Gå til innhold

Hjelp til kjøp av AM2 oppsett - ca 12k


Anbefalte innlegg

Endelig har jeg penegene inne og er klar til innkjøp av ny PC :D Tror jeg vil holde meg til AMD ettersom jeg altid har hatt det, og er fornøyd med hvordan ting har funket. Jeg har satt opp ett oppsett jeg nå tenker på å kjøpe, så vær så snill og hopp inn med noen kommentarer angående oppsettet :) Jeg har skjerm, harddisk, tastatur, mus fra før av.

 

Se min handlevogn

 

Takk

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg ville vurdert å gå over til Core 2 som Intel har kommet med fordi den er bedre enn AMD sine CPUer som E6600. En annen ting er, har du sett hvor lang tid leveringstiden på 5000+ er? På komplett f.eks står det 40 dager. Nå har de heller ikke Core 2 CPUene men det er i hvertfall kortere enn for AMD nå.

Lenke til kommentar

Nå er det ikke MHz som er alt heller. Core 2 CPUene er videreutviklet fra Pentium M og utvikler lite effekt og kjører mer per klokkesyklus enn AMD eller P4 gjør.

 

Her er en test av X6800 http://www.hardware.no/tester/prosessor/intel_core_2/27626 som er toppmodellen til Core 2 som er ute. E6600 er vel mer det som tilsvarer X2 5000+

 

For meg ser resten bra ut. Jeg er ikke sikker på hvor bra strømforyninga er.

Lenke til kommentar

Har sett på noen reviews på Core 2 E6600 nå.. Ser ut som den er litt bedre til gaming enn AMDen, mens AMDen så er bedre enn intelen igjen når det gjelder Photoshop arbeid osv? Litt vanskelig syntes jeg, ettersom at mange av reviewene kommer frem med forskjellige resultater :hmm:

Lenke til kommentar

Joda. PC`en ser bra ut den, men om det er bare den disken du har i Signaturen din du skal bruke ville jeg anbefalt deg å kjøpe en annen disk i tillegg, og kanskje bruke 150 GB disken til OS eller noe. 150 GB i dag blir nok litt i snaueste laget for de fleste som driver med nedlasting, musikk og film.

Lenke til kommentar

Enten om du velger X2 5000+ eller om du velger E6600 så har du satt opp en veldig

veldig bra PC der, og du vil ikke bli skuffet.

E6600 har nok høyere ytelse enn 5000+ og kan klokkes mye lenger. Men hvis du

ikke skal klokke noe, så vil ikke den praktiske forskjellen på spill i høy oppløsninging være så veldig stor. Så da kan det kanskje være greiest å kjøpe det som du kan få tak i først. Som sagt før, du vil ikke bli skuffet uansett, begge er topp CPU'er!

 

Og når det gjelder PSU'en Hiper 580W som du har satt opp, så har jeg stor sett bare hørt bra ting om den, og til den prisen er den absolutt å anbefale.

 

 

Lykke til med handelen! :D

 

 

Hilsen

Vinci

Lenke til kommentar

Jeg har selv et nyinnkjøpt AM2 system og jeg ble ganske så overraska hvor rask en maskin kan være. Men jeg har ikke brukt så mye penger på maskinen.

- AM2 3500+ Venice

- MSI K9N Ultra-2F, nForce 570

- XFX GeForce 7600GT 256MB GDDR3, PCI-E 2xDVI/HDTV, 560/1400Mhz

- Corsair Value S. PC5300 DDR2 2048MB KIT two 1024MB

 

Så det er ikke noe serlig TOPPen på treet. Men det virker sinnsykt bra for de spillene jeg spiller.

 

Serlig to 19" lcd skjermer er rått og spille på. Men vanskelig.

(ene var min, andre var kidza sin (like LCD skjermer))

Lenke til kommentar

Herlig med masse svar tilbake! Hjertlig takk!

