Gå til innhold

Disker til 24/7 bruk.


Anbefalte innlegg

Jeg skal ha meg noen nye disker da det begynner å trangt på de jeg har, og siden pc'n her i huset står på 24/7 skulle jeg hatt noen som er lagd for kontinuerlig bruk..

Jeg tenkte på 2x250/300GB så jeg får mest for penga...

 

Noen som vet om noen bra disker for 24/7 bruk?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg drev med PC salg i 2000-2002, og i begynnelsen så bygget jeg kun PC'er med Western Digital harddisker. Etter rundt 10 maskiner av ~30 solgte fikk harddisk problemer gikk jeg over til Seagate. Etter det fungerte alt bra.

Det kan være Western Digital har blitt bedre, men jeg stoler ikke på billig diskene deres. Jeg har WD Raptor selv som systemdisk, og fornøyd med den.

Lenke til kommentar

Til ditt bruk så vil jeg anbefale Seagate NL35.2(Meets the stringent requirements of 24x7 storage applications).

 

Seagate provides the ideal solution with the NL35 Series of reliable, high-capacity enterprise SATA disc drives—stronger and smarter than desktop-class SATA drives, making them well-suited for capacity-intensive business applications.

 

Du kan lese mer om den her.

Endret av Falcon_
Lenke til kommentar

En veldig enkel måte å løse dette på er å aktivere strømsparing på harddisker etter en gitt tid.

Min maskin står på døgnet rundt, men harddiskene slår seg av etter 2 timers inaktivitet. Det er litt forsinkelse når man skal bruke harddisken igjen siden den må spinne opp først, men du sparer mye slitasje :)

Endret av Ashmantle
Lenke til kommentar
En veldig enkel måte å løse dette på er å aktivere strømsparing på harddisker etter en gitt tid.

Min maskin står på døgnet rundt, men harddiskene slår seg av etter 2 timers inaktivitet. Det er litt forsinkelse når man skal bruke harddisken igjen siden den må spinne opp først, men du sparer mye slitasje :)

6626398[/snapback]

Er vell akkorat det du ikke oppnår ved å skru på strømsparing, på grunn av metall tretthet.

 

Men vist det tofagerl sier er tilfellet burde vanlige disker holde fint, vist ikke er de WD og Seagate diskene som det er lenket til fine. Uansett burde du ha et kabinett med luftkjøling av alle diskene.

Lenke til kommentar

Du har rett, til et punkt.

 

Fra Western Digital's knowledgebase:

The initial power-on process is generally harder on the internal components of a hard drive than spinning for extended periods. However, Western Digital drives are designed to handle either scenario. Most users outgrow their drive before repeated turning on and off becomes a problem. Turning on the drive a few times per day is considered normal usage and should not pose any problems. If a drive is turned on and off excessively on a daily basis, this could affect the longevity of the hard drive’s components.
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...