Jump to content
Sign in to follow this  
lunic

Hvordan lettest overføre filer mellom to pcer

Recommended Posts

Får min første laptop i dag, og vil overføre sanger ++ fra en stasjonær pc. Er det best å bruke en nettverkskabel? Kan man bruke usb kabel? Hvordan går jeg fram når jeg skal gjøre det; er det så enkelt som å bare dra filene fra mappe til mappe?

Takker på forhånd på svar :)

Det kommer jo litt an på om det er et engangstilfelle eller om du har tenkt å overføre filer i fremtiden også. Hvis du har tenkt å beholde begge maskinene kunne det kanskje være en idé å anskaffe en switch eller router (evt. trådløs) avhengig av hva slags nettverksutstyr du evt. måtte ha fra før og hvordan du evt. har tenkt å koble deg til internett.

Edited by Pengu

Ja, det er bare å draq filene fra mappe til mappe. Men du må dele den mappa du skal hente filene fra. Hvis du har tenkt å bruke USB til overføring, så burde du ha USB 2.0, siden USB(1) har lave overførings hastigheter (mener å huske at det er rundt 10 mbit).

hvis du har internett til den stasjonere så bare skaff deg en switsj og 2 kabler.

koble kabelen som var i den stasjonære i switsjen og koble ledningene i stasjonær og bærbar skaff msn på begge og to msn addresser

sender over en fil på en gigabyte på 4-5 sekunder fynker skikkelig bra her.

ps: du må ha en router som kan gi ut addresser til begge pc'ene :p

Hva med krysset kabel?

Har det jeg, men det er SP1 på den bærbare og SP2 på den Stasjonære så jeg får ikke tilgang til den stasjonære :(