lillelisa Skrevet 15. august 2006 Skrevet 15. august 2006 jeg deler et par mapper mellom to maskiner hjemme. jeg vil gjerne kunne kunne flytte filer mellom maskinene, og satte opp samba deretter. trodde jeg. nå får jeg ikke skrivetilgang, hvorfor? slik ser den aktuelle mappen ut i smb.conf: [skole] path = /home/lisa/dok/skole Guest ok = yes writeable = yes create mask = 0775 directory mask = 0775 er det noe feil her? eller noe jeg ikke skjønner? er ikke så dreven med linux.....
Marsan Skrevet 15. august 2006 Skrevet 15. august 2006 Kanskje denne howto`en kan hjelpe deg. Er ikke 100 % kjennt med samba enda, men klarte å dele printer til xp-laptoppen min i dag Marsan
fettnavn Skrevet 17. august 2006 Skrevet 17. august 2006 Kanskje denne howto`en kan hjelpe deg. Er ikke 100 % kjennt med samba enda, men klarte å dele printer til xp-laptoppen min i dag Marsan 6682410[/snapback] Denne brukte jeg, og så har jeg tweaket litt etterpå. Funker bra
Torbjørn Skrevet 17. august 2006 Skrevet 17. august 2006 ikke glem å ha med i smb.conf: map to guest = bad user
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå