Gå til innhold

Xbox Live - Spørsmål om tilkobling


StaBBer

Anbefalte innlegg

Har ikke 360 enda, men Dead Rising og GoW frister i tiden som kommer, så det blir nok et innkjøp etterhvert.

 

Og da må jeg selvsagt ha Xbox Live (Gold). Jeg har ikke en ekstra inngang på ruteren her hjemme, så det blir vanskelig å koble til der. Jeg har derimot et ledig nettverkskort i PCen. Vil dette gå bra å bruke? Hva trenger jeg i så fall om å gjøre med det nettverkskortet for at det skal funke? Tenker da på IP adresser, deling av internett, og så videre.

 

Sette stor pris på hjelp, og på forhånd takk. Er greit å vite litt om hvordan ting skal gjøres og settes opp på forhånd. :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Så det vil ikke gå å bruke et nettverkskort? Da trenger jeg tips om en switch/hub innkjøp. Trenger ikke noe dyrt, trenger nemlig bare ett eneste accesspunkt til 360en.

 

Slik situasjonen er nå, så er det en ruter mellom PCen og adsl-uttaket i veggen.

Endret av StaBBer
Lenke til kommentar
Så det vil ikke gå å bruke et nettverkskort? Da trenger jeg tips om en switch/hub innkjøp. Trenger ikke noe dyrt, trenger nemlig bare ett eneste accesspunkt til 360en.

 

Slik situasjonen er nå, så er det en ruter mellom PCen og adsl-uttaket i veggen.

6618239[/snapback]

 

Jo det skal kunne gå å kjøre 360-en gjennom et nettverkskort i din maskin. Du må sette opp deling av Internett, som hvisnok ikke skal være så vanskelig. Kan desverre ikke hjelpe deg mer siden jeg ikke har gjort dette selv. Men det er mulig.

Lenke til kommentar

Det var det jeg også mente, men ville bare sjekke det opp. Kanskje det var noen som har et slikt oppsett, og som kunne forklare hvordan man gjorde det, slik at jeg vet hva som må gjøres når jeg får 360en.

 

Deling av internett skal ikke være noe problem. Er bare å høyreklikke på det aktuelle nettverkskortet, velge egenskaper, gå til avansert, og merke av for "Tillat andre nettverksbrukere å koble seg til gjennom denne datamaskinens Internett-tilkobling".

Lenke til kommentar

Det er mye lettere å sette opp en nettverksbro enn å bruke deling av internett (Internet Connect Shareing). Jeg anbefaler å sette opp nettverksbro.

 

Bruk en krysset kabel mellom xbox og PC.

 

Fra kontrollpanel på PC åpner du nettverkstilkoblinger. Høyreklikk en av de to nettverkskortene du har og velg opprett nettverksbro (eller hva det nå heter - skal være selvforklarende). Vips så er du på live.

Lenke til kommentar
Det er mye lettere å sette opp en nettverksbro enn å bruke deling av internett (Internet Connect Shareing). Jeg anbefaler å sette opp nettverksbro.

 

Bruk en krysset kabel mellom xbox og PC.

 

Fra kontrollpanel på PC åpner du nettverkstilkoblinger. Høyreklikk en av de to nettverkskortene du har og velg opprett nettverksbro (eller hva det nå heter - skal være selvforklarende). Vips så er du på live.

6624245[/snapback]

 

Ja det var på en måte det vi kom fram til. :p

Lenke til kommentar

Jo du har vel rett i det Xecuter88.

 

Mitt poeng var likevel at man burde unngå delig av internett (ICS) - i alle fall dersom man sitter bak en router som fungerer som en gateway. Da kan det bli vanskelig å få live til å fungere. Nettverksbro er etter min mening en bedre og lettere metode.

Lenke til kommentar
Det er mye lettere å sette opp en nettverksbro enn å bruke deling av internett (Internet Connect Shareing). Jeg anbefaler å sette opp nettverksbro.

 

Bruk en krysset kabel mellom xbox og PC.

 

Fra kontrollpanel på PC åpner du nettverkstilkoblinger. Høyreklikk en av de to nettverkskortene du har og velg opprett nettverksbro (eller hva det nå heter - skal være selvforklarende). Vips så er du på live.

6624245[/snapback]

Da skal jeg prøve å sette opp en bro.

 

For eksempel: høyreklikke på det nettverkskortet jeg bruker til internett, og lage bro til det kortet som skal brukes til Xbox 360en? Er Jeg har nemlig et tredje kort, som brukes utelukkende til Xbox 1(filoverføring, Xlink, XBC). Er det så enkelt å lage en bro, eller må jeg inn på egenskapene på broen og forandre på saker og ting etter at den har laget?

Endret av StaBBer
Lenke til kommentar
Da skal jeg prøve å sette opp en bro.

 

For eksempel: høyreklikke på det nettverkskortet jeg bruker til internett, og lage bro til det kortet som skal brukes til Xbox 360en? Er Jeg har nemlig et tredje kort, som brukes utelukkende til Xbox 1(filoverføring, Xlink, XBC). Er det så enkelt å lage en bro, eller må jeg inn på egenskapene på broen og forandre på saker og ting etter at den har laget?

6630157[/snapback]

 

Bare merk Internettkortet og 360-kortet, høyreklikk og velg lag bro. Broa mottar IP-fra modem e.l. på samme måte som Internetttilkoblingen. Kan hende du må stille den til å motta automatisk.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...