Gå til innhold

Erfaringer med proteinpulver, bivirkninger?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
    * Overreaction within the immune system

    * Liver dysfunction due to increased toxic residues

    * Loss of bone density, frailty of bones is due to calcium and glutamine being leached from bone and muscle tissue to balance increased acid intake from diet (blood pH is maintained at around 7.4). This effect is not present if intake of alkaline minerals (from fruits and vegetables, cereals are acidic as are proteins, fats are neutral) is high. In such cases, protein intake is anabolic to bone. [1]

 

Dette er dog ikke noe du er garantert å få, for dette er tall som gjelder "for høyt proteininntak".

Lenke til kommentar
Det har vel blitt avkreftet for lenge siden at det ikke er farlig å spise "for mye" protein?

6650101[/snapback]

Ja, alt er giftig i for store mengder, sies det. Men spørsmålet er hva som er "for mye". Jeg har heldigvis enda ikke hørt om annet enn folk uten faglig kunnskap si at proteinpulver er farlig.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

25-30 gram pr. 3time.

protein er farlig i store doser, der det overbelaster nyrene. noe sånt.

fett er sunt i små menger, spesielt riktig fett.

drikker du derimot 5 dl matolje så får du diare.

 

til protein fra morsmelk til ku

så er det gunstig med

"molkosan" helsekost, sånn ren melkesyre

"biola"

"kultur melk/yougurt etc" bacterier lgg,

bør fordøyes alene uforstyrret, da det blir et måltid i seg selv. derimot så bør en alltid ha noe karbohydrater 20 min på forhånd.

 

blir vel litt gass spalting så noe superfiber kjeks etc, på få grams kan være gunstig.

hint "tranebær fiber brød er gode. evt med eple skiver med kanel dryss.

Lenke til kommentar
Ifølge en jeg kjenner, så er en ganske kjedelig bivirkning med proteininntak ( 50 gram etter trening) at når man slutter å ta proteinpulveret, så er kroppen allerede så vandt med å få store mengder med protein på en gang, at den slutter å ta protein fra maten..

6760672[/snapback]

 

Derfor ser jeg det som bortkastet og ta proteintilskudd, riktig trening og en sunt, godt og variert kosthold er mer enn nok for meg.

Lenke til kommentar
Ifølge en jeg kjenner, så er en ganske kjedelig bivirkning med proteininntak ( 50 gram etter trening) at når man slutter å ta proteinpulveret, så er kroppen allerede så vandt med å få store mengder med protein på en gang, at den slutter å ta protein fra maten..

6760672[/snapback]

 

Derfor ser jeg det som bortkastet og ta proteintilskudd, riktig trening og en sunt, godt og variert kosthold er mer enn nok for meg.

6760945[/snapback]

Hadd ingenting med saken å gjøre

Lenke til kommentar
Ifølge en jeg kjenner, så er en ganske kjedelig bivirkning med proteininntak ( 50 gram etter trening) at når man slutter å ta proteinpulveret, så er kroppen allerede så vandt med å få store mengder med protein på en gang, at den slutter å ta protein fra maten..

6760672[/snapback]

Om du tilfeldigvis har venner som har gjort seriøse studier på dette så hadde det vært fint om vi kunne fått sett rapportene, ellers vil jeg ha mer utfyllende forklaring.
Lenke til kommentar
Zethyr: Ikke noe seriøse studier her i gården nei, men han som sier dette hadde trent i 3 år og tok 110 KG benkpress

6766224[/snapback]

Det sier faktisk utrolig lite. Jeg føler enda at jeg har tonnevis igjen å lære, og at mange kan ufattelig mye mer enn meg, men allikevel har jeg stadig ting å lære bort til folk som har trent lengre enn meg og som løfter mye tyngre enn meg.

Lenke til kommentar
Ifølge en jeg kjenner, så er en ganske kjedelig bivirkning med proteininntak ( 50 gram etter trening) at når man slutter å ta proteinpulveret, så er kroppen allerede så vandt med å få store mengder med protein på en gang, at den slutter å ta protein fra maten..

6760672[/snapback]

Dette er bare viss vass ja. Ikke noen som helst som kan tyde på at dette er tilfelle, lurer på hvor folk får slikt fra. Blir det samme som å si at hvis man drikker mye brus(kjappe karbohydrater) slutter kroppen og ta opp karbohydrater fra maten. Hadde dette vært tilfelle hadde personer falt som fluer rundt oss etter de kutta ut colaen.

Det er mye nytting informasjon rundt på gymmen, men ta informasjonen du får fra gutter som bare trener benk og biceps med en klype salt. Lytt til de eldre og de med mye erfaring.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...