Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

*LØST* Finner ikke Fam. PC'n på nettverket.


Gjest Slettet-XHLacM

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet-XHLacM

Har hatt et problem helt siden vi fikk Familie PC'n i hus, en Dell Dimension 8400. Den vil bare ikke bli funnet på nettverket mitt. Jeg greier helt fint finne andre PC'er fra familie PC'n, men når andre skal finne den, stopper det helt opp. Om problemet skylles at Dell'en en overlesset med antispyware og antivirus programmer er også noe som kan funderes på.

Inne på Norton-antivirus finnes det ingen alternativ der du kan velge om PC'n er i et hjemme-nettverk, på jobben eller i det hele tatt "finjustere"-brannmuren etter mine behov. Kanskje noen vet hvordan dette gjøres?

 

Alle PC'ne har Automatisk IP, er i samme Arbeidsgruppe og alt annet som forbinnes med et fulkomment nettverk.

 

Hvis noen vet hvordan jeg kan fikse dette problemet ville jeg satt pris om de delte kunnskapen med meg.

 

:)

Endret av Slettet-XHLacM
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Har hatt et problem helt siden vi fikk Familie PC'n i hus, en Dell Dimension 8400. Den vil bare ikke bli funnet på nettverket mitt. Jeg greier helt fint finne andre PC'er fra familie PC'n, men når andre skal finne den, stopper det helt opp. Om problemet skylles at Dell'en en overlesset med antispyware og antivirus programmer er også noe som kan funderes på.

Inne på Norton-antivirus finnes det ingen alternativ der du kan velge om PC'n er i et hjemme-nettverk, på jobben eller i det hele tatt "finjustere"-brannmuren etter mine behov. Kanskje noen vet hvordan dette gjøres?

 

Alle PC'ne har Automatisk IP, er i samme Arbeidsgruppe og alt annet som forbinnes med et fulkomment nettverk.

 

Hvis noen vet hvordan jeg kan fikse dette problemet ville jeg satt pris om de delte kunnskapen med meg.

 

:)

6672772[/snapback]

Du kan prøve å slå av brannmurene da?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-XHLacM

Jeg vil helst slippe og slå av brannmurene, men finne en måte og "ungå disse på". Vil ikke ha situasjoner som: "NEI, nå slo de på brannmuren på Fam. PC'n pga av de skal gå på nettet; og jeg som var halveis i å laste en backup over på PC'n! NEEEEI!".

Endret av Slettet-XHLacM
Lenke til kommentar
Jeg vil helst slippe og slå av brannmurene, men finne en måte og "ungå disse på". Vil ikke ha situasjoner som: "NEI, nå slo de på brannmuren på Fam. PC'n pga av de skal gå på nettet; og jeg som var halveis i å laste en backup over på PC'n! NEEEEI!".

6674686[/snapback]

Hehe. Daså. Se at de ikke skal ta den på da. Si at det er viktig. ;)

 

EDIT: Ellers vet jeg ikke hva du kan gjøre for å unngå brannmurene. ;)

Endret av tissedam
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-XHLacM

Har funnet ut hvordan man kan konfigurere brannmurene slik at de "ikke bryr seg om" min og andre PC'er i nettverket mitt. Alt jeg trenger og gjøre er å taste inn IP-adressen til de som skal ha tilgang til Fam. PC'n.

 

:w00t:

 

Prøver det i morra...

Endret av Slettet-XHLacM
Lenke til kommentar
Da var problemet løst. Det var Norton som var synderen denne gangen.

6679489[/snapback]

 

Software brannmurer er roten til mange problemer, derfor anbefaler jeg ikke folk (spesielt folk som ikke kan så mye om nettverk) å ha software brannmur, men heller ha en router som har brannmur.

Endret av TheBoz
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-XHLacM

Software brannmur er også bra da dette er mye lettere å konfigurere enn en router m/brannmur. Det beste er vel og ha begge deler. Ingen ting er som å gi hackerne litt trøbbel. :yes:

Lenke til kommentar

Ikke helt enig fosåvidt, en software brannmur hindrer 'ikke godkjente' programmer å komme på nett. Det kan ikke FW i routeren.

 

Om man skulle være så (u)heldig å få virus/trojaner/spamsoft ect som sender info ut mot nett, kan vel ikke FW i routeren stoppe det

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-XHLacM
Ikke helt enig fosåvidt, en software brannmur hindrer 'ikke godkjente' programmer å komme på nett.  Det kan ikke FW i routeren.

 

Om man skulle være så (u)heldig å få virus/trojaner/spamsoft ect som sender info ut mot nett, kan vel ikke FW i routeren stoppe det

6686809[/snapback]

Det er derfor jeg sier som jeg har gjort en del ganger at jeg synes det er best å være på den sikkre siden å ha begge deler.

 

Grievdus: Takk skal du ha :) Du er første person i tråden som virker glad for at jeg har fikset problemet. :w00t:

Lenke til kommentar
Ikke helt enig fosåvidt, en software brannmur hindrer 'ikke godkjente' programmer å komme på nett.  Det kan ikke FW i routeren.

 

Om man skulle være så (u)heldig å få virus/trojaner/spamsoft ect som sender info ut mot nett, kan vel ikke FW i routeren stoppe det

6686809[/snapback]

Det er derfor jeg sier som jeg har gjort en del ganger at jeg synes det er best å være på den sikkre siden å ha begge deler.

 

Grievdus: Takk skal du ha :) Du er første person i tråden som virker glad for at jeg har fikset problemet. :w00t:

6688003[/snapback]

 

hehe

 

bare hyggelig :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...