King-Nothing Skrevet 11. august 2006 Skrevet 11. august 2006 Har formatert og lagt inn Windows på nytt for et par dager siden. Etter formatering er den jo lynkjapp og alt er bra. Men nå som jeg har lagt inn de programmene jeg bruker mest, er den mye tregere. Den jobber raskt i Windows, men er utrolig treg i oppstarten. Bruker laaaang til på velkomsskjermen der det står "Windows starter opp". Noe program som kan finne ut hvorfor den er treig? For det er bare oppstarten som er problemet... Har renset det som er å rense, og fjernet alt unødvendig fra oppstartslisten i msconfig.
King-Nothing Skrevet 16. september 2006 Forfatter Skrevet 16. september 2006 Fungerer det til det formålet da?? Fra Microsofts webside: Please note that Bootvis.exe is not a tool that will improve boot/resume performance for end users. Contrary to some published reports, Bootvis.exe cannot reduce or alter a system's boot or resume performance.
Syar-2003 Skrevet 16. september 2006 Skrevet 16. september 2006 Alt du legger inn av programmer , drivere etc . vil legge til services og ting i oppstart og det vil naturligvis bruke lengre tid en ved en blank installasjon.
............... Skrevet 16. september 2006 Skrevet 16. september 2006 kjør - msconfig gjør så du kan se hva som starter opp, og du kan fjerne de unødvendige tinga. kanskje det hjelper? (veit det ikke helt stemmer overens med ditt problem men :/ har ikke noe annet svar :/)
King-Nothing Skrevet 16. september 2006 Forfatter Skrevet 16. september 2006 msconfig retter jeg hver gang jeg legger inn et nytt program som jeg ikke vil ha i oppstarten...
Syar-2003 Skrevet 16. september 2006 Skrevet 16. september 2006 (endret) Msconfig , jaja men fullt så enkelt er det ikke . Ta en titt i : Control Panel - System - Device Manager - Show Hidden Devices - Non Plug and Play Drivers . Der ser du hva alle dine installerte ekstra program legger inn av drivere som selvfølgelig startes under win load. Se eksempel på min her: (masse IKKE Microsoft her ) Endret 16. september 2006 av syar2003
King-Nothing Skrevet 16. september 2006 Forfatter Skrevet 16. september 2006 Så det er der det lønner seg å slette en del? Bare finne ut hva...
Syar-2003 Skrevet 16. september 2006 Skrevet 16. september 2006 Et eksempel . Jeg hadde spyware Terminator installert tidligere (testet det ut) . Avinstallerte det riktig via add remove programs . Uninstall rutinen skrevet av de som lagde programmet fjernet ikke driveren (fjernet den nå da ble obs på det ) . Masse software som er slik (dårlige uninstall rutiner) .
King-Nothing Skrevet 16. september 2006 Forfatter Skrevet 16. september 2006 (endret) Men det er jo ikke lett å skjønne noe av det som står der. Hvordan skal jeg finne ut hvilke drivere jeg kan slette og hvem jeg ikke kan slette? Endret 16. september 2006 av King-Nothing
Pingla Skrevet 16. september 2006 Skrevet 16. september 2006 Hvis du har installert masse skrifttyper, så er også det med på å trege oppstarten.
King-Nothing Skrevet 16. september 2006 Forfatter Skrevet 16. september 2006 Har bare de originale. Noen flere tips? Det må da finnes program som "tar tiden" på oppstarten, og deretter lar man se hva som bruker lang tid?
Syar-2003 Skrevet 26. september 2006 Skrevet 26. september 2006 (endret) Som sagt tidligere , bootvis kan kjøres i "timed" mode . Du kan på den se "driver init" , kernel-init , program-launch tider osv . Sist jeg prøvde den dog virket den ikke på mitt NF4 system med xp sp2(fullt oppdatert) . Du kan også boote med F8 å velge bootlog/logged . Analyser bootlog.txt/ntbtlog.txt etter drivere som feiler i load da dette sinker boot prosessen. Mer info : http://www.greatis.com/webhelp/regrun___de...og_analyser.htm http://www.greatis.com/security/bootlog.htm Noe slikt du er ute etter : greatis bootlog analyser på mitt system Endret 26. september 2006 av syar2003
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå