Gå til innhold

Årsak til at det ikke finnes LCD-søker til sp.ref?


Anbefalte innlegg

Hei. Jeg luer på hva som er grunnen til at man ikke har LCD-søker til speilreflekskameraene. Slik jeg ser det, så ville det ikke vært vanskeligere enn at man kunne bytte mellom optisk- og LCD-søker, eller ha et halvveis gjennomsiktig speil som fordelte lyset? Mulig jeg tar feil. Noen som vet?

Endret av TMH
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ole Brum?? "Jatakk begge deler"

 

Jeg for min del bruker nesten aldri LCd-skjermen, i så fall er det stort sett for å vise andre hvordan bildet ble. Når en tar et par-tre hundre bilder i løpet av en konsert/sportsarrangement, så har en ikke tid til å se på skjermen hele tiden.

Min mening er dersom du hele tiden MÅ se på skjermen om det er: skarpt, fått med alt, riktig eksponert osv. - da får bruke "kompakt" eller lære deg litt mer om kamera og fotografering.

Det er kanskje erfaringen med å ha tatt noen hundre tusen bilder analogt; da måtte vi stole på det vi hadde lært av tidligere feil og tilegnet kunnskap.

 

Fortsett å ta bilder, men følg med på hva du gjør - det er feilene du lærer av.

Lenke til kommentar
Jeg for min del bruker nesten aldri LCd-skjermen, i så fall er det stort sett for å vise andre hvordan bildet ble.  Når en tar et par-tre hundre bilder i løpet av en konsert/sportsarrangement, så har en ikke tid til å se på skjermen hele tiden.

Min mening er dersom du hele tiden MÅ se på skjermen om det er: skarpt, fått med alt, riktig eksponert osv. - da får bruke "kompakt" eller lære deg litt mer om kamera og fotografering.

6671287[/snapback]

Helt enig!

 

Ihvertfall i situasjoner der jeg tar mange bilder under nogenlunde samme forhold så tar jeg bare en kikk på displayet innimellom, og da som regel kun for å sjekke histogrammet.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...