Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Trådløst nettverk trøbbel med Bluecom


Anbefalte innlegg

Heisann, min første post her. Etter mye om og men, måtte jeg krype til korset å spørre etter hjelp her.

 

Idag fikk jeg min adsl linje fra Bluecom, linja funker helt fint når jeg kobler pcen rett til modemet. Problemet oppstår når jeg prøver å koble meg opp via min trådløse ruter, da funker det ikke!

 

Maskinen finner det trådløse nettverket og påstår at signalstyrken er "utmerket", men jeg får ikke surfet på nettet. Jeg bruker en D-Link DI-514 trådløs ruter.

 

Noen som kan forstå hva som er galt?

 

Ser frem til svar. Hell og lykke til den som gir meg svar som gjør at jeg kan kjøre trådløst nettverk :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Prøv å kobl ledninga fra modemet til en av LAN-portene på D-Linken.

 

Eller så kan du sette routermodemet ditt fra BlueCom i bridgemode, så kobler du den bare i WAN-porten på D-Linken.

6636706[/snapback]

 

Hmm, jaha, hvordan gjør jeg dette da?, sette i bridgemode.

Endret av peleri2
Lenke til kommentar
Bluecom leverer ikke ut routermodem.

 

Hvilken port har du koblet modemet i?

Har routeren vært brukt på telenor før?

6636798[/snapback]

 

Modemet er akkurat nå koblet i en av lan kontaktene på routeren, men den har tidligere vært koblet i wan kontakten på routeren, ingen av delene virker.

 

Routeren har vært brukt på NextGenTel før.

Lenke til kommentar
Bluecom leverer ikke ut routermodem.

 

Hvilken port har du koblet modemet i?

Har routeren vært brukt på telenor før?

6636798[/snapback]

 

Modemet er akkurat nå koblet i en av lan kontaktene på routeren, men den har tidligere vært koblet i wan kontakten på routeren, ingen av delene virker.

 

Routeren har vært brukt på NextGenTel før.

6636884[/snapback]

Kanskje det er noen NGT-instillinger liggende. Prøv med RESET-knappen.

Lenke til kommentar
Bluecom leverer ikke ut routermodem.

 

Hvilken port har du koblet modemet i?

Har routeren vært brukt på telenor før?

6636798[/snapback]

 

Modemet er akkurat nå koblet i en av lan kontaktene på routeren, men den har tidligere vært koblet i wan kontakten på routeren, ingen av delene virker.

 

Routeren har vært brukt på NextGenTel før.

6636884[/snapback]

Kanskje det er noen NGT-instillinger liggende. Prøv med RESET-knappen.

6637032[/snapback]

 

Det er allerede prøvd, fatter ikke hva som er galt. Bluecom bruker jo tcp/ip, kan det ha noe å si?

Lenke til kommentar
Bluecom leverer ikke ut routermodem.

 

Hvilken port har du koblet modemet i?

Har routeren vært brukt på telenor før?

6636798[/snapback]

 

Modemet er akkurat nå koblet i en av lan kontaktene på routeren, men den har tidligere vært koblet i wan kontakten på routeren, ingen av delene virker.

 

Routeren har vært brukt på NextGenTel før.

6636884[/snapback]

Kanskje det er noen NGT-instillinger liggende. Prøv med RESET-knappen.

6637032[/snapback]

 

Det er allerede prøvd, fatter ikke hva som er galt. Bluecom bruker jo tcp/ip, kan det ha noe å si?

6637065[/snapback]

 

Alle bruker tcp/ip

Lenke til kommentar

Alle bruker tcp/ip

6637068[/snapback]

 

Ja riktig. Men da må det være noe annet da. Kanskje ikke D-Link DI-514 fungerer sammen med BlueCom. Skjønner ikke det her, blir gal :dontgetit:

6637088[/snapback]

 

Modemet jeg har til BlueCom heter Paradyne.

 

Koblingen min er som følger:

 

Uttak i veggen--->kabel til modem---->kabel fra modem til D-link router

 

Nettverket kommer opp, men det fungerer ikke å bruke.

Lenke til kommentar
prøv å resette trådluse routeren slik at den sletter "alt" av innstillniger i bios. Haqr ikke peiling med d-link, men det pleier som regel å gjøres ved å holde inne resetknappen i 30 sekunder.

6637590[/snapback]

 

Det har jeg prøvd, men ingenting funker. Jeg fatter ikke det her.

Lenke til kommentar
hei ! jeg har akkurat satt opp bc og trådløs router og det jeg måtte gjøre var å endre en innstilling på routeren min fra pppoe til DHCP det var den som het "internet connection type" hos meg .

Jeg byttet fra telenor til BC men det kan jo være det samme som skal til .

Lykke til :)

6638044[/snapback]

 

 

Bluecom bruker jo ikke pppoe...

 

Jeg har ikke noe valg som heter DHCP når jeg kjører wizarden, så hvordan du fikk byttet til dette er for meg en gåte.

Endret av peleri2
Lenke til kommentar
hei ! jeg har akkurat satt opp bc og trådløs router og det jeg måtte gjøre var å endre en innstilling på routeren min fra pppoe til DHCP det var den som het "internet connection type" hos meg .

Jeg byttet fra telenor til BC men det kan jo være det samme som skal til .

Lykke til :)

6638044[/snapback]

 

På cden ligger kun veiledning i adobe reader format, en link til support web site og adobe reader, så den er neppe til noe hjelp :)

Lenke til kommentar
hei ! jeg har akkurat satt opp bc og trådløs router og det jeg måtte gjøre var å endre en innstilling på routeren min fra pppoe til DHCP det var den som het "internet connection type" hos meg .

Jeg byttet fra telenor til BC men det kan jo være det samme som skal til .

Lykke til :)

6638044[/snapback]

 

På cden ligger kun veiledning i adobe reader format, en link til support web site og adobe reader, så den er neppe til noe hjelp :)

6639221[/snapback]

 

Løsning!

 

Ok, etter mange forslag her på forumet med resetting av ruter, annen type kobling, ja you name it, var jeg på nippet til å gi opp.

 

Da bare prøvde jeg noe villt, jeg deaktiverte nettverkskortet på maskinen min, aktiverte det igjen, og vips så funka det! Villt!

 

Jaja, da er jeg glad og fornøyd, ha en fortsatt fin dag alle sammen, og takk for hjelpen :thumbup:

Lenke til kommentar
hei ! jeg har akkurat satt opp bc og trådløs router og det jeg måtte gjøre var å endre en innstilling på routeren min fra pppoe til DHCP det var den som het "internet connection type" hos meg .

Jeg byttet fra telenor til BC men det kan jo være det samme som skal til .

Lykke til :)

6638044[/snapback]

 

På cden ligger kun veiledning i adobe reader format, en link til support web site og adobe reader, så den er neppe til noe hjelp :)

6639221[/snapback]

 

Løsning!

 

Ok, etter mange forslag her på forumet med resetting av ruter, annen type kobling, ja you name it, var jeg på nippet til å gi opp.

 

Da bare prøvde jeg noe villt, jeg deaktiverte nettverkskortet på maskinen min, aktiverte det igjen, og vips så funka det! Villt!

 

Jaja, da er jeg glad og fornøyd, ha en fortsatt fin dag alle sammen, og takk for hjelpen :thumbup:

6639438[/snapback]

 

Lykken varte ikke lenge, eller det vil si, bare for en maskin!

 

Hvordan i ALLE dager får jeg to maskiner til å fungere samtidig?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...