Gå til innhold

BatteriVANN + ACfluid


Anbefalte innlegg

Hey....

 

Monterte mitt vannkjølingsett igår kveld, da jeg har montert, alt var klart, blandet ACfluid med batterivann.

Men det skummer lissom litt i slangene, er det fordi det er luft der eller?

Og hvordan kan man få det bort!!?

Settet er nærmest det samme som high performance kittet du kan få på microplex, og det er vel heller ikke vanlig å ha rundt 37 grader idle? =(

Endret av SpxinXeh
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
mkay er ganske newbie på dette med vannkjøling men det går ann å bruke frostvæske altså?Og 37 grader idle syntes jeg høres noe mye ut men, skal jo bare kjøle en venice 3500

6656206[/snapback]

 

Jau da, jeg kjøpte konsentrert frostvæske fra statoil. Dessuten gir den vannet en fin blåfarge. :)

 

37c idle på cpuen hørtes mye ut. Hva er romtemperaturen? Og hva er load temperaturen? Også må du jo fortelle hva slags vannkjøling du har

Lenke til kommentar

Jeg gjetter på at du får dårlig kontakt med cpu. Det kan være noe så enkelt som å stramme til skruene(skru en halv omdreining på hver side, så du får jevnt trykk. Bare fortsett til den er veldig stram :p ). Eller så kan det være feil påføring av kjølepasta feks... Jeg regner med at du ikke vet vanntemperaturen?

 

EDIT: Men 37c behøver ikke være for varmt. 28c romtemperatur betyr kanskje i overkant av 30c vanntemperatur, så 7c over vanntemperatur. Også kan det være hovedkortet viser feil, det er ikke akkurat uvanlig :whistle:

Endret av sablabra
Lenke til kommentar
finnes det noen program som kan vise rett da?

6656547[/snapback]

 

Vann temp er veldig enkel og måle. Bare og stappe proben ned i vannet.

 

Noe mange gjør feil når de setter på en ekstern probe. Er og montere den ved siden av kjernen eller på blokka eller liknende noe som fører til en litt unøyaktig temp.

Den innebygde proben derimot sitter et strategisk sted inni kjernen. Slik at den får en helt nøyaktig temp. Og veldig sannsynlig høyere temp også.

 

Det skal også sies at de fleste hovedkort gir ett litt unøyaktig resultat. Men ikke tro at det er helt spik spenna galt selv om den viser kanskje litt mer en du tror er riktig.

Endret av karl-wilhelm
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...