Gå til innhold

Hvilken windows versjon skal jeg velge?


Anbefalte innlegg

Jeg skal kjøpe ny pc nå, men jeg er ikke sikker på om jeg skal velge:

 

Windows XP home ed.

Windows XP pro ed.

eller Windows media senter.

 

Maskinen skal brukes til spilling, internett og litt musikk og filmavspilling.

Jeg har hatt windows XP home ed. fra før og har aldri egentlig følt behov for noe annet, så er det noen vits i å kjøpe XP pro eller media center? :hmm:

Takker for svar.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg skal kjøpe ny pc nå, men jeg er ikke sikker på om jeg skal velge:

 

Windows XP home ed.

Windows XP pro ed.

eller Windows media senter.

 

Maskinen skal brukes til spilling, internett og litt musikk og filmavspilling.

Jeg har hatt windows XP home ed. fra før og har aldri egentlig følt behov for noe annet, så er det noen vits i å kjøpe XP pro eller media center? :hmm:

Takker for svar.

6622715[/snapback]

 

Jeg liker PRO... Men noe veldig gode argumenter kan jeg ikke gi deg.. mere muligheter..

Lenke til kommentar

Windows XP Home er billigst og funker flott dersom du bare er en vanlig bruker. Dersom du liker å gå litt mer "inn" i Windows (endre avanserte innstillinger, kjøre eksternt skrivebord etc.) vil jeg anbefale deg Windows XP Pro. ;)

 

Mediacenter edition er enkelt og greit WinXP Pro med utvidet støtte for multimedia. Dersom du har tenkt å koble PC-en opp som mediecenter i stua o.l kan kanskje dette være noe å sjekke ut.

 

Selv bruker jeg WinXP Pro og er strålende fornøyd med dette. :)

Lenke til kommentar

Hei. For det fleste holder nok Windows XP Home lenge, men jeg ble aldri helt fornøyd med XP Home jeg. I mine øyne var den mer ustabil enn XP Pro faktisk, vet ikke hva det kom av egentlig, men jeg tror nok at XP Home skal holde for deg. Av vanlige hjemmebrukere så er det ikke så mange som bruker de avanserte funksjonene som ligger i XP Pro allikevel.

Om man f. eks skal drive med Fjentstyring av andre datamaskiner, så bruker man heller gratis alternativer som VNC, TightVNC eller andre gratis alternativer.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...