Gå til innhold

Jente søker hjelp :-)


Anbefalte innlegg

Quote:


Den 2002-10-23 00:31, skrev iceraven:

Hvorfor poste egentlig som "jente trenger hjelp" ?


Greit, hvis du egentlig er jente. Men du bare utnytter disse ungdommene/gamle herrene.


 

Riktig :grin:

 

Ikke for å være ufin, men svært mange kvinnfolk har den tendensen... noe som også gjenspeiler seg i emnefeltet.

 

Hun ville vel ha oppmerksomhet da? :roll: Og det fikk hun :wink:

 

Uansett...til jenta med lang hals: Når AMD skal sammenlignes med Intel, så må du se på PR-ratingen. For eks. AMD-XP2000+ =Intel P4 2GHz. (XP2100=P4 2,1GHz)

 

Deretter må du se på prisen. Husk også at AMD-XP2000+ gir bedre ytelse enn P4-2GHz ved standard klokkefrekvens.

 

Siden du ikke skal overklokke, så er AMD å anbefale. Skal du overklokke, er Intel å anbefale.

 

Jeg er hardbarket AMD-fan, men den diskusjonen tar vi ikke :smile:

 

Sveinl.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Quote:


Den 2002-10-23 00:32, skrev tilstad:

Vel, i den tidligere posten min begrunnet jeg jo hvorfor hun burde velge AMD. Og det er pris OG ytelse. Kan ikke se at det skulle være noen fordeler med å betale mer for å få mindre..


Det er mulig du ikke har vært inne i gamet så lenge, men AMD XP2000+ denger rett og slett møkka ut av P4 2,0 Ghz. Sånn er det bare og det har blitt bevist i en lang rekke tester.


Og ja, det stemmer at xp2000+ har en lavere hastighet enn P4. Faktisk så har XP2000+ bare 1,66 Ghz. Men la deg ikke lure av det, en AMD XP1700+ (på 1,46 Ghz)tangerer P4 2,0 Ghz, og XP2000+ er langt over. At det i tillegg er billigere kan vel heller ikke skade?


Intel selger seg mye på sitt navn og rykte som markedsleder. Denne luksusen har ikke AMD, og må derfor ha en mer aggressiv prispolitikk. AMD har skapt høyere trykk på utviklingen av cpu'er pga konkurransen, og man må regne med at hadde det ikke vært for dem hadde vi idag sittet med langt sløvere cpu'er.



<font class=editedby>[ Denne Melding var redigert av: tilstad på 2002-10-23 00:44 ]</font>


 

Det er bare en ting å si til slike innlegg. PISSPREIK

Lenke til kommentar

Selvfølgelig vil jeg ha oppmerksomhet! Jeg trenger jo hjelp til dette :smile: Guttejente vet jeg nå ikke da.

 

Det er vel ikke spesielt for jenter. Unge gutter får kjemperespons på hageselskapets forum:-)

 

Uansett, hva om jeg oppgarderer til et bedre HK på P4 versjonen. Er valget klart da? Støy har MYE og si...

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-10-23 00:41, skrev Sjiraff:

Hvis jeg velger AMD, bør jeg har Asus eller MSI Hk? Og hva slags kjøler (som bør være nesten lydløs) duger til MSI kortet? Skjønner ikke at det er så forskjell i pris jeg. AMD koster rundt 900 og kjøleren 400. P4 koster 1500. Det er jo bare to hundre kroner. Ikke noe å basere valget på synes jeg.


 

Nå vet ikke jeg hvor du henter prisene dine ifra, men jeg pleier å se på komplett data's sider, da de ofte er en av de billigste, om ikke billigst. På de's sider ihvertfall, koster en P4 2,0 "boxed" 1753,- Boxed betyr med vifte, og det regner jeg med at du vil ha :wink:

XP2000+ koster 971,- + Cooler Master CPU-Vifte 139,-

Dette er en "standard vifte, altså ikke mer enn man trenger. Ønsker man en vifte til overklokking blir det da en annen som blir aktuell. Er kriteriet stillegående blir det likeså.

