Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Erfaringer med Mimer (adsl.no)


Anbefalte innlegg

Jeg bor i Ålesund, og har tenkt å skifte isp, har skjekket litt om hva jeg kan få. Det er telenor, bluecom, tiscali og mimer (adsl.no) som er her i byen.

Hva skal jeg velge?? Har tenkt på mimer sin adsl kapanje som var frem til jul, ADSL Home Medium (704/384 kbps)kr. 495,- og den saken. er det noen som har erfaringer med de, og den linjen???

-holder de det som de lover, tenker på fart?? slik at jeg ikke sitter igjen med 500 kbs eller.no

-levering?? skal ha den gjør det selv og siden jeg sitter på en adsl linje no så skal det vel ikke være de største problemene??

-hvilked utstyr er det jeg får?? er det noe modem med innebygd router firewall +++ mye anen jalla som jeg ikke trenger, har tenkt å sette opp en ftp og derfor så må skal jeg ikke trenge å måtte mekke på modemet osv..

-hvordan er det med farten når noen downer ifra meg, iforhold til innfarten?? slik at det ikke er sann som hos telenor der du knapt kan surfe når noen downer ifra deg??

-oppetiden?? er den bra, like bra som hos telenor??

-er de seriøse på hjemmemarkedet?? hvordan er kunde forholdet??

-noe anent???

 

Har ikke vudert bluecom, nextgentel er ikke i ålesund og tiscali er useriøse.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

ADSL Home Medium (704/384 kbps)koster vel 550kr.

bonus at dem har gratis etablering om du tar en gjør det selv pakke. Dem bruker ikke modem slik jeg har forstått.

 

og dem har vel nettopp skrudd opp farten fra 128 til 384.

 

Leveringstiden er såtte til 2-3uker, men selv fikk jeg beskjed om at jeg skulle få den iløpet av en uke etter jeg bestilte.. kan gi deg bedre tilbake melding etter onsdag.

 

Deling kan gjørest med en switch, dem bruker fastip

Høre ut som det fungere ganske fint å surfe mens noen laster ned fra deg.

 

Er jo bonus at dem har kontor i samme by som deg også da..

Lenke til kommentar

Mimer er seriøse på hjemmemarkedet så vidt jeg har forstått. du får ikke med noen ekstra tjenester som med telenor f.eks, men trenger du det?

 

Leveringstiden er kjapp. Jeg fikk levert før jeg fikk beskjed om noen dato... Men en kompis har gått og ventet i noen uker/mnd. Men der var det ett problem hos telenor som forsinket prosessen.

 

Er enkelt å konfigurere ruteren, så det er ikke noe problem.

 

Hr bare positive ting å si om mimer. har hatt et problem og det var to-tre dager etter jeg fikk levert. da hadde de en nedetid på 1-2 timer... som rammet alle med mimer.

Lenke til kommentar

vel.. har snakket med noen andre på noen ålesunds kanaler, og en cs dud som hadde de, mente at jeg ikke skulle bestille hos de, siden de hadde stort pakke tap osv..

 

 

men hva er det med prisene deres da? jeg får opp

 

ADSL Home Small (384/256 kbps)

kr. 395,-

 

ADSL Home Medium (704/384 kbps)

kr. 495,-

 

ADSL Home Large (1024/448 kbps)

kr. 695,-

 

ADSL Home Xlarge (2048/640 kbps)

kr. 1095,-

(pris per måned, inkl. mva.)

 

når jeg søker med tlf`en som vi har.. men det er tydelig vis ingen andre som gjør eller??

 

tror at jeg aventer litt til for å se om det er noen andre som har flere meninger. men det er da veldig bra at de er her i byen (ved siden av fjortistorget?? ) så dersom det er noe som jeg er ufornøyd med så er det bare å stikke innom,

 

men hvordan er den exakte farten da?? får du det du betaler for eller??

Lenke til kommentar

Quote:


tivolieselet skrev (2002-10-21 00:00):


tror at jeg aventer litt til for å se om det er noen andre som har flere meninger. men det er da veldig bra at de er her i byen (ved siden av fjortistorget?? ) så dersom det er noe som jeg er ufornøyd med så er det bare å stikke innom,


men hvordan er den exakte farten da?? får du det du betaler for eller??




 

Mimer ligger i samme bygg som Numerus (tidligere Rick's). Har vert der selv og maset om å få ADSL :smile:

 

Farten ligger på det du betaler for, +/- 10kbps...

Lenke til kommentar

en venn av meg har Mimer (adsl.no) og han klager over dårlig ping på nettet. han har 704 linja og generelt ligger i ping på CS og Q3 rund 80-90ms, på det beste ned imot 60ms på cs.vg.no, altfor dårlig viss du er en seriøs gamer som vil ha best mulig responstid, men viss du bare skal lese nyheter og sende mail så vil det ikke ha noen betydning.. :wink:

Lenke til kommentar

Har selv ADSL fra Mimer (704/128)og er veldig fornøyd med linjen deres (Har hatt det i et halvt år no)

I spill som CS så ligger pingen min på 40...så jeg har ikke nokke å klage på linjen deres i det heile tatt...

Bor nedi spjelkavika og bestilte først med telenor med det tok jo år å dag (3 mnd)...og når vi endlig fikk svar fra de så sa de at vi ikke kunne få. Sendte mail til mimer med forespørsel om ADSL på et annet tlf. nummer vi har og fikk svar i løpet av tre dager og linja kom uka etter på... :smile:

Mimer er stabilt og raskt + god kundeservice...så gå for mimer!

En ting jeg glømte var at vi bestilte "gjør det selv pakke", men den dagen vi skulle få det så kom det en installatør og koblet opp alt så det var bare plug'n pray...g00d

 

[ Denne Melding var redigert av: P|zZa på 2002-10-21 11:17 ]

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...