Gå til innhold

Musematte av plexi


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Den er 3mm tykk.  Blir den ikke veldig tråkk når man froster oversiden?

Prøvde nemlig å polere oversiden i går før jeg tok den i bruk...ble bare sinnsykt glatt.

 

Vil det funke å lakkere undersiden svart?

6684399[/snapback]

 

Froste, du kan slipe forsikti med et pusse papir, tror det vill funke bedre;)

 

Må prøve selv ass, har jo plexi jeg også :tease::roll:

Lenke til kommentar

Personlig vil jeg ikke anbefale frosting i det hele tatt.

Om du har en relativt tynn plexiplate, maks. 3mm vil jeg tro, kan du lakke undersiden hvit/sølv, og pusse øversida for å få den frosta effekt. etter det tar du en litt tykkere plexiplate, limer den med f.eks. epoxy til den lakkede overflaten på den andre plexibiten. så tar du bare å pusser ned hjørnerne på verket. Tror det kan bli ganske bra! Men den første plexibiten burde helst være griiisetynn. Eventuelt du kan pusse den ned slik at den blir litt tynnere også.

Lenke til kommentar
Personlig vil jeg ikke anbefale frosting i det hele tatt.

Om du har en relativt tynn plexiplate, maks. 3mm vil jeg tro, kan du lakke undersiden hvit/sølv, og pusse øversida for å få den frosta effekt. etter det tar du en litt tykkere plexiplate, limer den med f.eks. epoxy til den lakkede overflaten på den andre plexibiten. så tar du bare å pusser ned hjørnerne på verket. Tror det kan bli ganske bra! Men den første plexibiten burde helst være griiisetynn. Eventuelt du kan pusse den ned slik at den blir litt tynnere også.

6684959[/snapback]

Hva hjelper det med 2 plexi oppå hverandre?

Lenke til kommentar
Personlig vil jeg ikke anbefale frosting i det hele tatt.

Om du har en relativt tynn plexiplate, maks. 3mm vil jeg tro, kan du lakke undersiden hvit/sølv, og pusse øversida for å få den frosta effekt. etter det tar du en litt tykkere plexiplate, limer den med f.eks. epoxy til den lakkede overflaten på den andre plexibiten. så tar du bare å pusser ned hjørnerne på verket. Tror det kan bli ganske bra! Men den første plexibiten burde helst være griiisetynn  . Eventuelt du kan pusse den ned slik at den blir litt tynnere også.

6684959[/snapback]

Hva hjelper det med 2 plexi oppå hverandre?

6685190[/snapback]

Lenke til kommentar

-Kutte

-Pusse toppen med fint papir (p1200 og oppover] i begge rettninger. (Opp og ned)

-Lakke undersiden i hvilken osm helst farge9 (hvis du vil da, er ikke nødvendig.)

-Vask den med noe kraftig mår du er ferdig.

-Sett på noe antiskli.

 

Så stor som din gamle matte f.eks.

 

For å få farge på den, blir enklere for lasseren å lese da.

Lenke til kommentar
-Kutte

-Pusse toppen med fint papir (p1200 og oppover] i begge rettninger. (Opp og ned)

-Lakke undersiden i hvilken osm helst farge9 (hvis du vil da, er ikke nødvendig.)

-Vask den med noe kraftig mår du er ferdig.

-Sett på noe antiskli.

 

Så stor som din gamle matte f.eks.

 

For å få farge på den, blir enklere for lasseren å lese da.

6691393[/snapback]

 

takk du;)

 

Men i den framgangsmåte tok du ikke å lime to oppå hverandre, skal jeg ikke det?

Jeg har 3mm svart plexi og 4mm blank, hvilken ville du valgt?

 

Hva skal jeg kutte med? Stikksag funka dårlig sist gang :thumbdown:

Endret av -Shark-
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...