Gå til innhold

Isolere ødelagt område på en harddisk?

L4ss3

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Jeg har en 200gb harddisk som sluttet å virke etter at pappa fikk dunket pcen inni bildøra =P

Når jeg skulle boote så stoppet alt på windows loadinga, så det virker ikke som den er helt ødelagt.

Så jeg lurte på om det går an å få "isolert" det ødelagte området på harddisken uten å bruke linux o.l?

Mvh

Lasse

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Gjør ikke scandisk dette for deg? Bare en tanke, men scandisk har reddet meg ganske ofte på disker nær døden.

6666686[/snapback]

Hmm, er ikke helt sikker.. Har aldri brukt programmet =P Skal lese litt nå..

Skrevet
Gjør ikke scandisk dette for deg? Bare en tanke, men scandisk har reddet meg ganske ofte på disker nær døden.

6666686[/snapback]

Hmm, er ikke helt sikker.. Har aldri brukt programmet =P Skal lese litt nå..

6666730[/snapback]

Holder på å defragmentere nå, hvor lang tid tar det vanligvis? 7% på rundt 20 min =\

Skrevet

Det kan variere veldig. Kommer an på hvor mye av disken som er fragmentert. 7% på 20 min høres på ingen måte avkskrekkende lenge ut.

Skrevet
Det kan variere veldig. Kommer an på hvor mye av disken som er fragmentert. 7% på 20 min høres på ingen måte avkskrekkende lenge ut.

6667080[/snapback]

Hehe okey, da får jeg vel bare vente..

14% nå =P

Skrevet

Hvis det først har blitt et ødelagt område på den er det lureste å kopiere ut alt du klarer, og kaste den. Det kommer nesten garantert til å spre seg, og mens du kjører disksjekk vil sansynligvis mer av disken bli ødelagt.

Skrevet
Hvis det først har blitt et ødelagt område på den er det lureste å kopiere ut alt du klarer, og kaste den. Det kommer nesten garantert til å spre seg, og mens du kjører disksjekk vil sansynligvis mer av disken bli ødelagt.

6667351[/snapback]

Jaha?

Jeg skal ikke ha noe av det som er på disken..

Skrevet

Jeg stoppet defragmenteringa, er litt utålmodig =P

Men jeg får brukt disken.. Hadde to partisjoner på den. Den ene var det bare windows på.. og den andre var alt annet..

Alt ser ut til å fungere fint, men tror dere den vil "klikke" etterhvert? Hvis den gjør det så er det jo ikke noe vits å legge inn mange ting på den =P

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...