Gå til innhold

Spill-PC Intel til 19000,-! Funker dette?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei! :w00t:

Har etter lang leting kommet frem til oppsettet som jeg tror jeg skal gå for. Jeg har tatt med det meste som jeg tror jeg kommer til å trenge og lurer derfor om alt går bra sammen :D

Intel handlekurv

Er dette et bra valg? Skal gå til innkjøp i begynnelsen av september så jeg har litt tid til å bestemme meg. Kommer vel noen nye utgivelser eller lignende. Kom gjerne med forandringer og anbefalinger! :thumbup:

Takker på forhånd for alle svar! :D

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Oppsettet ditt, ser veldig fin ut.... 20k for deg gikk jaggu meg fort opp :p

6628880[/snapback]

hehe, ja gjorde det desverre. Knall at det ser bra ut :D Budskjettet startet på 15000 og gikk opp til 19000+. :w00t:

Skrevet (endret)

jeg ville ha vurdert en nvSilencer eller Zalman av relevant type til skjermkortet :)

ellers ser det kjempebra ut. Hvor bor du og til hvilke tider jobber du? :innocent:

Endret av MrLee
Skrevet
jeg ville ha vurdert en nvSilencer eller Zalman av relevant type til skjermkortet :)

ellers ser det kjempebra ut. Hvor bor du og til hvilke tider jobber du?  :innocent:

6628924[/snapback]

hm, har tenkt på kjøler til skjermkortet men vet ikke om det er et must for min del. Tror ikke det er skjermkortet jeg vil klokke hvis jeg først skal klokke ;) E6600 :D Har jobba i vel 6 uker tenker jeg fra 7-15 :p kjempegøy...

Skrevet (endret)

Jeg ville valgt et bedre skjermkort til en så highend maskin. 7900gtx eller x1900xt. Eller har du tenkt å oppgradere når dx10-skjermkort kommer?

EDIT: Med så stor skjerm ville jeg kanskje gått for et annet skjermkort.. Du kommer til å kjøre høy oppløsning og da er x1800xt å foretrekke fremfor 7900GT..

Endret av RRhoads
Skrevet
Jeg ville valgt et bedre skjermkort til en så highend maskin. 7900gtx eller x1900xt. Eller har du tenkt å oppgradere når dx10-skjermkort kommer?

6629124[/snapback]

Har tenkt til å oppgradere ja, så det er grunnen til valg av skjermkort. Hvis ikke så hadde jeg nok gått for x1900xt :D Men, uansett 7900GT bør vel ta det meste nå. Hvertfall til dx10 kommer!

Skrevet (endret)

Oppsettet ser meget bra ut.

Det eneste jeg kan sette fingeren på er CPU kjøleren. Den blåser mesteparten av luften forbi hovedkortet. Det hovedkortet du har valgt er passivt kjølt, så det har godt av å få blåst luft ned rundt CPU socketen.

Personlig ville jeg ha anbefalt ThermalTake sin Big Typhoon. Jeg har den selv, og har testet den Zalmanen du har satt opp. Big Tyhpoon kjøler bedre, samt er helt stille. Men Zalmanen er like stille på lav hastighet, men litt mer bråkete på full. Den kjøler bra, men på likt lydnivå så er Big Typhoon ett par hakk kvassere. Samt at du der kan bytte vifte hvis du vil ha noe heftigere kjøling også. Litt billigere er den også, men litt større i størrelse, men ikke mye.

Endret av AndersT2
Skrevet (endret)

Så veldig bra ut! Akkurat samme oppsett som meg når det gjelder CPU, skjermkort og hovedkort + kjølere. Resten har jeg fra før :)

Det blir kunge å endelig få det i hus!

Endret av frostbitten
Skrevet
Så veldig bra ut! Akkurat samme oppsett som meg når det gjelder CPU, skjermkort og hovedkort + kjølere. Resten har jeg fra før  :)

Det blir kunge å endelig få det i hus!

6633247[/snapback]

Enig med deg i det!! Blir helt konge! :thumbup:

Skrevet
Lurte på en ting til forresten. Leste en tråd om kjøler til E6600 og fant Scythe "Ninja" SCNJ-1000 . Hvordan er den i forhold til Thermaltake Big Typhoon ? Hvem er best?  :hmm:

6630821[/snapback]

Den kjøleren du nevner har jeg hørt veldig mye bra om, men etter min mening så har den samme problem som Zalmanen du først valgte. Den blåser ikke luft ned på hovedkortet, slik at de passive kjølerene rundt socketen får luft gjennomstrømning. I størrelse så er de nok veldig like, men jeg tror du må ha en vifte i tillegg, hvis du ikke har mange nok i kabinettet.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...