Silent twin ligger på 395,- og det var jo denne du hadde satt opp selv.

 

P4 "boxed" 1753,-

AMD m/silent twin 1366,- Ev. 1110,- med standard vifte.

Velger du AMD har du et skjermkort bare der. I tilleg kommer ev prisforskjll på hovedkortene, men disse har jeg ikke sjekket. Generelt ligger AMD HK lavere i pris på bedre ytelse enn p4 her også.

Lenke til kommentar

AMD har skapt høyere trykk på utviklingen av cpu'er pga konkurransen, og man må regne med at hadde det ikke vært for dem hadde vi idag sittet med langt sløvere cpu'er.

 

 

Det er bare en ting å si til slike innlegg. PISSPREIK

 

Så du mener at HW.no og Tom's Hardware guide m.fl. bare kommer med piss når de gjør tester?

Lenke til kommentar

Quote:


Nå vet ikke jeg hvor du henter prisene dine ifra, men jeg pleier å se på komplett data's sider, da de ofte er en av de billigste, om ikke billigst. På de's sider ihvertfall, koster en P4 2,0 "boxed" 1753,- Boxed betyr med vifte, og det regner jeg med at du vil ha :wink:

XP2000+ koster 971,- + Cooler Master CPU-Vifte 139,-

Dette er en "standard vifte, altså ikke mer enn man trenger. Ønsker man en vifte til overklokking blir det da en annen som blir aktuell. Er kriteriet stillegående blir det likeså.

Silent twin ligger på 395,- og det var jo denne du hadde satt opp selv.


P4 "boxed" 1753,-

AMD m/silent twin 1366,- Ev. 1110,- med standard vifte.

Velger du AMD har du et skjermkort bare der. I tilleg kommer ev prisforskjll på hovedkortene, men disse har jeg ikke sjekket. Generelt ligger AMD HK lavere i pris på bedre ytelse enn p4 her også.


 

Hardware opplyser om P4 til 1550. Microplex (kanskje selvfølgelig) mener det er nødvendig med en bra kjøler til AMD. Det er jo nettopp boxed/bulked som gjør at prisenforskjellen ikke er så stor.

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-10-23 01:09, skrev tilstad:

AMD har skapt høyere trykk på utviklingen av cpu'er pga konkurransen, og man må regne med at hadde det ikke vært for dem hadde vi idag sittet med langt sløvere cpu'er.



 

Det er bare en ting å si til slike innlegg. PISSPREIK

 

Så du mener at HW.no og Tom's Hardware guide m.fl. bare kommer med piss når de gjør tester?

 

Nei det har jeg aldri ment,men hvorfor unnlot du å ta med alt det pisset du hadde skrevet utenom de to lijene der? Dessuten er det jo en kjent sak att xp vill bli faset ut i løpet av 2003 såfremt amd klarer å få de nye prosessorene (som de har annonsert) lengre enn på papiret,da må du jo skifte hk også

Lenke til kommentar

Ok, trodde du oppga prisen uten vifte her..

Men bruker du prisguiden vil også AMD komme noe billigere ut; 895, + 395(vifte)= 1290

Ja, forskjellen blir kanskje ikke så stor likevel. Men her må det jo merkes at silent twin ikke er en "standard" vifte, men noe av det bedre som finnes på markedet, det blir ikke helt rettferdig egentlig.

 

Men personlig ville jeg gått for AMD Selv om den hadde hatt samme pris eller tilogmed litt dyrere, for den yter jo mer.Og ikke så rent lite heller. Mener ganske sikkert at XP 2000+ lå noe over P4 2,2Ghz (hvis det ikke var 2,3)da den var den raskeste ifra Intel. Men det kan du jo ev.t lese om i eldre tester.

