Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Maskina slo seg av midt i spillet


Anbefalte innlegg

Jeg satt og spilte her om dagen, og plutselig midt i spillet så skrudde maskina seg av. Jeg prøvde å starte maskina igjen, men den ville ikke. Lampene lyste, og maskina gikk gjennom oppstarten, men så restartet den seg hele tiden. Lampene på keyboarden blinket, slik som de gjør i oppstarten, og så restartet den seg igjen.

 

Så skrudde jeg på maskina igjen igår, og da kunne jeg spille videre. Tempen inne i kabinettet var på 35-40 grader, og jeg tenker kanskje at det var CPU som var for varm? Kutter maskina helt hvis den når grensa for hvor varme?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Cpu har en varmegrense, hvis du går over den så vil den skru seg av for å sørge for at ikke du skader pc'en din.

gi meg litt spesifikasjoner på pc'en din da, så kan jeg se...

min amd athlon 3500+ skal visstnok tåle opp til 50 grader varme har jeg hørt, så de tåler jo en del.

Lenke til kommentar

Eh.. Hvist de ikke tåler mer enn 50grader har mange et stort problem må jeg si :dontgetit: For jeg tror det er mange som ikke tenker så mye på varme, hvist de ikke klokker da.

Min 3000+ tåler fint 70grader, men i biosen har jeg satt den på max temp på 65grader før PCen kutter strømmen. Noe som aldri har skjedd :)

 

Til trådstarter:

Har du renska PCen din for støv og lort?

De 3 siste jeg har hjulpet med at PCen skrur seg av under spilling, har fått fikstet problemet med og renska PCen sin for lort ;)

 

Du kan leste mer om det her:

Skadelig møkk

Lenke til kommentar

Du kan f.eks. laste ned Motherboard Monitor for å lese av temperaturen på HK og CPU.

 

Husk å ha informasjon om HK tilgjengelig når du installerer og setter opp programmet..

 

Mener og huske at min Athlon XP +2000 (socket A) har en "die-temp"(dvs hvor mye den tåler før den dør) på 85 eller 95 grader C. Men bør i det daglige ikke ligge over 60 så vidt jeg har fått med meg (correct me if im wrong) - min er akkurat nå 47 grader.

Lenke til kommentar
Cpu har en varmegrense, hvis du går over den så vil den skru seg av for å sørge for at ikke du skader pc'en din.

gi meg litt spesifikasjoner på pc'en din da, så kan jeg se...

min amd athlon 3500+ skal visstnok tåle opp til 50 grader varme har jeg hørt, så de tåler jo en del.

6612177[/snapback]

 

Asus P5GDC Deluxe

Geil DDR2 2x512MB PC4300

GeForce 7800 GTX 256MB

Intel P4 3 GHz LGA 775

 

Noe mer du trenger å vite?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...