Gå til innhold

Hjelp til å velge bærbare maskiner?


Anbefalte innlegg

Jeg, eller rettere sagt vi, skal kjøpe to bærbare pcer.

 

Den ene skal være særlig billig, men likefult grei i bruk for en student. Trådløst nettverkskort er et must i begge maskinene, men det er vel så og si noe som følger med de flete bærbare maskiner i disse dager? Uansett, prisklasse 5-6 000 er vel mest aktuellt her...

 

Den andre vil jeg gjerne at skal være noe kraftigere, jeg har ingen planer om å kjøre det råeste og nyeste av spill, men jeg vil gjerne kjøre FM uten at det krøøler seg for meg ;) Et annet spill jeg gjerne vil kunne kjøre er Neverwinter Nights, da jeg ikke tidligere har hatt et grafikkkort som har kunnet hjelpe meg her. Har spilt alle foreløperene, og det er på tide at jeg får spilt dette også nå... Processor og minne er vel her uproblematisk, men det krever følgende video-kort (som ikke sier meg en dritt forøvrig...):

 

Video Card:

32 MB TNT2-class OpenGL 1.2 compliant video card

NVIDIA GeForce 2/ATI Radeon

 

Prisklasse 9-10 000 tenker jeg her.

 

Det jeg egentlig lurer på er vel hvor jeg får mest for pengene mine... Noen gode tips til vettsider eller spesifikke maskiner?

 

Takker for eventuell hjelp :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er forresten særlig interessert i å vite hva dere mener er beste av de to første alternativene! :)

 

Tundra 1032X - Intel Centrino 2.0GHz/1024MB/80GB/DVD RW/15.4"/6600 128MB :

 

# Intel Pentium-M 2.0GHz Prosessor "Sonoma"

# 1024MB DDR PC-333 Minne

# 80GB IDE 5400RPM Harddisk

# DVD±R/RW DL Brenner

# Skjerm: 15.4" WXGA 1280x800

# Grafikk: nVidia GeForce GO 6600 128MB

# Nettverk: 54Mbit Trådløst + 10/100Mbit

# Batteri: ca 4 Timer

# Garanti: 2år

# Vekt: 2.9KG

# Dimensjon:

Bredde 355mm

Dybde: 255mm

Høyde: 30mm

# Tilkoblings porter

1x FireWire

1x Kortleser (MMC/SD/MS/MS)

1x Cardbus type II

1x RJ-11 for modem

1x RJ-45 for 10/100 LAN

1x TV-ut

4x USB 2.0

1x VGA for ekstern skjerm/projektor

 

 

 

 

 

 

 

 

HP Pavilion dv2017ea/Intel Core Duo T2050

 

# Integrert WebCam!

# Stilig lettvekter med 14,1' Widescreen. Kun 2,43 kg og full av funksjoner som HP Quickplay og generøs programvarepakke.

# En meget rimlig modell med enormt gode spesifikasjoner ihht. prisen. Perfekt for studenter, til hjemmekontor eller til ren underholdning i hjemmet!

Spesifikasjoner:

# CPU : Intel® Core™ Duo processor T2050 1,60 GHz, Nivå 2-cache 2 MB, 533 MHz busshastighet

#

 

Skjerm : 14,1” WXGA High Definition Brightview Widescreen 1200x800

#

 

Minne : 1GB DDR2 533 Mhz (2 x 512 MB) (Maks 2 GB minne)

#

 

Harddisk : 100 GB SATA-harddisk, 5400 rpm

#

 

Chip-set : Intel Core Duo

#

 

Grafikk : NVIDIA® GeForce™ Go 7200 128MB Turbocache

#

 

Optisk enhet : DVD-Brenner med to formater (+/-R +/-RW) med støtte for dobbeltlag)

#

 

Lydkort : 3D Sound Baster Pro-kompatibel lyd, 16 bits integrert Altec Lansing høytalere.

#

 

Batteri : 6 cellers litiumionbatteri (li-lon) (65 W vekselstrømsadapter)

#

 

Kortplasser : Ett ExpressCard /54-spor (Støtter også expressCard/34), Kortleser for de fleste formater.

#

 

Eksterne porter : VGA, 3 USB 2.0 porter, IEEE 1394, RJ 45 ethernet, modem, S-video TV utgang, IR, 2 hodetelefonutgang m/SPDIF digital lyd, mikrofoninngang, kabeldockingkontakt.

#

 

Modem : Ja

#

 

Integrert WebCam : Ja, sitter i toppen av skjermen

#

 

Nettverkskort : 10/100 LAN integrert, 802.11 b/g WLAN

#

 

Tastatur : 101 tasters kompatibelt tastatur

#

 

Vekt : 2,95 kg

#

 

Operativsystem : Microsoft XP Home Edition

#

 

Programvare : Works 8.0, Internet explorer 6.0, Outlook express, Adobe reader 6.0, WinDVD 5.0, Sonic™ Digital MediaPlus 7.0, Sonic™ RecordNow, Sonic™ MyDVD, Sonic™ Easy Archive, Sonic™ Express Labeler, Microsoft® Windows® Media Player 10, Apple iTunes, Apple QuickTime, HP Image Zone Plus.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...