Gå til innhold

Skal kanskje kjøpe meg en bærbar. Hjelp.


Anbefalte innlegg

Jeg har til dags dato bare hatt en fire år gammel stasjonær PC. Jeg merker PC'en begynner å dra på åra, og jeg skal ha meg ny. Denne gang, en bærbar.

 

 

Specs på min stasjonære fra DxDiag

 

------------------

System Information

------------------

Time of this report: 8/9/2006, 21:50:46

Machine name: VEGARD-JBE1H8U2

Operating System: Windows XP Professional (5.1, Build 2600) Service Pack 2 (2600.xpsp_sp2_gdr.050301-1519)

Language: Norwegian (Bokmål) (Regional Setting: Norwegian (Bokmål))

System Manufacturer: http://www.abit.com.tw/

System Model: SD7-533(SIS645-961)

BIOS: SD7-533 Rev:1.0

Processor: Intel® Pentium® 4 CPU 1.60GHz

Memory: 256MB RAM

Page File: 336MB used, 282MB available

Windows Dir: C:\WINDOWS

DirectX Version: DirectX 9.0c (4.09.0000.0904)

DX Setup Parameters: Not found

DxDiag Version: 5.03.2600.2180 32bit Unicode

 

 

Jeg har tenkt å bruke et antall rundt 10 000kr.

 

Jeg bruker mest PC'en min til internettsurfing, og jeg spiller kanskje noen nettspill av og til. I tillegg har jeg et Creative SB Live!-lydkort som jeg bruker til musikkinnspilling og slike ting. I tillegg hører jeg på mye musikk (mp3).

 

God ytelse er noe jeg setter pris på. Jeg liker at PC'en ikke må henge seg opp når jeg gjør alt for mye, noe som min stasjonære gjør nå. Jeg krever ikke at det skal være mye harddiskplass. 40-50 GB er greit, men mer er også ok. Skjermstørrelse er ikke vesentlig. Bare den er stor nok.

 

Ingen spesielle krav til design e.l. Det kan vurderes senere.

 

Bluetooth er bob-bob. Det er ingen nødvendighet, men det hadde gjort jobben med å overføre filer fra mobilen min mye lettere. En del USB-porter hadde vært ok. Men 2 kan godt holde. (Men hva er FireWire og WLAN? Jeg bruker malen, som du kanskje har merket)

 

Jeg er ikke helt bombesikker på hva jeg vil ha, så andre forslag tar jeg godt imot.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg har til dags dato bare hatt en fire år gammel stasjonær PC. Jeg merker PC'en begynner å dra på åra, og jeg skal ha meg ny. Denne gang, en bærbar.

 

 

Specs på min stasjonære fra DxDiag

 

------------------

System Information

------------------

Time of this report: 8/9/2006, 21:50:46

      Machine name: VEGARD-JBE1H8U2

  Operating System: Windows XP Professional (5.1, Build 2600) Service Pack 2 (2600.xpsp_sp2_gdr.050301-1519)

          Language: Norwegian (Bokmål) (Regional Setting: Norwegian (Bokmål))

System Manufacturer: http://www.abit.com.tw/

      System Model: SD7-533(SIS645-961)

              BIOS: SD7-533 Rev:1.0

          Processor: Intel® Pentium® 4 CPU 1.60GHz

            Memory: 256MB RAM

          Page File: 336MB used, 282MB available

        Windows Dir: C:\WINDOWS

    DirectX Version: DirectX 9.0c (4.09.0000.0904)

DX Setup Parameters: Not found

    DxDiag Version: 5.03.2600.2180 32bit Unicode

 

 

Jeg har tenkt å bruke et antall rundt 10 000kr.

 

Jeg bruker mest PC'en min til internettsurfing, og jeg spiller kanskje noen nettspill av og til. I tillegg har jeg et Creative SB Live!-lydkort som jeg bruker til musikkinnspilling og slike ting. I tillegg hører jeg på mye musikk (mp3).

 

God ytelse er noe jeg setter pris på. Jeg liker at PC'en ikke må henge seg opp når jeg gjør alt for mye, noe som min stasjonære gjør nå. Jeg krever ikke at det skal være mye harddiskplass. 40-50 GB er greit, men mer er også ok. Skjermstørrelse er ikke vesentlig. Bare den er stor nok.

 

Ingen spesielle krav til design e.l. Det kan vurderes senere.

 

Bluetooth er bob-bob. Det er ingen nødvendighet, men det hadde gjort jobben med å overføre filer fra mobilen min mye lettere. En del USB-porter hadde vært ok. Men 2 kan godt holde. (Men hva er FireWire og WLAN? Jeg bruker malen, som du kanskje har merket)

 

Jeg er ikke helt bombesikker på hva jeg vil ha, så andre forslag tar jeg godt imot.

6643715[/snapback]

 

2 stk pc`er som jeg tror du vil få mye glede av er enten denne (en pc med dual core som gjør at ting ikke henger seg, som du sier, når du gjør flere ting samtidig. Med 1 giga minne, og stor nok harddisk. Grafikkortet er midt på treet, ettersom det hørtes ut som du ikke spiller de værste nye spilla), eller denna her (hakket råere enn den forrige på det meste, samt et relativt sterkt grafikkort, i tilfellet jeg mistolket deg istad, som takler det aller aller meste av spill i dag).

 

Både fujitsu og asus lager meget bra og solide bærbare. Fujitsu`en er stilren og "tidløs", nesten litt kjedelig, men det er sjeldent noe tull med den (fattern har en som jeg bruker omtrent i samme prisklasse), mens jeg aldri har hørt noen angre på sitt asus-kjøp. Les brukererfaringene folk har gjort seg med asus-kjøp her.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...