Gå til innhold

Prisanntydning på en AMD maskin, med tilbehør.


Anbefalte innlegg

Jeg trenger hjelp til prisantydning av dataen min. Takk for svar :)

 

 

Jeg måtte kjøpe på nytt hovedkort og prosessor fordi det gamle ble ødelagt.

 

Selve dataen

 

Hovedkort: MSI K8MM3-V, K8M800, Socket-754, m-ATX S-ATA/ATA, LAN, DDR400, Bulk,VGA, AGP8X

Helt nytt!

 

CPU: AMD Sempron 3000+ 1.8GHz Socket 754, 128KB, BOXED m/vifte

Helt ny!

 

DVD-Brenner: NEC DVD-brenner ND-3550 IDE White OEM DVD+R/+RW/DVD-R/-RW (Dual layer).

 

CD-Brenner: LG CD-brenner 52x 32x 52x Sort

 

Harddisk: Western Digital 200gb + Western Digital Se 200gb Bare satt inn og testet. 400Gb med lagring. Nok av plass til Mange spill, filmer, musikk og hva du nå enn måtte ønske å legge inn.

 

CPU-kjøler: Arctic Cooling Freezer 64 PRO Utrolig god CPU-kjøler, den senket temperaturen med 20grader. Utrolig stille, ca. 19-20db.

 

Strømforskyning: Hiper Type-R strømforsyning 580W Sort Denne utrolige skapningen har nok av kraft til det meste og er utrolig stille, bare 18db.

 

RAM: 2stk Corsair Value S PC3200 DDR-DIMM 512MB Unbuffered, Non-parity, 64Megx64, CL2.5 Dette er et kjøp ingen angrer på, utrolig stabil og rask ram.

 

Kabinett: Aerocool Jeg husker ikke helt hva det heter, men det har et stort vindu i siden, med skjellet hoder rundt en vifte, med rå grill og vifte. MÅ SES!

 

Lydkort: Creative Audigy 2 ZS Et lydkort for entusiaster, lyden er ekstremt klar og fin. Et lydkort som forbedrer spille ytelsen ekstremt mye!

 

IDE-kontroller: Sunsway/ST Lab PCI ATA133 2P, Silicon Image chip Det følger også med en IDE-kontroller, hvis du ønsker flere harddisker senere så er det plass til 4 stk til på kontrolleren, samt 2 som er koblet til hovedkortet.

 

Skjermkort: XFX GeForce 6600GT 128mb GDDR3 Ram AGP8X Dette skjermkortet holder i massevis til dagens spill, spiller det meste på full grafikk med høy fps. XFX klokker kortene sine litt mer enn andre produsenter. Kortet ligger nesten på 6800Ultra, med litt klokking.

 

 

Modding:

Ram: Jeg har kjøpt på RAM kjølere i kobber, for bedre ytelse på dataen. De hjelper RAMen å holde seg veldig kald.

 

Viftestyring: Zalman ZM-MFC1 6 Kanals Vifte kontroll Den ser veldig bra ut og er av beste kvalitet.

 

Vifter: Hiper Flow UV kabinettvifte 80mm, Grønn ramme/Grønne blader 2000rpm/17db Det sitter 6 sånne vifter inne i dataen. 4 av de er koblet til viftestyringen.

 

Katoder (lys): Gul 30cm, Lilla 30cm, Grønn 10cm. De utgjør et veldig fint lys og det gir mye oppmerksomhet på LAN.

 

Kabelholdere: Jeg kjøpte på kabelholdere for at det skulle se penere ut og for at det skulle bli kaldere inn i dataen. Det blir mye ryddigere i dataen av det.

 

IDE-kabler: Jeg har brukt runde kabler for best utsende og bedre luft gjennomstrømning.

 

RAM: Kobber kjølere til rambrikkene.

 

 

Tilbehør

 

Skjerm: Hansol 920P Dette er en CRT skjerm. Men den er utrolig god, knivskarpt bilde, god kontrast, 85hz er veldig beroligende for øynene. Dette er en skjerm jeg aldrig har klaget på!!

 

Tastatur: Logitech Internett navigator Tastaturet har mulighet til å styre musikk, gjør det lettere å surfe med hjelp fra mange av knappene og er godt å skrive/spille på.

 

Mus: Logitech MX1000 + Qpad glidez Denne lille skapningen er noe av det beste det er mulig å få kjøpt til dataen. Den går på laser og ikke vanlig optisk som det fleste går på. Den har høy presisjon og passer utmerket i hånden. Det beste med den er at den er trådløs.