 

Dette er mitt personlige valg. Men nå er det nok ganske mange her på forumet som også har gjort det samme valget :wink:

Det er vel ikke uten grunn at AMD kalles "The enthusiast's choice"

 

[ Denne Melding var redigert av: tilstad på 2002-10-23 01:56 ]

Lenke til kommentar

[

 

Nei det har jeg aldri ment,men hvorfor unnlot du å ta med alt det pisset du hadde skrevet utenom de to lijene der? Dessuten er det jo en kjent sak att xp vill bli faset ut i løpet av 2003 såfremt amd klarer å få de nye prosessorene (som de har annonsert) lengre enn på papiret,da må du jo skifte hk også

 

Vilken del av inlegget spesifikt er det du har et problem med?

Altså, hva produksjons utsiktene til AMD kontra Intel har å gjøre meg giraff's valg av oppgradering er vel ikke så veldig relevant. Det er jo ingen som med sikkerhet VET hva Intel eller AMD gjør om 1 år, er det vel? XP serien har ihvertfall blitt spådd å føres frem til XP3400+ men om det vil bli tilfelle eller ikke vil jo vise seg. Blir Hammer frsinket ytterligere vil den sannsynlighvis føres lengre. Vet ikke om jeg helt ville stolt på at ikke Intel ville skiftet socket i løpet av den tiden der. Uansett spurte ikke posten hennes om dette.

 

Hehe, sjekk denne linken her.. http://www.itavisen.no/art/1299310.html

 

[ Denne Melding var redigert av: tilstad på 2002-10-23 01:48 ]

Lenke til kommentar

@Jenta

 

Så nå vet du at det er håpløst å spørre om slikt på et forum som dette... :smile:

 

Tipper du ikke er blitt så mye klokere av detta her, men siden du har klart å i det hele tatt sette sammen disse 2 alternativene er du nok flink nok til å finne ut av dette selv...

Lykke til med PC bygging!

 

:smile:

Lenke til kommentar

Heisann! jeg tror nok jeg vil ha valgt en P4. Bygger til daglig mange maskiner, nesten aldri problemer med p4. Når det gjelder AMD er så det systemet også helt "ok". Men vil du ha et mest stillegående system som mulig ville jeg uten tvil gå for en P4.

 

Er heller ikke så stor prisforskjell på Intel og AMD.

 

Du for ha lykketil ihvertfall.

Lenke til kommentar

Den 2002-10-23 00:10, skrev Teddy KGB:

Til koding(programmering) er PC'en mer enn god nok. Musikk kan også spilles på enhver maskin.

De ALLER fleste nyere spill krever derimot et "nyere" grafikkort, og divX filmer vil nok gjerne

ha noen MB på skjermkortet ditt. 512 MB Ram ville jeg uansett kjøpt da dette avlaster harddisken din MYE. Nå skal det da sies at 256 MB Ram "holder" på de fleste av dagens spill... Det spørs veldig på hvilken innstilling du har. Hvis det ikke gjør deg noe at PC'en av og til stopper opp ørlite grann for å hente data fra harddisken din, (hakker litt i spill) holder det med 256mb ram. MEN jeg ville heller kjøpt (og HAR kjøpt :smile:) 512 MB Ram. Har selv en Athlon XP 1800+ prosessor og er fornøyd med den, men den trenger god kjøling. Folk sier pentium 4 går adskillig kaldere, men dette vet jeg ikke da jeg aldri har hatt en p4 prosessor. Lykke til :smile:

 

det du sier her er jo helt riv ruskende galt. hva pokker skal være galt med 256 mb ram ? jeg har et radeon 9700 pro på en tbird 1,2 og ytelsen min gikk faktisk NED når jeg satte inn en 256 mb brikke til. det er da helt idiotisk å skyte system"kravet" for at en pc skal gå stråkent opp i skyene. er det faktisk ingen som husker at vi satt på 600 mhz duronner med 64 mb sdram og alt jeg gikk unna gunnar ?? divxer krever ikke noe særlig av skjermkortet, faktisk er det et rage128-kort, så har den ati's rage theater brikke som er overlegen på dvd og tvut fremfor de nåværende nvidiakortene.. divx blir ikke maskinvare aksellerert av skjermkortet, i motsetning til SVCD.

