MagnusW Skrevet 6. august 2006 Skrevet 6. august 2006 (endret) Moren min vant nylig en Siemens SXG75 som jeg nå har tatt i bruk. Jeg har hatt et par problemer fra dag en og trenger litt hjelp. For det første så blir ingen ting lagret i anrops loggen. Dvs at jeg ikke kan se hvem som har ringt meg når jeg har et ubesvart anrop. Tror dere at dette kan løses ved firmware oppgradering? I så fall, hvordan skal jeg gjøre dette? Jeg tror ikke jeg har noen usb kabel til mobilen som jeg kan få koblet i Pc'en. En annen ting, er det sånn at denne telefonen trenger anti-virus program for å ikke få virus? Noen som sa det til meg men jeg vet ikke hva jeg skal tro. EDIT: har også problemer med GPS'en. Får ikke opp noe bilde og hvis jeg legger til en adresse jeg skal navigere til, så får jeg bare denne feilmeldingen: P0410:Your start point is outside the area covered by available maps or is not in the service area. Endret 6. august 2006 av MagnusW
Shhhh Skrevet 6. august 2006 Skrevet 6. august 2006 En annen ting, er det sånn at denne telefonen trenger anti-virus program for å ikke få virus? Noen som sa det til meg men jeg vet ikke hva jeg skal tro. Nei, dette skulle ikke være nødvendig. Btw: Signaturen din er feil
Sperzel Skrevet 6. august 2006 Skrevet 6. august 2006 Har en venn med akkurat samme mobilen, og mange problemer. Da han leverte den inn fikk han høre at firmwaren har veldig mange feil i seg, og at det var visst vanlig på slike telefoner.
MagnusW Skrevet 7. august 2006 Forfatter Skrevet 7. august 2006 så jeg må levere den inn for å få oppgradert firmware? Telefonen ble vunnet, så jeg vet ikke helt hvor lett det er å få den på rep. jeg? Gjør elkjøp eller lefdal det selvom den ikke er kjøpt der?
Digilars Skrevet 7. august 2006 Skrevet 7. august 2006 (endret) så jeg må levere den inn for å få oppgradert firmware? Telefonen ble vunnet, så jeg vet ikke helt hvor lett det er å få den på rep. jeg? Gjør elkjøp eller lefdal det selvom den ikke er kjøpt der? 6627207[/snapback] Nei, du trenger ikke å levere den inn. Men du må kjøpe deg en USB datakabel DCA-540 som koster ca. 300,- på nettet. Da får du i tillegg utnyttet telefonen maksimalt mot PC'en. Så kan du jo oppgradere firmware igjen neste gang det kommer en ny. Kabelen vi lønne seg å ha! Anbefaler deg å besøke Benq Siemens sine servicesider, har allerede funnet firmware-nedlasning til deg her (klikk på Firmware i menyen): firmware sxg75 (engelsk side) Og annen serviceinfo på norsk her: serviceside sxg75 Du sjekker din firmwareversjon med å taste *#06# så blar du litt ned i menyen på telefonen så finner du SW-version. Les bruksanvisningen for firmware på linken jeg ga deg. Når det gjelder GPS har du sikkert ikke gjort alt rett der, les forklaringene på nettet nøye. Lykke til! Endret 7. august 2006 av Digilars
MagnusW Skrevet 7. august 2006 Forfatter Skrevet 7. august 2006 Takk for bra svar. Blir kanskje til at jeg kjøper kabel, får se hvis jeg ikke kjøper meg en annen mobil.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå