Gå til innhold

PC-Bygging. Spill PC til prisklassen 10 - 14 tusen


Anbefalte innlegg

Hei, Hei.

 

Jeg har tenkt en stund på og kjøpe meg en ny PC en stund nå, men syns det er veldig vanskelig og finne meg en. Etter å ha spurt en del kompiser, var konklusjonen klar; Jeg skal BYGGE min egen PC - del for del.' De sa jeg kom rimeligst ut av det. Vel, det er helt ukjent for meg, jeg har null peiling på PC bygging så dette skal bli spennende...

 

Jeg tenkte og bruke cirka 10 til 14 tusen kroner på verket, kanskje mindre enn 10.000 til og med, om det tilfredstiller kravene mine.

 

mine krav til PC'n

Jeg vil ha en PC som

-glatt kjører spill som World Of Warcraft o.l (Vil ikke se snurten av lag ;-))

-jobber raskt gjennom oppgaver jeg driver med, og klarer og kjøre flere programmer samtidig.

-ikke trengs og dra til service med åtte ganger i året pga feil innkjøp, dårlig kvalitet o.l

 

Jeg gikk da innpå komplett en liten tur, og rota meg i gjennom masse komponenter med masse merkelige tall. Og det og finne ting som passer hverandre så ut som en umulig oppgave for meg (socket HVAFORNO sa du passa i HVAFORNO?). :p ¨

Så dette klarer jeg neppe uten hjelp. En kompis sente meg hit, til HW.no og jeg håper jeg får litt hjelp her av folk som har peiling :thumbup:

 

Men jeg fant litt som så helt OK ut, syns jeg.

 

(grafikkort) Gainward GeForce 7800GS 512MB GDDR3, AGP8X - http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=318764

(HovedKort) Asus K8N, nForce3 250, Socket-754, ATX ,SATA/ATA, LAN, DDR, LYD, AGP8x - http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=302513&cks=ACC (Er VELDIG usikker på detta med hvilket hovedkort jeg skal velge...)

(Prosessor) AMD Athlon 64 3800+ 2.4GHz Socket 939, 512KB, BOXED m/vifte

- http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=308954 (Passer dette til hovedkortet tro...?)

(Minne) Corsair Value S. PC3200 DDR-DIMM 2048MB Kit w/two matched Value Select 1024MB - http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=309659

(harddisk) Samsung SpinPoint T133S 300GB SATA2 8MB 7200RPM - http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=313322

(Kabinettet(er veldig usiker)) Cooler Master Mystique 631, Sort Aluminium, Vindu - http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=318691

 

Mus og tastatur har jeg jo, og tilbehøret har jeg en del av fra før.

 

Jeg trenger hjelp her :)

 

Hva har jeg plukket ut som er elendig, er kabinettet for lite for og bygge i osv.

 

Trenger dere mer informasjon fra meg er det bare og spørre =)

 

over og ut

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ok. Takk for det.

 

Jeg tenkte og heller gå for et annet hovedkort, som har PCI-EX - jeg hørte det ga en fordel. Men når jeg da skal velge hovedkort er så mange socketer at jeg går surr, hvilken socket er den mest vanlige og bra, og en som også tar PCI-ex?

Lenke til kommentar

Nydelig, Efikkan! Det der så flott ut, til overlevende priser òg!

 

La oss nå si, jeg kjøper alt som Efikkan linket, blir det lett og sette sammen? Alt ser ut til og passe, men om jeg skal bestille noe av det må det bli på forskjellige butikk-kjeder ettersom noen mangler noen av tinga. :)

 

BTW, Zaimer, handlevogn linken du sente viste ingenting .

Endret av Lorith
Lenke til kommentar
Nydelig, Efikkan! Det der så flott ut, til overlevende priser òg!

 

La oss nå si, jeg kjøper alt som Efikkan linket, blir det lett og sette sammen? Alt ser ut til og passe, men om jeg skal bestille noe av det må det bli på forskjellige butikk-kjeder ettersom noen mangler noen av tinga. :)

6615531[/snapback]

 

Jeg støtter forslaget til Efikkan! Meget bra :thumbup: Eneste minuset er at X2 5000+ ikke kommer på lager med det første.

