Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Hvordan lettest overføre filer mellom to pcer


Anbefalte innlegg

Får min første laptop i dag, og vil overføre sanger ++ fra en stasjonær pc. Er det best å bruke en nettverkskabel? Kan man bruke usb kabel? Hvordan går jeg fram når jeg skal gjøre det; er det så enkelt som å bare dra filene fra mappe til mappe?

 

Takker på forhånd på svar :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det kommer jo litt an på om det er et engangstilfelle eller om du har tenkt å overføre filer i fremtiden også. Hvis du har tenkt å beholde begge maskinene kunne det kanskje være en idé å anskaffe en switch eller router (evt. trådløs) avhengig av hva slags nettverksutstyr du evt. måtte ha fra før og hvordan du evt. har tenkt å koble deg til internett.

Endret av Pengu
Lenke til kommentar

hvis du har internett til den stasjonere så bare skaff deg en switsj og 2 kabler.

koble kabelen som var i den stasjonære i switsjen og koble ledningene i stasjonær og bærbar skaff msn på begge og to msn addresser

sender over en fil på en gigabyte på 4-5 sekunder fynker skikkelig bra her.

 

ps: du må ha en router som kan gi ut addresser til begge pc'ene :p

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...