Gå til innhold

Kjøpe annlegg til pcen...


Anbefalte innlegg

Hei, har bestemt meg for å kjøpe meg et nytt annlegg til å koble opp til pcen. Tenker å heller kjøre stereo framfor surround, ettersom rommet ikke så spesielt stort. Bestemt meg for å prøve å ikke bruke noe særlig mer enn rundt 5000,-

 

Har tenkt litt på disse høytalerne: http://www.hifiklubben.com/NO/Produkter/Ho...talere_Sort.htm

 

Og denne forsterkeren:

http://www.hifiklubben.com/NO/Produkter/St...mium_Silver.htm

 

Noen andre/bedre forslag?

Endret av xHEROx
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kjøpt brukt, stort sett halv pris. Ganske omfattende bruktbørs f.eks på www.hifisentralen.no

 

Ellers vet jeg ikke om jeg ville kjøpt såpass store høyttalere om du har liten plass, det er godt mulig et par gode stativhøyttalere vil passe bedre for deg, dog muligens ikke om du er veldig opptatt av mye bass.

 

Personlig har jeg ikke så mye til overs for Cerwin Vega, men det kommer jo an på smak og behag og hva man skal bruke høyttalerene til.

Lenke til kommentar
Kjøpt brukt, stort sett halv pris. Ganske omfattende bruktbørs f.eks på www.hifisentralen.no

 

Ellers vet jeg ikke om jeg ville kjøpt såpass store høyttalere om du har liten plass, det er godt mulig et par gode stativhøyttalere vil passe bedre for deg, dog muligens ikke om du er veldig opptatt av mye bass.

 

Personlig har jeg ikke så mye til overs for Cerwin Vega, men det kommer jo an på smak og behag og hva man skal bruke høyttalerene til.

6647328[/snapback]

 

Blitt frarådet av å kjøpe brukt av flere, ettersom man aldri helt vet hva man kan få, isåfall må man høre grundig før man kjøper det. Men har aldri sett den siden før, skal absolutt sjekke det ut! :thumbup:

 

Men har ikke så all verden med plass nå, men kommer til å flytte om ikke så alt for lenge, og kjekt med litt bass, så tenkte meg noe i den gata. Selv om jeg har sett et par stativhøytalere som også ser bra ut.

Lenke til kommentar

Cerwin Vega er ikke noe jeg ville gått for, men som allerede nevnt er det veldig personlig hva man liker.

 

Selv vil jeg påstå at et par høytalere fra Dali vil matche forsterkeren best, og det er jo ikke slik at andre høytalere -ikke- har bass.. ;) Er det ikke nok, kan man alltids ta å enten kjøpe en aktiv sub, eller i krise fall kan man ta en gammel pc-speaker sub for å få litt ekstra party bass.

 

Men til musikk i stereo... igjen, Cerwin Vega gir meg ikke akkuratt fine assosiasjoner. Kjøper man fra hi-fi klubben kan man jo ta med høytalerene hjem og teste, slik kan det være lurt å prøve minst to sett, så får man hørt om man synes det er noen nevneverdig forskjell.. men prøv som sagt minst to forskjellige sett... det man ikke har hørt kan man heller ikke kommentere rundt. ;)

Lenke til kommentar
Nei du har et poeng der Dargar!

 

Men hva med f.eks disse: http://www.hifiklubben.com/NO/Produkter/Ho...ere_Cherry.htm# ?

6647493[/snapback]

De ser helt ok ut, tror nok du vil få mye go-lyd med disse, spess med tanke på busdsjettet. Vil som alltid anbefale å undersøke muligheten for å test-lytte akkuratt din kombinasjon. Ta med favoritt skiva og oppsøk nærmeste butikk, dersom dette er en mulighet for deg da...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...