 

Musematte: Qpad XXL Dette er en musematte som er stor og er noe av det beste som er å finne av musematter. Den er den største i serien og med glidez på musen er dette et ekstremt spille sett!

MÅ PRØVES!

 

Høytalere: Gigaworks 7.1 selges som 5.1. Grunnet at 2 høytalere er ødelagte, mistet de i gulvet :cry:

 

 

Bildet stemmer ikke, det er sånn det var før, kabinettet er det sammen, ikke innholdet!

post-67867-1155722771_thumb.jpg

post-67867-1155722778_thumb.jpg

Endret av noXelon
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
prøv deg litt fram på qxl ;)

Er vanskelig å si... men rundt 5000 kansje...

 

Husk å ikke gå i fotspora til de som ikke får solgt de... (alt for dyre)

 

*edit*

Hvorfor dvd og cd brenner egentlig?

6685127[/snapback]

 

Bare Gigaworks anlegget koster nesten 4000kr, Det er en NEC 2550 og en Sony CD-brenner 52X32X52

Lenke til kommentar

gigaworks 7.1 koster 3333 billigst i prisguiden.

 

Dette; http://www.pc-express.no/PartDetail.aspx?q...64;c:36134;r:pg

 

Som ser ut som en 5.1 version koster ca. 2000 nytt og da får du vel ikke mer en ca. 1000 for det godt brukt :)

 

Så jeg må nok si meg enig med han over; ca. 5000. Du må jo finne en som trenger en komplett pakke med alt sammen, siden man kan få en ganske mye bedre PC, men uten høytalere, must, tastatur etc. til en bedre pris.

Lenke til kommentar
gigaworks 7.1 koster 3333 billigst i prisguiden.

 

Dette; http://www.pc-express.no/PartDetail.aspx?q...64;c:36134;r:pg

 

Som ser ut som en 5.1 version koster ca. 2000 nytt og da får du vel ikke mer en ca. 1000 for det godt brukt :)

 

Så jeg må nok si meg enig med han over; ca. 5000. Du må jo finne en som trenger en komplett pakke med alt sammen, siden man kan få en ganske mye bedre PC, men uten høytalere, must, tastatur etc. til en bedre pris.

6685640[/snapback]

 

Men gigaworks anlegget er mye bedre enn detta der. Det er nesten ikke brukt, fikk det i erstatning. Også havnet jeg opp med 2stk. Men dataen er også mye moddet, lagt veldig mye penger i den. Har vel brukt mot 15-16tusen på den. Uten anlegget.

Lenke til kommentar

Modding er ett tapsprosjekt, du får aldri igjen for det...

 

i tillegg ut i fra det jeg ser, hadde jeg kjøpt maskinen hadde jeg byttet kabinett.. men det er kansje bare meg...

 

du må se ut i fra hva dette koster nytt og hva du får for samme prosen.. ta sempron prosessoren feks, hva koster den? 3-400? skjermkortet, kansje 500?

 

hvis du ser for deg 10-12k for denne så skal du finne en riiimelig stor idiot...

 

 

musa

Lenke til kommentar
Modding er ett tapsprosjekt, du får aldri igjen for det...

 

i tillegg ut i fra det jeg ser, hadde jeg kjøpt maskinen hadde jeg byttet kabinett.. men det er kansje bare meg...

 

du må se ut i fra hva dette koster nytt og hva du får for samme prosen.. ta sempron prosessoren feks, hva koster den? 3-400? skjermkortet, kansje 500?

 

hvis du ser for deg 10-12k for denne så skal du finne en riiimelig stor idiot...

 

 

musa

6685721[/snapback]

 

Hehe, regner ikke med å få igjen så mye. tipper 8000kr, eller noe.

Lenke til kommentar

Problemet her er at du ønsker å selge en hel pakke der noen deler drar ned helhetsinntrykket svært mye. Særlig gjelder det HK og CPU, og delvis skjermkort. Modding er i realiteten verdt null, dersom du ikke treffer på en som faller for akkurat ditt oppsett.

 

Ytelsen på systemet er typisk kontorPC, som du i dag får ny inklusive bra skjerm for under kr 8.000,-. Og han gir blanke i stasjet, pluss at analog skjerm trekker ned.

 

En pasjonert gamer vil måtte bytte ut CPU, HK og skjermkort, og der skaffe seg fort 5000 kr i merutgifter for å få no bra. Når han kan få et nytt oppsett med skjerm til ca 12 - 14 000 kr, ser du at verdien faller fort.

 

Tror faktisk du kan få mest med å selge dette i deler (delvis i deler). Samlet tviler jeg på mer enn kr 5000,-.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...