Gå til innhold

Ariel Ortega - Den største av de alle


bjarne88

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ble ikke han utestengt en periode også for å ha brutt kontrakten sin med en klubb i Tyrkia? Hadde han vært en av de største så hadde han spilt for større klubber, noe han ikke gjorde. Han ble også omtalt som en arvtager etter Maradona, men det sier de hvert år om nye spillere som kommer. Jeg mener at han ikke er en av de største.

Lenke til kommentar
Ariel Ortega er vel egentlig den største spilleren gjennom tidene, og tenkte at vi måtte ha en tråd om denne fantastiske spilleren.

 

Hva syns folket om mesteren?

 

Ariel hvem? Han lille fyren som skalla til en nederlender i VM....var det i 2002 eller 1998?

Ikke engang i nærheten av spillere som Maradona, Platini, Zidane, Pele, Garrincha, Ronaldo...og sikkert mange fler....

 

Men joda....han var vel brukbar han.....

 

 

mvh

Pantera

Lenke til kommentar

Prøver å huske hvor den Pele spilte? Jo, i Brasil og USA, da var vel ikke han god heller da?

 

Og så må vi ikke glemme at han spiller for den beste klubben, River.

 

Og han er vel den spilleren som har vært mest Maradona, men det vet vel ikke de fleste som er her inne, som bare har sett et mål eller to. Maradona, i likhet med Ortega hadde bare et par "gode" sesonger og resten driblet de bare rundt omkring. At Maradona er tatt for doping en del ganger, synes det som alle bare glemmer.

Lenke til kommentar
Maradona, i likhet med Ortega hadde bare et par "gode" sesonger og resten driblet de bare rundt omkring. At Maradona er tatt for doping en del ganger, synes det som alle bare glemmer.

 

Hadde Maradona bare "et par" gode sesonger?

Etter VM i 82 (gjennombruddet), så gikk han til Barcelona. Der ble han vel aldri noen stor suksess, men de 7 årene han var i Napoli (115 mål på 259 kamper), gjorde jo at han ble sett på som en gud i den byen.

 

"Alle de gangene" han ble tatt for doping, var jo på slutten av karrieren. Første gang ble han tatt for kokain (1990/91) og sonet 15 mnd, før han gikk til Sevilla i 1992. Andre, og siste gang han ble tatt for doping, var i VM i 1994, da han testet positivt for efederin.

Står litt i wikipedia om den saken:

 

He arrived at the 1994 FIFA World Cup and played two games (scoring one goal) before being sent home after failing a drug test for ephedrine doping. In his autobiography Maradona stated that his personal trainer was giving him a power drink known as Rip Fuel in preparation for the tournament, a drink which in Argentina contained no traces of ephedrine (a stimulant widely used in US sports but banned in football) but which did however in the United States. Having run out of his Argentinian dosage Maradona's trainer bought what he thought was the same formula in the US. Disastrously for Maradona however, the US version contained small traces of ephedrine and he failed the drug test. FIFA subsequently expelled him from USA '94 and the Argentinians, affected by his absence, went home in the second round. Maradona had also suggested that he had an agreement, on which FIFA later reneged, to allow him to use the drug for weight loss before the competition in order to be able to play, so that the World Cup would not lose prestige because of his absence. This allegation was never proved, and many attribute his comment ("they cut off my legs") to Diego's anger at being suspended.

 

....andre idrettutøvere er jo blitt frikjent i liknende saker....

 

Men at Maradona var kontroversiell, er det ihvertfall ingen tvil om :D

 

 

mvh

Pantera

Lenke til kommentar

Ariel, er ikke det en havfrue fra barne-TV....?

 

Ariel var god men ikke på langt nær en av de beste kanskje han til å med ikke kommer blandt tidenes 100 beste på min liste eller mange andre lister heller....

 

De fleste som skal sette opp en topp 100 liste tviler jeg på i det hele tatt kommer på navnet hans...

 

 

Er vel kanskje derfor du startet denne tråden for jo fler som er uenige jo flere svar vil du jo få på tråden, kanskje du ikke er så dum.... :)

Lenke til kommentar
Jeg startet tråden fordi jeg lurte på om det var noen andre som synes Ortega er fantasisk, noe jeg gjør, og som jeg har lov til. Du skal selvfølgelig synes at han ikke er noe spesielt.

6628532[/snapback]

 

Klart det, det eneste da er at du må lære å ordlegge deg for at trådenstarten din og innlegget som jeg siterer har langt fra samme innhold. Eller er det kun ett desperat forsøk på å ro unna... :hmm:

Lenke til kommentar
Var det i Parma eller Sampdoria Ortega spilte? Husker han var fantastisk i VM98 og sesongene rundt der, er vel kanskje den beste spillern som har vært på Argentina etter Diego.

6637410[/snapback]

 

Takker!

6637613[/snapback]

 

ikke glem Batistuta

 

ha syns jeg er bedre en Ariel Ortega... + mye fetere navn

Endret av MistaShooterBoi
Lenke til kommentar

Vel....jeg vil nok anse flere av disse som "bedre" fotballspillere enn Ortega (selv om han også var god:

 

Maradona

Osvaldo "Ossie" Ardiles

Gabriel Batistuta

Jorge Burruchaga

Mario Kempes

Daniel Pasarella

Diego Simeone

Jorge Valdano

Juan Riquelme

Juan Pablo Sorin

Javier Saviola

Leonel Messi (har har ikke vist så mye enda, men det han har vist vitner om en stor fotballframtid,.....bare håper han unngår alvorlige skader....så jeg tar'n med pga det utrolige talentet)

 

 

mvh

Pantera

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...