Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skal kjøpe meg ny maskin men er ikke helt sikker på om alt jeg har valgt passer sammen.

 

Hva bør jeg velge anderledes??

 

Plextor CD-brenner IDE 48x/24x/48x Sort kr 1337

Samsung DVD-spiller IDE 16x/48x Sort kr 456

Intel Pentium 4 2.4 GHz Boxed PC533 kr 2025

NEC Diskettstasjon 3,5" 1,44MB, Sort kr 176

Western Digital Caviar 120GB IDE 7200RPM kr 1799

Creative Høyttaler SoundWorks 320 kr 434

DDR-DIMM PC3200 512MB DDR CL2.5 kr 1535

Gainward AGP GeForce4 Ti4200 128MB DDR kr 1831

Hansol 17" LCD H711 TCO-99 "Silver" kr 5233

Chieftec Dragon Medium Tower m/dør Sort kr 945

Asus P4PE/GL/F/S-ATA Hovedkort 478/533 kr 1791

 

Totalt kr 17562

 

Kom gjerne med endringer da jeg er usikker selv, men skal ikke komme over kr 19000, gjerne billigere også.

 

Begrunn svarene deres så jeg vet hvorfor jeg bør endre på ting.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

hum, det var sinnsykt dyrt. Har du ingenting fra før? Fikk meg nylig en AMD XP

1800+ med TwinMos 256MB ram til 3000kr inklusiv kabinett.

 

Brenner, CD-rom, HDD, skjerm og GPU hadde jeg jo fra før....

 

jeg kan alltids oppgradere til XP2800+ om et par år.. Har alt tilrettelagt for 333mhz FSB :grin:

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-10-21 18:16, skrev Xvani:

hum, det var sinnsykt dyrt. Har du ingenting fra før? Fikk meg nylig en AMD XP

1800+ med TwinMos 256MB ram til 3000kr inklusiv kabinett.


Brenner, CD-rom, HDD, skjerm og GPU hadde jeg jo fra før....


jeg kan alltids oppgradere til XP2800+ om et par år.. Har alt tilrettelagt for 333mhz FSB
:grin:


 

Hvilke komponenter du mener er dyre da? Vet at det koster med LCD skjerm, men uten om det kan jeg ikke se at maskinen er noe serlig dyr. Samenlignet prisene fra 4 webshoppere og dette var den som ble billigst inkludert frakt.

Lenke til kommentar

Så greit ut det, rått kort du har.....

men jeg har et problem med onboard saker (sikkert ikke den eneste).

Personlig så har jeg ingen gode erfaringer med onboard ting; den første PC'en (med pentium eller raskere og windows 9x) jeg brukte (familiens) var en compaq 120mhz(!). Alt var jo onboard og trekte resurser som f***. Siden har jeg unngått alt med onboard. Det irriterer meg at enkelte webshoper ikke skriver at det er lydkort på kortene (det var derfor jeg endte opp med et A7V333-Raid kort med lyd).

Det var jo kjekt med onboard da live! kortet mitt tok natta, men av en eller annen grunn vil det ikke funke med linux'en min :sad:

Etter at jeg lasta ned 2.4.19 kernelen slutta det å funke selv om det er innkompilert støtte for kortet

 

Vel, det var mitt inspill. Koz deg med onboard da.

 

Have fun, till you get a bluescreen :smile: (men man gjør jo ikke det heller nå da, det er nesten ikke morsomt å ha linux lenger. Før kunne man jo briefe med "jeg får aldri blåskjerm jeg" :grin: )

 

___________

Tresprit

Lenke til kommentar

Greit oppsett etter hva jeg kan se, men litt dyrt.

 

Plextor 1337,-

Kan byttes ut med en brenner til 5-700 som fungerer like bra. Men Plextor er jo best da, men over 1300 kroner? Kresen.. :razz:

 

WD 120GB 1799,-

Jeg kjøpte denne for 1495,- sist uke. Du kan tjene flere lapper på å kjøpe denne på databutikken..

 

Hvor har du tenkt å handle forresten? Bare for gøy kunne du ha satt opp samme oppsett på databutikken og sammenlignet. Når det gjelder retur og service har jeg ikke så mye erfaring, men billig er svenskene i alle fall!

Lenke til kommentar

Tastatur og mus har jeg. Har lyst å få kjøpt hele maskinen samlet og da ble det litt å tape på HD mens tjente det inn igjen på andre ting. Bør vel gjerne vurdere å kjøpe noen av komponentene andre steder da det kan bli litt å spare på det. Lyd kort er vel integrert i kovedkortet uten at jeg vet så veldig mye om spesifikasjonene på det enda. Fikk anbefalt hovedkortet fra pcworld da de tester nye hovedkort for øyeblikket.

 

Når det gjelder databutikken så endte de på 11700, men da uten skjerm og hovedkort som utgjør kr 7000, Skjerm 5233 og hovedkort kr 1791. Så en samlet pris hos databutikken blir på 18700 uten frakt, så med andre ord 1200 dyrer + frakt 465. Men kansje jeg skal kjøpe HD derfra...

Lenke til kommentar

Vurder om du virkelig trenger en flatskjerm. Disse faller fort i pris om dagen. Hvis du ikke har et prekært plassproblem, eller får vondt i øynene av en CRT skjerm, så vil jeg anbefale en god CRT i steden. (19" til rundt 3K). Ihvertfall om du skal spille på den.

 

Jeg har en 18" LCD på jobben og en 19" crt hjemme, og CRT'en er overlegen til grafikk og spill.

 

Enig med han som sa at brenneren er unødvendig dyr. 48X er helt unødvendig. Plextor var nok best en gang i tiden, men det har nok jevnet seg ut nå.

 

 

 

[ Denne Melding var redigert av: Signatur på 2002-10-22 15:50 ]

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...