 

Skal du ha pc nå så er AM2 X2 4200+ lett å få tak i -AM2 X2 4600+ kommer snart.

Endret av Falcon_
Lenke til kommentar

Det ser ut som at X2 5000+ kommer på lager innen 4 - 7 dager? Eller åssen fungerer det. :hmm:

 

Og har det noe og si fra hvilken butikk jeg kjøper det ifra? Er det best og kjøpe alt fra en og samme butikk? noen tips om det :whistle:

Endret av Lorith
Lenke til kommentar
Det ser ut som at X2 5000+ kommer på lager innen 4 - 7 dager? Eller åssen fungerer det.  :hmm:

 

Og har det noe og si fra hvilken butikk jeg kjøper det ifra? Er det best og kjøpe alt fra en og samme butikk? noen tips om det  :whistle:

6615645[/snapback]

Du sparer frakt når du kjøper fra den samme butikken!

 

Komplett pleier å være veldig tidlig ute med datakomponenter, og de får X2 5000+ om ca. 40 dager.

Endret av Falcon_
Lenke til kommentar
Det ser ut som at X2 5000+ kommer på lager innen 4 - 7 dager? Eller åssen fungerer det.  :hmm:

 

Og har det noe og si fra hvilken butikk jeg kjøper det ifra? Er det best og kjøpe alt fra en og samme butikk? noen tips om det  :whistle:

6615645[/snapback]

Det ser ut som mangelen på Conroe har skapt ennå større etterspørsel etter denne. Det ser ut som butikkene ikke vet når de kommer på lager. Så lenge det er ubekfreftet, så kan det ta lenger tid.

 

Og som en annen bruker nevnte i en annen diskusjon, så kan det ta veldig lang tid før Conroe kommer på lager siden Intel vil lage 1 million de første 10 ukene. Altså langt mindre enn etterspørselen.

Lenke til kommentar

Okey!

 

Får håpe det er mulighet for meg og kjøpe alle varene på samme butikk innen 2 ukers tid. og etter det var det bare og finne den billigste :p

 

Prøver meg nok på komplett når den tid kommer, det er den butikken jeg har hørt mest om.

Endret av Lorith
Lenke til kommentar

Siden jeg aldrig har bygd en PC før - hvor vanskelig er det egentlìg?

 

La oss nå si at jeg kjøper alle delene til PC'n min, er det så lett og bare "smække" alt på sin riktige plass, også skru på og håpe på det beste?

Jeg mener, setter jeg da inn alt sammen i riktig sted, skrur på maskinen, så vil jeg vel sansynligvis havne i bios med et tomt harddisk som trengs og få windows instalert.

Ender nok med at jeg sender den inn til service, så jeg ikke gjør no skit med tinga...

Lenke til kommentar
Siden jeg aldrig har bygd en PC før - hvor vanskelig er det egentlìg?

 

La oss nå si at jeg kjøper alle delene til PC'n min, er det så lett og bare "smække" alt på sin riktige plass, også skru på og håpe på det beste?

Jeg mener, setter jeg da inn alt sammen i riktig sted, skrur på maskinen, så vil jeg vel sansynligvis havne i bios med et tomt harddisk som trengs og få windows instalert.

Ender nok med at jeg sender den inn til service, så jeg ikke gjør no skit med tinga...

6615985[/snapback]

 

Så lenge du følger Alt som står i Manualene/instruksjons bøkene burde det gå bra. Pass på at du får koblet alle strømkabler riktig, ellers vil det ikke funke. ( Det skjedde hos meg, måtte koble om En "liten" del :blush: )

 

Du burde ikke ha noen problemer med å sette delene på hovedkortet.

NÅr det kommer til BIOS følger du Hovedkort Manualen. (det gjorde jeg og det funka fint)

Tips: Pass på å sette CPUen riktig uten å brekke noen pinner!

 

Ellers er det ikke så vanskelig. NÅr man har gjort det et par ganger så er det lett :tease:

 

Hilsen Zaimmer!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...