemmelighet at det er mange asiater her nede, så badminton (av den litt uformelle og ikke så alt for krevende typen) arrangeres i hytt og pine. Det stemmer ganske bra det en eller annen sa litt lengre opp i tråden her, at folk fra asia kjenner godt til badminton og at stort sett alle spiller. Merk dog at det ikke nødvendigvis betyr at alle satser noe særlig på det eller kan spillet særlig godt, det betyr bare at de kjenner til sporten og ikke ser rart paa deg hvis du tilfeldigvis nevner at du skal på badmintontrening.

 

Resten av verden (med unntak av de fleste dansker) deler vel syn med Norge, om at badminton ikke er en 'ordentlig' idrett. :-)

 

I følge en undersøkelse som virker rimelig habil, så havner badminton mellom fotball og tennis på lista over verdens mest populære sporter [2]. Merk dog at denne lista utelater de litt mer uortodokse idrettene som f.eks. fisking, biljard og skyting.

 

Det er også helt sant, og allment akseptert, at badminton er verdens raskeste racket-sport [1]. Man har også registrert at spillere kan løpe en strekning på over 6 km i én eneste kamp, noe som sier litt om intensiteten når man tar i betraktning hvor liten banen er [3].

 

Antall kalorier man forbrenner ved å spille badminton ser ut til å være rundt 500 kcal/time, noe som igjen ser ut til å være litt lavere enn tennis [4&5]. Det kommer sikkert av at man forbrenner flere kalorier ved å holde en middels og jevn intensitet enn ved intervall/eksplosiv trening.

 

Ble litt langt dette her, men nå er det bare å ta med seg ny informasjon ut i verden og misjonere for alle penga. ;-)

 

--

1: http://en.wikipedia.org/wiki/Badminton

2: http://www.johann-sandra.com/popular.htm

3: http://www.olympic.org/uk/sports/programme...sp?SportCode=BD

4: http://www.nutristrategy.com/activitylist4.htm

5: http://www.martinvidic.com/martinvidic_en_...s_badminton.htm

Lenke til kommentar
  • 3 måneder senere...
  • 3 uker senere...

Begynte nettop å spille badminton igjen etter noen års pause. Spiller for Eidekamp. IL. Aust-Agder!

Spilte veeeldig mye fra jeg var 10-11 til jeg ble 17, var med på en god del ranking turnering+UBM hvert år!

 

Badminton er i grunn favorittsporten min å spille. Utrolig intensivt, utrolig mye finesse og teknikk, og krever ekstremt god utholdenhet! (Så fremt at du spiller på et relativt høyt nivå, og ikke camping "badminton")

 

Har en god gammel Yonex Iso-500 SP

Lenke til kommentar
Det er mange som deler din oppfatning av badminton, synd er d. For d kommer ikke i nærheten av hva egentlig badminton er. 

 

Badminton er ikke hva du spilte med kompisen i hagen i sommer.

 

Badminton er et taktisk spill, der tekniken så vel som fysikken er vikting

 

Eksempler på hva badminton er:

 

 

Vid 2

6706714[/snapback]

Jeg vil påstå at de beste i tennis beveger seg mer enn i badminton... det er jo mest en eller to skritt per gang...

6745017[/snapback]

 

Da er du blind.. badminton er den raskeste sporten i verden... har ikke en kilde nå, men det er faktisk sant..

Lenke til kommentar
Det er mange som deler din oppfatning av badminton, synd er d. For d kommer ikke i nærheten av hva egentlig badminton er. 

 

Badminton er ikke hva du spilte med kompisen i hagen i sommer.

 

Badminton er et taktisk spill, der tekniken så vel som fysikken er vikting

 

Eksempler på hva badminton er:

 

 

Vid 2

6706714[/snapback]

Jeg vil påstå at de beste i tennis beveger seg mer enn i badminton... det er jo mest en eller to skritt per gang...

6745017[/snapback]

 

Da er du blind.. badminton er den raskeste sporten i verden... har ikke en kilde nå, men det er faktisk sant..

7612467[/snapback]

 

Raskeste racket sport, ikke raskeste sport :) så vidt jeg vet!

Lenke til kommentar
Det er mange som deler din oppfatning av badminton, synd er d. For d kommer ikke i nærheten av hva egentlig badminton er. 

 

Badminton er ikke hva du spilte med kompisen i hagen i sommer.

 

Badminton er et taktisk spill, der tekniken så vel som fysikken er vikting

 

Eksempler på hva badminton er:

 

 

Vid 2

6706714[/snapback]

Jeg vil påstå at de beste i tennis beveger seg mer enn i badminton... det er jo mest en eller to skritt per gang...

6745017[/snapback]

 

Da er du blind.. badminton er den raskeste sporten i verden... har ikke en kilde nå, men det er faktisk sant..

7612467[/snapback]

 

Raskeste racket sport, ikke raskeste sport :) så vidt jeg vet!

7612549[/snapback]

Rasketse sporten.. eneste som slår det er ell vel en golf ball i det den er slått eller kula i en skyte konk.

Lenke til kommentar
  • 2 år senere...

Skriver det samme i denne tråden som i ''den lille badminton tråden'' i håp om å få svar her (selv om denne har vært død veldig lenge) :

 

Kor gammel var dere når der begynte å spille badminton? Har hatt lyst til å prøve det en stund no, men badminton e ikke veldig populært på skolen jeg går på. Vi har egen badmintonklubb i kommunen eg bor i. Og no har eg fått med meg en venn til å kanskje prøve det med meg. Har gått på fotball siden 1. klasse og har 6. i gym, så formen er det ikke noe i veien med, men eg har aldri spilt det skikkelig før. Har spilt sånn halvveis i gymmen, men vi kan ikke reglene. En gang eg spilte med noen så kom gymlæreren min bort til meg og sa at vi to skulle spille. Så spilte vi i 10 min, så sa han at eg burde prøve å spille på askøy badmintonklubb (som e klubben i kommunen vår)

 

Men så e det det med at eg går i 9. og aldri har spilt det før. Kan ikke reglene eller noe. Har søkt på google på badminton regler. Då kom en fil med ALLE reglene i badminton. Kor stor banen skulle være og alt slikt. Den var kort sakt alt for lang. Så vet noen om en side eg kan lære meg tingene eg MÅ vite før eg prøver det?

 

Er litt redd for at alle andre er så sinnsykt mye bedre enn meg at eg bare blir sett dumt på tongue.gif

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...