Gå til innhold

Ny pc , trenger råd og tips.


Anbefalte innlegg

Hei! Etter å ha vært borte fra alt som har med hardware å gjøre i 2år er jeg tilbake og sliter litt, men har prøvd å sette sammen noe. Skal ha meg ny pc.. Det skal være en allrounder. Altså at den kan brukes til det meste :) Den burde også takle Age of Conan spillet når det kommer :cool:

 

Hva tror dere om dette jeg har satt opp her?

https://prisguiden.no/vis_handlevog...waggon_id=32316 Andre forslag og endringer mottas med takk :) Intel Core 2 Duo kan også vurderes hvis det er mye bedre.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

første jeg ser er at du har valgt AM 2, forsåget greit.

Bortsett fra at på et såpass middelmådig system tror jeg gevinsten av å bruke am 2 er liten med mindre hu har planer om å oppgradere, da ville jeg heller gått for 939 som har falt utrolig mye i pris i det siste. ;)

jeg ville også gått opp til 2 gig ram.

Endret av SirAmp
Lenke til kommentar

Hei!

 

Om du går for Core 2 Duo, så velg et billig hovedkort om du ikke skal overklokke. Utvalget er desverre noe begrenset. Det ser også ut til at det tar tid før Core 2 Duo kommer på lager.

 

Ellers i oppsettet ditt: Om du skal ha disk fra Seagate, så anbefaler jeg at du velger fr 7200.10-serien som er en del bedre. Ellers kan du kjøpe gode disker fra WD eller Samsung.

 

Skjermkortet er et klokt valg.

 

Om du trenger strømforsyning, så kan Forton/Source 400W og Hiper 580W være gode alternativ.

 

Hilsen,

efikkan.

Lenke til kommentar

Hei igjen og takk for alle hjelp!

 

Har begynt å tenke på om det er lurt å kjøpe hardware akkurat nå..? Burde jeg vente til Nforce5 kommer? Og kanskje vente til directx10 skjermkort? Men begynner å bli veldig desperat etter ny pc nå.. hmm.. :D

 

Noen som har peiling på når nforce5 kommer?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...