Gå til innhold

Beste CPU for VMWare - Conroe eller Opteron Rev F?


N_R

Anbefalte innlegg

Hei,

 

skal sette ut en 1U server hos et serverhotell, og skal ha en boks med 4GB minne som skal kjøre en 4-5, (eller flere, hvis det går) XP-images som skal stå og ta i mot periodisk datatrafikk.

 

På disksiden er det lite annet alternativ enn å kjøpe en 150GB Raptor (budsjettet tilsier ikke SCSI), men på prosessorsiden står jeg litt friere.

 

Jeg kjører opp mot 6-8 XP images på en X2 3800 i dag, men det taker tidvis på CPU'en, selv om de egentlig ikke gjør så mye. Tipper derfor det er mye overhead her.

 

Ser det er en smule kontrovers om hvor mye Intels løsning faktisk aksellerer ting, og mange hevder at AMD's Pacifica som kommer om en liten måned i Opteron Rev F er myyyye bedre.

 

Så - 1) Er det nevneverdig aksellerering i Core 2 Duo, eller 2) bør jeg vente litt og se tester på Opteron Rev F? Mistenker at denne fort kan bli dyrere enn Core 2...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

(Glemte å si det, men det er snakk om VMWare Server her. )

 

Har lest litt mer om det, og det virker nesten som om det ikke er stort å hente ytelsesmessig på både VT og Pacifica. Det går mer på funksjoner som "stabilitet", og at en prosess ikke kan "kidnappe" et helt virtuelt system.

 

De virkelige ytelsesøkningene vil man ikke se før i VT/Pacifica "2" - altså om en god stund. Også noe uklart om VMWare støtter Pacifica nå, folk har forskjellige meninger her.

 

Så jeg har egentlig ramlet ned på at jeg kjøper en Core 2 Duo, så satser vi på at det får holde! :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...