 

Utifra det som er sakt, så er tydeligvis Intel Core 2 E6600 å annbefale framfor en AMD Athlon 5000+. Skal jeg gå for Intel... Er det socket 775 da eller? Det jeg også lurte på med dette var; er det fortsatt gode oppgraderingsmuligheter i framtiden selvom jeg velger ett Intel Socket 775 basert system?

 

Om det faller på AMD blir det dette oppsettet:

 

AMD Athlon 64 X2 5000+ sokkel AM2

Asus M2N32SLI Deluxe

Corsair Twin2X2048-5400C4 (DDR2)

Hiper HPU-4M580

XFX GeForce 7950 GX2 500M

 

Og om det blir Intel, så blir det dette:

 

Intel Core 2 Duo E6600 sokkel LGA775

Asus P5N32-SLI SE Deluxe

Corsair Twin2X2048-5400C4 (DDR2)

Hiper HPU-4M580

XFX GeForce 7950 GX2 500M

 

Virker Intel oppsettet bra? Hvis ikke, så hadde det vært genialt om noen kunne si noe som var mere fornuftig. Tror jeg faller på Intel :)

 

Ett siste spørsmål: Hva er forskjellen på Socket 775 og socket LGA775? Er det det samme? På infoen om CPUen til Intel systemet står det nemlig socket LGA775, mens det på hovedkortet kun står socket 775....

 

Igjen; Hjertlig takk for alle svar så langt!

Endret av RaVager_X
Lenke til kommentar

Ser bra ut dei opsetta

Med det Grafikkortet får du også bruk for cpuen :dribble:

 

Merk deg at vis du skal ha Conroe må du vente litt 20 August kjem dei fleste.

Og det kan være at dei forsvinner ganske fort so eg ville følt godt med vis eg skulle hatt ein Conroe, siden det er stor sjans for at dei forsvinner ganske fort;)

 

Trur det er ein del her som har forhåndsbestilt

Stemmer ikkje dette?

Lenke til kommentar

Her fant eg forresten ein test der dei har brukt ein spillbar oppløsning.

1280x1024

Basert på den kan du se at e6600 faktiskt er ganske so bra. Dei hadde ikkje test ab 5000 der men den ligg ikkje langt unna fx62 og slår definitivt den varme 955 netburtsen;)

 

Men som sagt, med det Grafikkortet du har satt deg som mål vil ein E6600 vere det beste valget so samt du klarer å få tak i ein.

 

 

Spørsmål helt til slutt: Hvilken oppløsning planlegger du å spille i?

Lenke til kommentar

Conroe? Sorry... fortell meg hva som er forskjellen på dette og det jeg har satt opp på intel oppsettet mitt over. Er ikke E6600 en conroe a?

 

Jeg planlegger å spille i 1280x1024 - Den høyeste oppløsninga skjermen min takler atm.

Endret av RaVager_X
Lenke til kommentar
Conroe? Sorry... fortell meg hva som er forskjellen på dette og det jeg har satt opp på intel oppsettet mitt over. Er ikke E6600 en conroe a?

 

Jeg planlegger å spille i 1280x1024 - Den høyeste oppløsninga skjermen min takler atm.

6634690[/snapback]

 

Begge oppsettene du har laget ser greie ut, men dersom du har en skjerm med 1280 *1024 vil du nok kunne klare deg med et mindre kraftig skjermkort enn 7950 GX2... Ser f.eks. at ATI reduserer prisene på X1900 XTX/XT betydelig, og de kortene må vel kunne sies å være et godt kjøp da. Ellers vil et 7900 GTX / GT også holde i massevis...

Lenke til kommentar
Conroe? Sorry... fortell meg hva som er forskjellen på dette og det jeg har satt opp på intel oppsettet mitt over. Er ikke E6600 en conroe a?

 

Jeg planlegger å spille i 1280x1024 - Den høyeste oppløsninga skjermen min takler atm.

6634690[/snapback]

 

Conroe er det samme som E6600:)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...