 

[ Denne Melding var redigert av: Ludde på 2002-10-23 07:47 ]

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-10-23 01:03, skrev tilstad:

Nå vet ikke jeg hvor du henter prisene dine ifra, men jeg pleier å se på komplett data's sider, da de ofte er en av de billigste, om ikke billigst.


 

No trur eg du har vøri på flaska....... ta en titt i prisguiden Komplett.no er IKKE i nærheten engang.

 

anyway:

P4 med 533 bus (2.4 koster et par 100 mer en 2.0)

Asus p4b533-v (mulig asus har kommet med noe bedre u/grafikk?)

512 MB minne 2700/3200

 

Dette gir et meget stabilt system... søk på forumet og du finner ut at det er de med AMD som har varmegang, oppstartproblemer og annet huffs....

Lenke til kommentar

Hva? Varmgang, oppstartsproblemer og annet huffs? De som klarer å få XP prosessoren over 70 grader har gjort noe galt i monteringa eller kjøpt alt for dårlig vifte. En XP CPU dør heller ikke før den er nådd 90 grader +/-. Oppstartsproblemer? Ennå et nybegynnerproblem. Har som oftest med fsb og gjøre og dette er det hovedkortinnstillingene som regjerer over, ikke AMD. Annet huffs? Her kan du godt være litt mer spesifikk.

Lenke til kommentar

Hei.

 

Jeg ville absolutt valgt P4 systemet. Bare skiftet ut skjermkortet med noe mer heftige saker.

 

Grunnen til at jeg ville valgt P4 er rett og slett stabilitet.

 

Du aner ikke hvor mange ganger jeg har holdt på å kaste hele fa*nskapet (AMD maskinen min hjemme) rett ut igjennom vinduet. Det er en AMD XP 1600+.

Og det som skjer er faktisk at jeg har kodet en *******s haug med greier også finner maskinen ut at den skal bluescreen'e. Da går jo alt til *******.

 

Mens på jobben har jeg en gammel sleten P3 800 Mhz som duger som fjorten hester. Der kjører jeg sql server, mailserver og koder vilt. Den maskinen har vært oppe omtrent siden jeg kjøpte den. Aldri sett en bluescreen på den.

 

Så altså på grunn av stabilitetsproblemer som både jeg og mange bekjente kan bekrefte på AMD ville jeg valgt Pentium.

 

Håper dette hjalp litt.

 

CyC

http://www.cyc.no

Lenke til kommentar

Quote:


Uansett, hva om jeg oppgarderer til et bedre HK på P4 versjonen. Er valget klart da? Støy har MYE og si...


 

Dersom du velger et HK med Intel 845PE chipsett burde valget være ganske enkelt. Et P4 system med Intel chipsett er etter egen erfaring også "enklere" å ha med å gjøre enn et AMD system med f.eks VIA chipsett, men det er min erfaring i forbindelse med Windows hvertfall. Dette var en av årsakene til at jeg kvittet meg med AMD PUen og HK for 1-2 mnd siden. Andre har sikkert annet å komme med, men kanskje dette var av betydning for deg.

 

Og ja, kjøleren/viften som følger med "boxed" P4 er ganske så rolig. Dvs du slipper ekstra "shopping" fra Microplex, her må du ta prisen +100.-++(gebyrer etc) for å få det det vil koste deg.

 

Det er heller ikke noe problem å overklokke på et senere tidspunkt med kjøleren/viften som følger med P4 uten å tenke på varmeutvikling etc, overklokking med AMD er mer trøblet(mht til varme etc).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...