Jump to content
Sign in to follow this  
L4ss3

Isolere ødelagt område på en harddisk?

Recommended Posts

Hei!

Jeg har en 200gb harddisk som sluttet å virke etter at pappa fikk dunket pcen inni bildøra =P

Når jeg skulle boote så stoppet alt på windows loadinga, så det virker ikke som den er helt ødelagt.

Så jeg lurte på om det går an å få "isolert" det ødelagte området på harddisken uten å bruke linux o.l?

Mvh

Lasse

Gjør ikke scandisk dette for deg? Bare en tanke, men scandisk har reddet meg ganske ofte på disker nær døden.

6666686[/snapback]

Hmm, er ikke helt sikker.. Har aldri brukt programmet =P Skal lese litt nå..

Gjør ikke scandisk dette for deg? Bare en tanke, men scandisk har reddet meg ganske ofte på disker nær døden.

6666686[/snapback]

Hmm, er ikke helt sikker.. Har aldri brukt programmet =P Skal lese litt nå..

6666730[/snapback]

Holder på å defragmentere nå, hvor lang tid tar det vanligvis? 7% på rundt 20 min =\

Det kan variere veldig. Kommer an på hvor mye av disken som er fragmentert. 7% på 20 min høres på ingen måte avkskrekkende lenge ut.

Det kan variere veldig. Kommer an på hvor mye av disken som er fragmentert. 7% på 20 min høres på ingen måte avkskrekkende lenge ut.

6667080[/snapback]

Hehe okey, da får jeg vel bare vente..

14% nå =P

Hvis det først har blitt et ødelagt område på den er det lureste å kopiere ut alt du klarer, og kaste den. Det kommer nesten garantert til å spre seg, og mens du kjører disksjekk vil sansynligvis mer av disken bli ødelagt.

Hvis det først har blitt et ødelagt område på den er det lureste å kopiere ut alt du klarer, og kaste den. Det kommer nesten garantert til å spre seg, og mens du kjører disksjekk vil sansynligvis mer av disken bli ødelagt.

6667351[/snapback]

Jaha?

Jeg skal ikke ha noe av det som er på disken..

Jeg stoppet defragmenteringa, er litt utålmodig =P

Men jeg får brukt disken.. Hadde to partisjoner på den. Den ene var det bare windows på.. og den andre var alt annet..

Alt ser ut til å fungere fint, men tror dere den vil "klikke" etterhvert? Hvis den gjør det så er det jo ikke noe vits å legge inn mange ting på den =P