Gå til innhold

TES: Problemer med å få startet Oblivion..


Anbefalte innlegg

Vel, har altså et stort problem med å få startet Oblivion nå etter en reinstall av Windows..

 

Hadde en harddiskkrasj for en stund siden. har nå fått ny harddisk, greide å redde to lagringsfiler, autosave-filen og quicksave-filen.

har lagt inn Windows på nytt, men når jeg prøver å starte spillet så låser det seg. Kan virke som om spillet klikker etter en bestemt tidsperiode fra jeg starter.

 

Når jeg lar det spille gjennom alle introene (Bethesda softworks, 2k games og enda en jeg ikke kommer på) så låser den seg her.

Trykker jeg meg forbi introene så låser den seg 2-3mm før den loading-baren får fullført. En gang så gikk loadingen fort unna og da låste den seg inne i hovedmenyen da jeg akkurat hadde klikket på load game.

 

Skal nevnes at det virker ikke som om det låses helt. Musikken fortsetter å spille omtrent som normalt. Har enda ikke greid å komme ut fra der en eneste gang, har måttet starte maskinen på nytt med av-knappen hver gang.

 

Er et utrolig irriterende problem, og Oblivion-abstinensene begynner å bli ganske store nå, så det hadde vært kjempefint om noen har tips til løsning på dette! :love:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Skal prøve å fjerne save-filene (selvom jeg kommer til å legge meg for å dø om de ikke funker! :cry: ). Kjører ikke noen mods, eller noe som helst igrunn. Spillet er nettopp innstallert og jeg har enda ikke fått prøvd om det funker.

 

Har også lastet ned en patch til spillet (1.1 eller noe der i gården) som jeg skal prøve å innstallere.

Lenke til kommentar

Huff, ingen av delene hjalp mot problemet. :(

 

Patching til nyere utgave funket ikke, det gjorde ikke fjerning av lagringsfilene heller.

 

Glemte å svare på det i forrige post, men nei. Hadde aldri noen problemer med å starte spillet før harddiskkrasjet.

 

Om det kan ha noe å si så kjører jeg nyere drivere på skjermkortet nå, 91.31 fra nVidia nå, tror jeg var en plass på 80-tallet før krasjet.

Lenke til kommentar

Tror ikke grafikken er stilt for høyt nei, skal stå på det samme som den sto på før formateringen.

 

Men, liten fremgang nå! :D

 

Får til å kjøre spillet i "windowed" modus, altså i et vindu på skjermen (duh :p ).

Alt ser ellers ut til å funke ganske bra, men så snart jeg setter i full screen så låser den seg etter ganske kort tid.

 

Begynner å mistenke at det kan ha noe med innstillinger i grafikkortdriverene, men aner ikke hva det skulle være.

 

Uansett så er det mye bedre å kjøre det i windowed, enn ikke å kjøre det i det hele tatt, tips om å få det i full screen mottas med takk.

 

Og ja, savefilene som jeg greide å redde ut av den døende harddisken min virker! :love:

Harddisken var omtrent helt død, greide å redde ut 4 av ca 30 savefiler, to av disse filene var quicksave og autosave, så jeg er reddet..! :D

 

(beklager mange smileys, er bare veldig lykkelig nå)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...